۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۳۰۵۴۴۴
مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

تاریخ ثابت کرده امثال داعش رفتنی و پیروان حسین باقی می‌مانند

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با توجه اهداف استکبار جهانی از به وجود آوردن داعش در منطقه، گفت: امثال داعش در طول تاریخ زیاد به وجود آمدند، متوکل عباسی ها که مانع از زیارت قبر اباعبدالله(ع) شدند، زوار را می‌کشتند اینها از مسلمات تاریخ است؛ حتی قبر امام حسین(ع) را خراب کردند که بتوانند یاد ایشان را از دل ها بیرون کنند.
حجت الاسلام احمد شعباني

حجت الاسلام احمد شعبانی، مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، گفت: اولین جاذبه مغناطیسی کشش حضرت اباعبدالله‏(ع) از اربعین آغاز گشت که جناب جابر ابن عبدالله انصاری را از مدینه برای زیارت قبر امام حسین(ع) آورد و اولین زائر قبر امام حسین(ع) این صاحبه پاک پیامبر (ص) بودند و بعد از ایشان اهل بیتی که به اسارت رفتند به این مکان برگشتند.

 

وی با اشاره به اینکه بذل، ببخشش بدون منت است، تصریح کرد: فرازی در زیارت نامه اربعین است؛ که به امام حسین(ع) خطاب  می‏شود که ایشان جان مال و خانواده خود را بذل کردند و هر کاری که در توان اباعبدالله(ع) بود انجام داد، برای چه ایشان این کار را کرد؟

 

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: امام حسین(ع) در مقابل عظمت خدا جان، اهل بیت و تمام هستی خود را می‏دهد، و این کار خود را در مقابل خدا ناچیز می‏داند، ایشان همه دارای خود را در راه خدا داد تا بندگان خدا را از گمراهی نجات بدهد.

 

حجت‏الاسلام شعبانی با اشاره به تعبیر حضرت آیت الله جوادی آملی، تصریح کرد: تمام دنیای اسلام مدیون اباعبدالله(ع) است، حسین(ع) با بذل جان خودش امت اسلامی را نجات داد و از گمراهی بیرون آورد اگر امروز اسلام و نام اهل بیت(ع) باقی است به برکت بذل جان سرور و سید شهیدان است.

 

وی با بیان اینکه خدای سبحان در قرآن کریم به پیغمبر فرمود «یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَیْکَ.... » امروز آن چیزی که به تو ابلاغ می‏کنیم تو هم به مردم ابلاغ کن، گفت: آن«ولایت امیرالمؤمنین(ع)» بود، که بعد از این ابلاغ می‏فرماید «الْیَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی » دینم را کامل کردم و نعمتم را تمام کردم.

 

حجت الاسلام شعبانی اضافه کرد: ولایت الهی امیرالمؤمنین(ع) با شهادت اباعبدالله الحسین(ع) کامل شد و یک حلقه دیگر این زنجیر بشارت اهل بیت(ع) برای رساندن پیام امام حسین(ع) به گوش جهانیان بود.

 

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: طبق روایات زیارت امام حسین(ع) به ویژه پیاده روی در اربعین بسیار مورد تاکید است، این سنت تجمع عظیم شیعیان در کربلا برای جهانیان پیام دارد که ما پیروی امام حسین(ع) هستیم.

 

وی ادامه داد: شعار امام حسین(ع) «هیهات من الذلة» بود، این یعنی زیر با ظلم نرفتن و کمک به مظلومین؛ شعار این تجمع میلیونی مردم در اربعین که به سوی کربلا رهسپارند «هیهات من الذلة» است، که ما زیر بار ظلم و ستم نخواهیم رفت.

 

حضور و تهدید داعش  

حجت الاسلام شعبانی در ادامه گفت‏وگو داعش را یک غده ی سرطانی معرفی و اظهار کرد: این گروه تروریستی را برای اختلاف افکنی در جهان اسلام به وجود آوردند، ولی به تعبیر قرآن کف روی آب زائل شدنی است، داعش هم کف روی آب است.

 

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور افزود: امثال داعش در طول تاریخ زیاد به وجود آمدند، متوکل عباسی ها که مانع از زیارت قبر اباعبدالله(ع) شدند، زوار را می‌کشتند اینها از مسلمات تاریخ است؛ حتی قبر امام حسین(ع) را خراب کردند که بتوانند یاد ایشان را از دل ها بیرون کنند.

 

وی با بیان اینکه نه تنها داعش بلکه شبکه های مجازی و ماهواره‏ای بر علیه تشیع در حال فعالیت هستند که بتوانند حب حسین(ع) را از دل‏ها بگیرند، بیان کرد: قرآن کریم می فرماید «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا » خدا محبت کسانی که ایمان آوردند و عمل صالح انجام می‏دهند را در دل ها قرار می دهد بنابراین بردن حب حسین(ع) از دل‏ها خیالی خام است.

 

حجت الاسلام شعبانی در پایان ابراز کرد: امام حسین(ع) در قلب ها جای گرفته است، پایگاه اباعبدالله(ع) مانند کاخ های سستی نیست که با وزیدن بادهای مانند داعش متزلزل شود، حسین(ع) در دل ها حکومت می‏کند و دل‏ها نابود شدنی نیستند./875/ت302/ف

ارسال نظرات