۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۳۰۵۱۳۹
کارشناس مسائل مذهبی:

روشنگری سیاسی تکلیفی الهی است/ روحانیت باید نقش پیش برندگی خود را حفظ کند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی حضور در عرصه های سیاسی و اجتماعی مختلف در دفاع از انقلاب را تکلیف شرعی هر فرد برشمرد و گفت: انتخابات و برگزاری راهپیمایی های انقلابی در جمهوری اسلامی ایران، از سوی شرع مقدس اسلام تأیید شده و حضور در آن ها به عنوان یک تکلیف شرعی لازم است.
حجت الاسلام قدسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا قدسی، کارشناس مسائل مذهبی، صبح امروز در مراسم قرائت دعای ندبه و سخنرانی مسجد صاحب الزمان(عج) شهر منظریه شهرضا عنوان کرد: تقوای الهی به منزله مانع بزرگی در برابر ارتکاب منکرات و فحشا، فرد و جامعه را از کج روی حفظ می کند، کسب ملکه تقوا، به ویژه در سنین جوانی از اسباب سعادت اخروی افراد است.

 

وی در ادامه افزود: تقید افراد به ادای تکالیف شرعی، اعم از واجبات و مستحبات و دوری از ارتکاب محرمات، سبب ایجاد و تقویت ملکات نفسانی در روح می شود و ثمرات آن، فرد و جامعه را بهره مند می کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به به حدیث «اِذا تَزَوَّجَ الرَّجُل اِحرَزَ نِصفِ دینه» از پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: ایجاد زمینه های مناسب برای اشتغال و ازدواج جوانان از بهترین اعمال و در زمره برترین حسنات است، با توجه به شرایط فعلی جامعه، اگر خیرین در عرصه کمک به جوانان در آستانه ازدواج وارد عمل شوند، اقدام آن ها در زمره برترین باقیات و صالحات، به درگاه الهی ثبت خواهد شد.

 

حجت الاسلام قدسی همچنین با اشاره به حدیث «مَن تَرَکَ التَّزویجَ مُخافَةَ الفَقرِ فَقَد اَساءَ الظَّنِّ بِاللهِ، اِنّ اللهَ یَقولُ اِن یَکونوا فُقراء یُغنِهِمُ الله مِن فَضلِه» از امام صادق(ع) عنوان کرد: بر اساس این حدیث، هر کس از ترس فقر ازدواج نکند نسبت‏ به لطف خداوند بدگمان شده است، چرا که خداوند مى‏فرماید: اگر آنان فقیر باشند خداوند از فضل و کرم خود بى نیازشان مى‏کند.


وی گفت: در کتاب «من لا یحضره الفقیه» آمده است که «هر که با زنى به خاطر مالش ازدواج کند، خداوند او را به مال وى واگذار مى‏کند و هر که با او به خاطر جمال و زیبایى‏اش ازدواج نماید، در او چیزى را که خوشایند او نیست، خواهد دید، و هر که با وى به خاطر دینش ازدواج کند، خداوند تمامى این مزایا را براى او جمع مى‏کند».

 

کارشناس مسائل مذهبی همچنین با اشاره به آیه «إِنَّ الْمُصدِّقِینَ وَ الْمُصدِّقَتِ وَ أَقْرَضوا اللَّهَ قَرْضاً حَسناً یُضعَف لَهُمْ وَ لَهُمْ أَجْرٌ کَرِیمٌ» و با تأکید بر لزوم مشارکت خیران و صاحبان سرمایه، در ایجاد قرض الحسنه ها یا اعطاء تسهیلات در قالب قرض الحسنه اسلامی به افراد نیازمند عنوان کرد: خداوند در هر شرایطی آیاتی را نازل کرده است که بخشی از مشکلات مردم را حل کند یا زندگی آن ها را بهبود بخشد، در شرایط فعلی جامعه به کمک خیران در کمک به نیازمندان و افراد فاقد سرمایه نیاز دارد.

 

حجت الاسلام قدسی در بخش دیگری از سخنان خود، روشنگری سیاسی را تکلیفی الهی و بر عهده خواص متعهد جامعه دانست و تصریح کرد: در شرایط فعلی، تهاجم فرهنگی دشمن به اندازه ای گسترده شده که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، به قتل عام فرهنگی تبدیل شده است، دشمن در حوزه سیاست و اقتصاد هم وارد عمل شده و قصد دارد اهداف خود را اجرایی کند و در این شرایط روشنگری سیاسی و اقتصادی به نیت قربتً الی الله و برای حفظ اسلام لازم است.

 

وی گفت: در شرایط فعلی روحانیت باید نقش پیش برندگی خود را حفظ کند و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، در بین اقشار و گروه های مختلف مردم، به روشنگری پرداخته و آن ها را نسبت به اهدافی که از سوی دشمن دنبال می شود، آگاه کنند.

 

کارشناس مسائل مذهبی حضور در عرصه های سیاسی و اجتماعی مختلف در دفاع از انقلاب را تکلیف شرعی هر فرد برشمرد و گفت: انتخابات و برگزاری راهپیمایی های انقلابی در جمهوری اسلامی ایران، از سوی شرع مقدس اسلام تأیید شده و و حضور در آن ها به عنوان یک تکلیف شرعی لازم است./868/202/ب1

ارسال نظرات