۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۳۰۵۲۵۴
امام جمعه فریمان تأکید کرد؛

راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین رسانه تبلیغی/ معرفی امام حسین بهترین راه ترویج اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فریمان با بیان این که راهپیمایی اربعین یکی از بزرگ ترین رسانه های تبلیغی در دوره معاصر برای معرفی مکتب اهل بیت(ع) است، گفت: آسان‌ترین راه در دنیای امروز برای معرفی اسلام و دین به جهانیان، معرفی امام حسین(ع) است.
حجت الاسلام طباطبايي امام جمعه فريمان

حجت الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری، امام جمعه فریمان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که زیارت در فرهنگ دینی یکی از راهکارهای مهم ارادت قلبی به شخص و یا جایگاه است، اظهار داشت: امام حسین(ع) محور عشق ورزی مسلمانان و شیعیان و بلکه همه آزادیخواهان جهان است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: همه مردم علاقه مندی و عشق حقیقی خود را در قالب زیارت به سیدالشهدا (ع) اظهار می کنند.

 

 

حجت الاسلام طباطبایی به جایگاه زیارت امام حسین (ع) در روایات اشاره و بیان داشت: در روایات نیز به مساله زیارت امام حسین(ع) بسیار توجه و توصیه شده است از جمله امام صادق(ع) می فرماید: « زائر امام حسین(ع) با هر گامی که بر زمین می‏گذارد، حجّی برایش نوشته و با هر قدمی که برمی‏دارد، عمره‏ای برایش ثبت می‏شود.»

 

 

اهمیت شرکت در همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی


امام جمعه فریمان در ادامه به تبیین اهمیت شرکت در همایش عظیم پیاده روی در اربعین حسینی اشاره و تصریح کرد: زیارت پیاده نیز همانند گونه های دیگر زیارت امام حسین(ع) در روایات و احادیث مورد توجه قرار گرفته و پاداش های غیر قابل تصوری نیز برای آن بیان شده است.

 

 

وی به روایتی از امام صادق(ع) در خصوص زیارت سیدالشهدا(ع) با پای پیاده اشاره و خاطرنشان کرد: حضرت می فرماید: «اگر زائر ابا عبدالله(ع) پیاده باشد، با هر قدمی، حسنه‏ای برایش نوشته شده و گناهی از او پاک می‏شود و اگر سواره باشد، با هر قدمی، حسنه‏ای برایش نوشته شده و به‏ واسطه آن گام، گناهی از او کنار گذاشته می‏شود.»

 

 

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به توجه و پیاده روی بزرگان دینی به زیارت سیدالشهدا(ع)، بیان داشت: بسیاری از بزرگان و علاقه مندان از عالمان دینی و مراجع تقلید در طول تاریخ به پیاده روی به سوی کربلای امام حسین(ع) روی آورده اند؛ شیخ مرتضی انصاری از جمله احیا کنندگان سنت پیاده‏روی برای زیارت امام حسین(ع) بود و خود ایشان نیز پیاده از نجف به کربلا می‏آمد.

 

 

امام جمعه فریمان افزود: میرزا حسین نوری، صاحب موسوعه حدیثی «مستدرک الوسائل»، سید مهدی بحرالعلوم و شیخ جعفر کاشف الغطاء از جمله بزرگانی بودند که پیاده به زیارت سیدالشهدا(ع) می رفتند، همچنین حضرت آیت‏الله مرعشی نجفی بیست ‏بار پیاده به همراه تعدادی از طلاب که همه از بزرگان شدند، به کربلا مشرف شد.

 

 

وی با بیان این که  زیارت اباعبدالله (ع) نوری است که بر هرکسی بتابد، او را در عشق خود می سوزاند، گفت: در راهپیمایی اربعین همه به عشق یک امام به شهادت رسیده حرکت می کنند و هیچگاه احساس خستگی نمی کنند.

 

 

همایش پیاده روی اربعین حسینی تمرینی برای حضور در کنار ولی عصر است

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به این که این پیاده روی تمرینی است برای حضور در کنار امام زنده و غائبی که منتظر ظهورش هستیم، خاطرنشان کرد: تأثیر این پیاده‏روی در نجات حقیقی بشریت که همان ظهور امام زمان(عج) می‌باشد، غیرقابل کتمان است.

 

 

امام جمعه فریمان افزود: وقتی امام زمان(ع) ظهور و حرکت خود را از کنار خانه خدا شروع می کنند، از جمله نخستین شعارها و نخستین دعوت ها و پیام‌هایشان دعوت به خونخواهی امام حسین(ع) و احیا و زنده کردن قیام و نام جدش حسین بن علی(ع) و ماجرای عاشورا است.

 

 

وی به شعارها و دعوت های ولی عصر(ع) اشاره و بیان داشت: امام زمان (ع) در این شعارها همگان را به دفاع از مظلومیت جدش حسین بن علی(ع) دعوت می کند.

 

 

شرط بیعت با امام زمان آشنایی با امام حسین و شناخت اهداف ایشان است

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به هدف از قیام سیدالشهدا (ع) گفت: دعوت ولی عصر (عج) به دفاع از مظلومیت امام حسین در حقیقت دعوت به همان هدفی است که امام حسین(ع) برای آن قیام کرده یعنی اصلاح امور جامعه است.

 

 

امام جمعه فریمان با بیان این که امام زمان (ع) نیز همانند امام حسین (ع) مصلح و اصلاح کننده جامعه است،خاطرنشان کرد: راهپیمایی اربعین امام حسین(ع) یکی از رفتارهای تمرینی دوره غیبت برای آمادگی بر بیعت با ولی عصر (عج) است و شرط بیعت با امام زمان(عج) آشنایی با امام حسین و شناخت اهداف ابا عبدالله (ع) است.

 

 

وظیفه روحانیان و مبلغان در اربعین حسینی

وی در ادامه به وظیفه روحانیان و مبلغان دینی در زیارت سیدالشهدا (ع) اشاره و بیان داشت: وظیفه روحانیان و مبلغان دینی تبلیغ دین خداوند می‌باشد و آسانترین راه در دنیای امروز برای معرفی اسلام و دین خداوند به همه جهانیان معرفی امام حسین(ع) است.

 

 

حجت الاسلام طباطبایی افزود: معرفی میدانی و رسانه ای راهپیمایی اربعین به نوبه خود یکی از بزرگ ترین رسانه های تبلیغی در دوره معاصر برای معرفی مکتب اهل بیت(ع) است به ویژه این که در فضای رسانه دشمنان که شیعه و اسلام را به گونه ای وارونه معرفی می کنند./1310/301/ب1

ارسال نظرات