۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۳۰۵۴۵۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا خبر داد؛

برگزاری بیش از 50 مرحله گفتمان دینی در سطح آموزشگاه های شهرضا

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا با اشاره به برگزاری بیش از 50 مرحله گفتمان دینی در مدارس و آموزشگاه های این شهرستان، گفت: ترویج گفتمان دینی در مدارس و آموزشگاه ها، سبب نهادینه شدن عمل به این احکام در بین دانش آموزان شده و زمینه برگزاری محافلی در سطوح عالی تر را نیز فراهم می کند.
حجت الاسلام رهايي شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد حسن رهایی، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا، ظهر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا عنوان کرد: آسیب های عزاداری و موارد خلاف و منکر موجود در فعالیت برخی هیئات مذهبی، در بین هیئات عزاداری شهرضا مشاهده نشده زیرا مردم این شهرستان در عزاداری ها سنت های دیرینه خود را حفظ و رؤسای هیئات نیز، تلاش می کنند تمامی احکام شرعی در این خصوص رعایت شود.

 

وی در ادامه افزود: یکی از مزایای فرهنگی و مذهبی شهرستان شهرضا، برگزاری جلسات و محافل روضه خوانی و عزاداری ائمه معصومان به ویژه امام حسین(ع) در تمام طول سال است که با رعایت تمام ضوابط شرعی اجرا می شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا گفت: برگزاری مجالس وعظ و منبرهای بیان احکام اهل بیت(ع) و اسلام، از بارز ترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است که در سطح جامعه به ویژه در شهرضا رواج دارد.

 

حجت الاسلام رهایی با اشاره به فعالیت 120 هیئات مذهبی در این شهرستان عنوان کرد: این هیئات در 2 گردهمایی سالیانه در سطح شهرستان شرکت می کنند و موارد مورد نیاز برای فعالیت هیئات مذهبی و همچنین موارد احتمالی ترویج منکرات در فعالیت اینگونه هیئات، آموزش داده می شود.

 

وی خبر از اعزام روحانیان و مبلغان مذهبی شهرستان به تمامی مناطق شهرضا داد و افزود: علاوه بر روحانیان شهرستان، در طول ماه های محرم و صفر نیز، 40 مفر از روحانیان اعزامی از قم و اصفهان در طرح های تبلیغی شرک داده شده اند.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا همچنین با اشاره به برگزاری بیش از 50 مرحله گفتمان دینی در مدارس و آموزشگاه های این شهرستان اظهار کرد: ترویج گفتمان دینی در مدارس و آموزشگاه ها، سبب نهادینه شدن عمل به این احکام در بین دانش آموزان شده و زمینه برگزاری محافلی در سطوح عالی تر را نیز فراهم می کند.

 

حجت الاسلام رهایی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در ایام اربعین حسینی نیز، هیئات مذهبی شهرستان در قالب برگزاری مجالس و محافل مختلف، بر اساس سنت های دیرینه خود عمل می کنند، بر اساس سفارش های انجام شده از سوی مراجع عظام تقلید، راهپیمایی از نجف تا کربلا باید به عنوان الگویی بی نظیر در تاریخ به یادگار بماند و از این جهت قصد شبیه سازی آن را نداریم.

 

وی در ادامه افزود: معتقدیم آنچه که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد، پیروی از اهل بیت(ع) و پایبندی به اصول مبانی شرعی بود و همین عوامل ما را در طول دوران دفاع مقدس نسز یاری کرد؛ در آینده نیز همین عوامل سبب استمرار انقلاب و بالندگی آن خواهد شد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرضا عنوان کرد: آرمان خواهی شهدای ما در طول دوران جهن تحمیلی و تبعیت آن ها از شهدای کربلا باعث پیروزی ما شد، همانگونه که نشاط رزمندگان نیز در آن ایان با استفاده از ادای واجبات و عمل به احکام شرع بوده است.

 

حجت الاسلام رهایی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) تصریح کرد: اساس تمام بصیرت ها بر مبنای توجه به علم اصول عقاید، اخلاق و رعایت احکام شرعی است و این امور باید همواره در تمام مراحل زندگی سرلوحه کار و عمل ما باشد.

 

وی در پایان، گفت: همه ما وظیفه داریم در راستای حفظ و اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی، و ترویج فرهنگ ولایتمداری، تمام تلاش خود را به کار بندیم و از همه ظرفیت های موجود نظیر هیئات مذهبی و ایام عزاداری معصومین، در این راستا استفاده کنیم./868/202/ب1

ارسال نظرات