۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۰۵۳۳۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

اقتدار فرهنگ و هنر در همه بخش ها حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان بر حفظ اقتدار فرهنگ و هنر در همه بخش ها تأکید کرد و گفت: همه کارکنان و مدیران باید با حفظ جایگاه و شأن فرهنگ و هنر به خواسته های ارباب رجوع با حوصله و احترام توجه و در حل مسائل آن ها بکوشند.
عليرضا درويش نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، علیرضا درویش نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان امروز شنبه در جلسه شورای اداری که با حضور معاونان، رؤسای ستادی و شهرستانی برگزار شد با اشاره به مسائل و مشکلات مالی در حوزه فرهنگ و هنر، گفت: کمبود اعتبارات شامل همه بخش های دولت می شود و به تبع آن فرهنگ نیز درگیر آن است اما سعی کرده ایم با پیگیری مستمر و ایزنی با دستگاه های بالا دستی، حداقل اعتبارات مورد نیاز را جذب کنیم.

 

وی با تأکید بر اهمیت و توجه همه بخش های فرهنگ و هنر به انتقادات و پیشنهادات، افزود: بسیاری از انتقادها و پیشنهادها از سر دلسوزی و با رویکرد اصلاح امور است و همه بخش ها موظفند نسبت به آسیب شناسی مجموعه تحت امر خود اقدام و پاسخگوی مردم باشند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان یادآور شد: در حوزه فرهنگ تمام نگاه ها به ارشاد است، اما با توجه به وضعیت موجود اعتباری و تأکید مقام معظم رهبری می باید همه ارگان ها و دستگاه ها در زمینه فرهنگی مشارکت فعال داشته باشند.

 

درویش نژاد، گسترش خدمات فرهنگی در استان را منوط به راه اندازی ادارات و مراکز جدید فرهنگی دانست و گفت: این اقدام به اختصاص بودجه و اعتبارات بستگی دارد که امیدواریم با رایزنی های انجام شده به زودی محقق شود.

 

وی تغییر و تجهیز اماکن فرهنگی و اتمام پروژه های نیمه تمام را در اولویت دانست و افزود: طی همین مدت اندک پلاتو آفتاب تعمیر و تجهیز و به مکانی آبرومند جهت اجرا و تمرین نمایش ها تبدیل شد و در بسیاری از شهرستان ها نیز تعمیر و بازسازی اماکن و مجتمع های فرهنگی صورت پذیرفته است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان به انتخابات مجلس در پایان سال اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس قانون، استفاده از امکانات و مراکز دولتی برای تبلیغات نماینده ای خاص ممنوع است و دقت شود از ادارات شهرستانی، مراکز و مجتمع های فرهنگی هنری استفاده ابزاری نشود و به پایگاه سیاسی تبدیل نشود.

 

درویش نژاد بر حفظ اقتدار فرهنگ و هنر در همه بخش ها تأکید کرد و عنوان داشت: همه کارکنان و مدیران باید با حفظ جایگاه و شأن فرهنگ و هنر به خواسته های ارباب رجوع با حوصله و احترام توجه و در حل مسائل آن ها بکوشند./851/202/ب1

ارسال نظرات