۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۳۰۵۲۹۰
مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی:

مهم‌ترین وظایف مبلغان جلوگیری از خرافات و موهومات در دین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی جلوگیری از خرافات و موهومات در دین را از مهم‌ترین وظایف مبلغان دانست و گفت: یک مبلغ و مبلغه باید مشکلات اساسی خرافات و موهومات و غلو کردن درباره اهل بیت(ع) را از بین ببرد.
حجت‌الاسلام حاتميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام احمد حاتمیان، مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی امروز در جمع طلبه های حوزه علمیه حضرت زینب(س) میناب گفت: تمام آنچه که بر قلب پیامبر اسلام(ص) نازل می شد بدون کم و کاستی، آن را در اختیار مردم قرار می داد.

 

وی افزود: حضرت محمد(ص) از خطاها و لغزش ها، اشتباه، عصیان و گناه به دور بود.

 

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: وظیفه مبلغ و مبلغه این است که معارف اسلام را درست یاد بگیرد و درست و بدون کم و کاستی به مردم گوشزد کند.

 

وی ارشاد و راهنمایی مردم، تبلیغ دین و جلوگیری از خرافات و موهومات را از مهم‌ترین وظایف یک ملبغه خواند و تصریح کرد: یک مبلغ و مبلغه باید مشکلات اساسی خرافات و موهومات و غلو کردن درباره اهل بیت(ع) را از بین ببرد.

 

حجت الاسلام حاتمیان تصریح کرد: وظیفه شما طلبه ها این است که رسالت پیامبر(ص) را انجام دهید و آنچه درباره دین ما نیست را رد کنید.

 

وی در ادامه شناسایی آسیب‌ها که می تواند ضربه سنگینی به اعتقادات و باورهای دینی مردم وارد می کند را از دیگر وظایف مبلغان عنوان کرد.

 

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: باید به مردم بگوییم خرافات زاییده ذهن است و واقعیت ندارد و خواب دیدن و مقدس جلوه دادن اشیاء و درخت و ساختن قدمگاه‌ها و آستانه‌ها وهم است و هیچ توجیه مذهبی ندارد، مقدس انگاشتن اشیاء عاقلانه نیست و مردم ما باید به شناخت معارف اسلامی برسند./851/202/ب2

ارسال نظرات