۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۳۰۵۴۱۱
حجت الاسلام عبادی:

نفوذ بازی سیاسی نیست/ اقتصاد مقاومتی؛ سدی در برابر نفوذ اقتصادی دشمن

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با بیان این که هشدارهای رهبر انقلاب در زمنیه نفوذ دشمنان بر اساس یک واقعیت غیرقابل انکار در تاریخ معاصر است، گفت: مسأله نفوذ بازی سیاسی نیست.
حجت الاسلام عبادي نماينده مردم بيرجند در مجلس حجت الاسلام عبادي نماينده مردم بيرجند در مجلس

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب در زمینه نفوذ دشمنان، مسأله نفوذ را واقعیت دانست و گفت: کسی که بخواهد نفوذ را انکار کند یا تلاش کند تا آن را نادیده بگیرددر واقع خود را فریب داده است.


وی افزود: هرکس تاریخ معاصر ایران را در قبل و پس از انقلاب مطالعه کند و اندک آشنایی به آن داشته باشد به یقین مسأله نفوذ را جدی خواهد گرفت، کودتای 28 مرداد به واسطه نفوذ آمریکایی ها و انگلیسی ها به وقوع پیوست.


حجت الاسلام عبادی با بیان این که جریان فتنه ای که شکل گرفت محصول نفوذ دشمن بود، اظهار داشت: اکثر سفارت خانه های اروپا در ایران به ویژه سفارتخانه انگلیس به شدت در جریان فتنه 88 فعالیت می کردند، در زمینه های گوناگون شاهدی نفوذ و رخنه دشمن بوده ایم.


وی ادامه داد: دشمن از هرکجا که نفوذ کرده درپی ضربه وارد کردن به نظام اسلامی بوده است، از این رو باید بسیار هوشیار بود و دقت های لازم را انجام داد؛ مسأله نفوذ که رهبر معظم انقلاب بارها درباره آن هشدار دادند بازی سیاسی نیست.


نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با بیان این که هشدارهای رهبر انقلاب بر اساس یک واقعیت غیرقابل انکار در تاریخ معاصر است، ابراز داشت: امروزه نیز اگر دشمن بتواند نفوذ کند حتما برنامه های خود را بر علیه ملت عزیز ایران اجرا خواهد کرد.


وی عنوان کرد: نفوذ انواع گوناگونی دارد و در قالب های متعددی می تواند اجرایی شود، یکی از این مسائل فرهنگ کشور است که اگر دشمن در این زمینه ورود کند آسیب های بسیار جدی خواهد زد؛ دشمن در این زمینه بسیار سرمایه گذاری کرده است.


حجت الاسلام عبادی خاطرنشان کرد: شبکه های ماهواره ای تحت حمایت دشمن را که به صورت رایگان برای مردم برنامه اجرا می کنند را نباید دست کم گرفت، این درحالی است که این شبکه تنها با پرداخت هزینه برای شهروندان دیگر کشورها قابل دسترسی است.


وی اضافه کرد: دشمن درپی تغییر سبک زندگی مردم ایران است، اگر فرهنگ جامعه تغییر کند سلطه سیاسی، اقتصادی و نظامی نیز پدید می آید؛ فرهنگ مهم ترین بخش نفوذ دشمن است، دشمن همچنین سعی دارد با نفوذ در برخی احزاب و جناح ها اهداف خود را پیاده کند.


نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی با بیان این که یکی از برنامه های جدی دشمن نفوذ در عرصه رسانه است، گفت: افراد ثروتمند صهیونیست بیشترین سرمایه گذاری خود را بر رسانه های جهان انجام داده اند تا بتوانند بر افکار عمومی سوار شوند.


وی افزود: در عرصه اقتصادی هیچ گاه جمهوری اسلامی نباید به اقتصاد دنیا تکیه کند، هر کشوری متکی به غرب شد شاهد بودیم که در زمان نیاز غربی ها آن کشور را رها کرده اند، توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی برای جلوگیری از نفوذ اقتصادی دشمن است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات