۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۳۰۵۰۳۱
معاونت فرهنگی دفتر نهاد رهبری دانشگاه آزادقم تأکید کرد؛

نمایش وحدت مسلمین؛ پیام اربعینی‌ها به دشمنان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زهراپور گفت: وظیفه روحانیت در تبلیغ اربعین ایجاد انسجام و ایجاد وحدت بین مردم است و باید با مردم همدل و همرنگ شوند و با مردم انس بگیرند و راحت باشند، تا بتوانند تاثیر گذار باشند.
حجت الاسلام سيد رسول زهراپور

حجت الاسلام سید رسول زهراپور، معاونت فرهنگی دفتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی قم در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه برای وحدت دل ها که مشکل جهان معاصر است به آسانی نمی توانند چندین نفر را حتی با پول گرد هم جمع کنند، گفت: اجتماع میلیونی مردم در اربعین در کربلای معلی حکایت وحدت جهان اسلام و به ویژه اسلام ناب محمدی که جلوه ‏گر در عالم تشیع و نظام مقدس جمهوری اسلامی است را می‏رساند.

 

معاون نماینده نهاد رهبری دانشگاه آزاد قم خاطرنشان کرد: خدا دل‏های مسلمانان را به سوی یک مقصد مانند کربلای معلی معطوف می‏دارد که نشان دهنده حقیقتی مأورای این ظاهر است و حکایت از واقعیت نظام ولایی است، که در رأس این قله حضرت حق و نبی مکرم اسلام و سلسله حضرات معصومین(ع) و در رأس همه اینها حضرت بقیه الله(عج) قرار دارند، در ‏عصر غیبت ولایت فقیه در حقیقت تسلط بر این دل ها دارد و این اینگونه می تواند دل ها را معطوف بدارد.

 

حجت الاسلام زهراپور ادامه داد: این نشان دهنده حقیقتی است که در جهان امروز وحدت، گمشده این زمان است و دل ها به سوی یک مقصد الهی روانه هستند که اربعین نماد این موضع است، که با مدیریت مردمی و یک مدیریت الهی انجام می شود، به عنوان مثال در حج امسال نتوانستند کنترل کنند و بر اثر سهل انگاری هفت هزار نفر از مسلمان کشته شدند؛ ولی سال های متمادی است که بیش از بیست میلیون جمعیت در مراسم اربعین شرکت می‏کنند و صحیح و سالم زیارت خود را به انجام می رسانند.

 

وی با بیان اینکه پیام اربعین برای دشمنان وحدت مسلمین است، گفت: مسلمانان در کربلای معلی متمرکز می شوند و در مقابل دشمن یک دل و یک صدا می‏شوند که از تمام مذهب در این مراسم جمع می‏شوند و در این میان یک نخ تسبیح به نام ولایت وجود دارد، که آنها را به هم ربط می دهد.

 

معاون نماینده نهاد رهبری دانشگاه آزاد قم ابراز کرد: وظیفه روحانیت در تبلیغ اربعین ایجاد انسجام و ایجاد وحدت بین مردم است و باید با مردم همدل و همرنگ شوند و با مردم انس بگیرند و راحت باشند، تا بتوانند تاثیر گذار باشند و طوری شود که خود مردم شخصیت یک روحانی کامل را درک کنند و شناخت بهتر و واقعی‏تر از روحانیت داشته باشند که این باعث می‏شود تأثیر بیشتری از این روحانی بگیرند.

 

حجت الاسلام زهراپور در پایان با بیان اینکه داعش نمی تواند به اهداف خود بر سد، گفت: با تدابیر امنیتی که ایجاد شد و هوشیاری که مردم دارند بعید است که داعش بتواند در این مراسم گسترده خللی وارد کند و یقینا نمی تواند برنامه های خود را عملی کند./875/ت302/ف

ارسال نظرات