۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۳۰۵۴۴۶
استاد حوزه علمیه:

اربعین لبیک شیعیان به ندای هل من ناصر ینصرنی سیدالشهدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اربعین را لبیک شیعیان جهان به ندای هل من ناصر ینصرنی سیدالشهدا دانست و گفت: زائران اربعین فریاد هیهات من لذله سر می دهند و زیر بار بیعت با یزیدیان نمی روند.
اربعين

حجت الاسلام محمدتقی صرفی پور، استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، اظهار داشت: اربعین لبیک عاشقان سید و سرور شهیدان به ندای مظلومانه هل من ناصر ینصرنی است.


وی افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران، نشان دادن چهره نورانی اهل بیت(ع) به دنیا است، جهانیان شاهد عشق و علاقه و ارادت بی نظیر ملت ایران به ساحت اباعبدالله الحسین(ع) هستند، اربعین حسینی سال به سال با شکوه‌تر برگزار می شود، در اربعین سال گذشته و سال جاری سنت زیارت اربعین احیا شد.


حجت الاسلام صرفی‌پور خاطرنشان کرد: اربعین عشق و علاقه و ارادت شیعیان عراق را در قالب خدمت رسانی بی نظیر به زوار کربلا به دنیا نشان داد و عشق و ارادت شیعیان نقاط مختلف جهان را در قالب پیاده روی های طولانی و حجم زیاد زوار به جهانیان ثابت شد.


استاد حوزه علمیه تصریح کرد: اربعین تجدید بیعت عاشقان امام حسین (ع) و علمدارش حضرت عباس (ع) از سراسر دنیا است، زائران همانند اباعبدالله (ع) فریاد هیهات من الذله سر می‌دهند و هرگز زیر بار ذلت ستمگران جهان نمی روند، با یزیدیان بیعت نمی‌کنند، دست از حمایت ولایت بر نمی‌دارند و فداکاری های عظیم امام حسین(ع) را از یاد نمی برند و مصیبت‌های کربلا را فراموش نمی‌کنند.


حجت‌الاسلام صرفی پور بیان داشت: استکبار جهانی از کربلا و حسینیان وحشت دارد و از عاشوراییان در هراس است، دشمنان ولایت می‌دانند تا فرهنگ حسینی بر ملت ایران و عراق و ملت های دیگر حاکم است نمی توانند به اهداف خود دست یابند.


وی ابراز داشت: آری ملت ایران ولایتمدار و عاشق امام حسین (ع) است، مردم دنیا دیدند که مهم ترین ویژگی ملت ایران ولایتمداری آن ها است، ملت ایران در طول برپایی نظام اسلامی چنان مطیع ولی فقیه و نایب امام زمان(عج) بودند که امام از مردم ایران رضایت کامل داشتند و اکنون نیز رهبر معظم انقلاب از ملت ایران راضی هستند.


مدیر سابق حوزه علمیه امام خمینی(ره) در پایان عنوان داشت: ملت بزرگ ایران بزرگ ترین ایثارگران هستند و فرزندان خود را تقدیم اسلام کردند زیرا پیرو شخصیتی مانند امام حسین (ع) هستند که همه اموال و فرزندان و جان خود را برای اسلام تقدیم کرد، این ایثارگری موجب عظمت و قدرت اسلام در جهان شده است./857/302/ب2

ارسال نظرات