۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۳۰۵۰۷۹
مدیر حوزه علمیه حجتیه تهران:

بصیرت راه تشخیص اولویت‌های انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسأل دینی به تبیین اهمیت بصیرت و حفظ روحیه انقلابی پرداخت و گفت: بصیرت کارایی بسیار زیادی در تشخیص موضوعات انقلاب، پیشبرد فرهنگ انقلاب و چگونگی دفاع از ولایت کند و موضع گیری کندرا درک می کنند؛ برخی ممکن است به خاطر عدم بصیرت از ولایت بد دفاع می کنند درحالی که دفاع بسیجی باید منطقی و قابل دفاع باشد.
هفته بسيج

حجت الاسلام محمدعلی مطلبی فشارکی، مدیر مدرسه حجتیه تهران در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در فرهنگ دین بصیرت است، گفت: تمام کسانی که در مسائل مختلف انحراف پبدا کرده اند، بصیرت لازم را نداشته اند؛ بسیج، بصیرت لازم را از دنیای سیاسی به افراد می دهد چرا که در داخل کشور افرادی وجود دارند که برای انقلاب زحمت کشیده اند اما به انحراف کشیده شده اند همانند زمان امام علی که با وجود یاری چندین ساله ایشان به امیر مؤمنان(ع) شک کردند و منحرف شدند.

 

وی ادامه داد: بصیرت یعنی بینایی به عمق دین و همه فراز و نشیب ها را درست تشخیص دادن، اگر بسیج می‏خواهد همیشه موفقیت داشته باشد و تمام چالش ها را پشت سر بگذارد، باید بصیرت خود را در عرصه های گوناگون افزایش دهد.

 

مدیر مدرسه حجتیه تهران افزود: در قرآن آمده اگر شما تقوا داشته باشید خداوند به شما بصیرت و قدرت تشخیص حق و باطل را می‏دهد، با وجود این افراد هیچ گاه به اشتباه، زیر علم دشمن سینه نمی زنند و آب به آسیاب دشمن نمی ریزند.

 

وی بیان کرد: بصیرت کارایی بسیار زیادی در تشخیص موضوعات انقلاب، پیشبرد فرهنگ انقلاب و چگونگی دفاع از ولایت کند و موضع گیری کند را درک می کنند؛ برخی ممکن است به خاطر عدم بصیرت از ولایت بد دفاع کنند درحالی که دفاع بسیجی باید منطقی و قابل دفاع باشد.

 

حجت الاسلام مطلبی خاطر‏نشان کرد: برای افزایش بصیرت پاکدامنی و تقوا بسیار در قرآن و احادیث سفارش شده است؛ تمام افرادی که در طول تاریخ نسبت به مسائل تقوای لازم را داشته اند، تصمیمات درست گرفته اند و هیچ گاه کار خلاف انجام نداده اند؛ اتفاقات و موضوعاتی که در کشور و در کشورهای منطقه اتفاق می افتد را باید به خوبی آگاه باشد تا بصیرت سیاسی و اجتماعی افراد نیز افزایش پیدا کند و موضوعات و جابه جا درک نکند.

 

مدیر مدرسه حجتیه تهران ابراز کرد: تبلیغ از همه اسلحه ها برنده تر است و افرای که گمراه شده اند به خاطر تبلیغات گمراه کننده بوده است و رسانه ها وظیفه دارند آن چه که باعث افزایش بصیرت می شود را در رسانه ملی پخش کند تا به جایی برسد که مردم از فرهنگ بسیج دفاع و به بسیجیان افتخار کنند.

 

وی با اشاره به اینکه رهنمودهای امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب در گسترش فرهنگ بسیجی بسیار روشنگرانه و مفید است که فرهنگ واقعی و ناب را برای ما تبیین کرده اند بر پرداختن رسانه ای این اهداف تأکید کرد و گفت: اگر رسانه ها می‏خواهند محب مردم باشند باید فرهنگ بسیجی را در رسانه تبلیغ کنند؛ چرا که این فرهنگ در بسیاری از کشورهای منطقه گسترش پیدا کرده و هر کشوری که بسیج دارد، به مملکتش هیچ آسیبی وارد نمی‏شود، فرهنگ بسیجی، فرهنگ اهل بیت و فرهنگ قرآن است./840/ت302/س

 

ارسال نظرات