۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۳۰۵۳۴۵
مدیر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران:

فرهنگ تبلیغ در فضای مجازی باید در میان طلاب گسترش یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اغلب افراد دین‌دار و طلاب در فضای مجازی مشاهده کننده‌اند و نسبت به کارایی علما و طلاب در جامعه نقش‌شان کاملا متفاوتی دارند؛ ریشه این مسأله عدم شناخت و آشنا نبودن به شیوه تبلیغ در فضای مجازی است.
دکتر علي طايي زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی طایی زاده، مدیر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران، پیش از ظهر امروز در دوازدهمین اجلاس سراسری مدیران واحدهای آموزشی تربیتی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور که در مجتمع یاوران مهدی جمکران برگزار شد، خاطرنشان کرد: در مورد فضای مجازی یک سری واقعیت‌هایی در جامعه ایران و کل دنیا وجود دارد و آن اتفاقات سریعی است که در این چند ساله در دنیا رخ داده است.


وی افزود: ضریب نفوذ اینترنت در جامعه ایران 60 درصد است؛ 40 میلیون تلفن همراه هوشمند در کشور وجود دارد و این می‌تواند در برنامه ریزی‌های ما مؤثر باشد؛ یک داده دیگر این است که زمان و میانگین افرادی که در فضای مجازی حضور دارند حدود 5 ساعت است.


طایی زاده یکی از کارکردهای مسجد را تجمع مؤمنین در کنار یکدیگر دانست و اظهار داشت: با توجه به این ضریب نفوذ فضای مجازی در جامعه بهره برداری از این فضا در راستای اهداف جامعه بسیار اهمیت دارد و باید به تبلیغ در این فضا پرداخته شود.


وی یادآور شد: هیچ دو فردی در فضای مجازی بیش از چند دقیقه از هم فاصله ندارند و ما باید خود را برای این فاصله نزدیک آماده کنیم و برای انتقال پیام و تبلیغ برنامه داشته باشیم.


مدیر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اشکالات روحانیت در فضای مجازی عدم اعتماد به نفس است زیرا هنوز ما نمی‌دانیم که چه نوع محتوایی مناسب فضای مجازی است؛ ما باید برای کاربردهای دینی خصوصی سازی پیام داشته باشیم به گونه‌ای که پیام‌ها باید کوتاه، مختصر، جذاب و با پیامی خاص باشد.


وی افزود: اغلب افراد دین‌دار در فضای مجازی مشاهده کننده‌اند و نقش‌شان کاملا تفاوت دارد با نقش علما و طلاب در جامعه و به دلیل عدم شناخت و آشنا نبودن به شیوه تبلیغ در فضای مجازی به نقش تبعی تبدیل شده است.


دکتر طایی زاده تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که چگونه در فضای مجازی حضور پیدا کرده و چگونه تبلیغ کنیم و به دنبال این سیاست باید فرهنگ ارتباط طلاب در فضای مجازی را گسترش بدهیم.


طایی زاده با بیان این که در این زمیه اقدامات خوبی در سال های گذشته انجام شده است، یادآور شد: سامانه‌هایی برای طلاب طراحی شده است مانند سامان کوثر نت که ویژگی‌های خاصی دارد و به طلاب این امکان را می‌دهد که با سایر طلاب و اساتید کشور ارتباط داشته باشند و با کار در فضای مجازی آشنا شوند که از ابتدای امسال شاهد بودیم که تعداد کاربران در هر ماه دو برابر می‌شوند و به صورت تصاعدی مورد استقبال طلاب قرار گرفته است./843/پ202/ف

ارسال نظرات