۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۳۰۵۲۹۸
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

پیاده روی اربعین؛ حرکتی عظیم در مقابل جنگ نرم دشمنان اسلام

خبر گزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه پیام اربعین احیا و معرفی هدف امام حسین(ع) در جهان است است، گفت: داعشیان، آمریکا و مستکبرین جهان تلاش دارند خط امام حسین(ع) ضعیف شود و مسلمانان راه انحرافی در پیش بگیرد و جامعه پر از فساد شود بنابراین باید مسلمانان جهان هوشیار باشند تا ضربه ای به عقاید و ارزرش‌های آنها وارد نشود.
راهپيمايي زائران حسيني در آستانه اربعين حسيني

حجت الاسلام علی شریفی سیستانی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه دین اسلام «نبوی الحدوث» و «حسینی البقاء» است، گفت: دین اسلام با رسول گرامی اسلام(ص) به تمام جهان ابلاغ شد و برای بقاء آن لازم بود که سالار شهیدان(ع) با 72 تن از یاران قیام کنند.

 

وی بیان کرد: تداوم این موفقیت، حرکت حضرت زینب(س) بود، که بعد از شهادت امام حسین(ع) و یاران شان در روز عاشورا، دشمن به جنایات خود ادامه داد و اهل بیت عصمت و طهارت از جمله حضرت زینب(س) قهرمان کربلا همراه با امام سجاد(ع) اسیر کرده و به شام بردند.

 

حجت الاسلام شریفی سیستانی خاطرنشان کرد: در این مسیر حضرت زینب(س) صبر کرد و در تمام مراحل پیام عاشورا را به مردم جهان رساند و خطبه های را که امام سجاد(ع) خواند، همه این کارها باعث شد که اسلام زنده بماند، و از طرفی بنی امیه و آن جنایتکارها نامشان با ننگی در تاریخ ثبت شود.

 

استاد برجسته حوزه و دانشگاه اضافه کرد: اربعین یادآور جنایت بنی امیه و یزیدیان است، از طرفی عشق مردم به امام حسین(ع) و آیات و روایات زیادی که درباره اربعین است و سفارشی که پیامبر اکرم(ص) در رابطه با دوست داشتن اهل بیت(ع) کردند، همه این موارد باعث می شود که مردم هر ساله به صورت گسترده عازم کربلا شودند.

 

وی با اشاره به اینکه اربعین از موضوعات مهم بعد از شهادت امام حسین(ع) است، تصریح کرد: پیام اربعین این است که دانسته شود هدف امام حسین(ع) چه بود و برای چه شهید شده است؛ بنابراین هزینه های که می شود باید در این مسیر و به خاطر این هدف باشد.

 

حجت الاسلام شریفی سیستانی ادامه داد: دشمن بی کار نمی ماند و برای مقابله با این برنامه‌ها جنگ نرم را به راه انداخته است؛ داعشیان، آمریکا و مستکبرین جهان تلاش دارند خط امام حسین(ع) ضعیف شود و مسلمانان راه انحرافی در پیش بگیرد و جامعه پر از فساد شود بنابراین باید مسلمانان جهان هوشیار باشند تا ضربه ای به عقاید و ارزرش های آنها وارد نشود./875/ت302/ف

ارسال نظرات