۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۳۰۴۹۷۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

بسیجیان سد محکم کشور در برابر نفوذ دشمنان/ تصور دوستی آمریکا با نظام اسلامی ساده‌اندیشی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر لزوم جلوگیری از نفوذ بیگانگان به نظام اسلامی در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، گفت: بسیجیان سد محکم کشور در برابر نفوذ دشمنان هستند.
حجت الاسلام يعقوبي- همايش گراميداشت سالروز تشکيل بسيج حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در همایش «شکوه ایستادگی» که همزمان با پنجم آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفان با حضور خیل عظیم بسیجیان خراسان شمالی در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: هدف اصلی تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ره) حضور نیرویی توانمند و مردمی در عرصه مقابله با دشمنان و استکبار بود.

 

 

وی با بیان اینکه امروز نیز این هدف و آرمان همچنان به قوت خود باقی است، افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند امروز باید بسیجیان سد محکم نفوذ بیگانگان و دشمنان به کشور و نظام اسلامی در حوزه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باشند.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه نفوذ و حضور دشمنان در کشور با هدف کمرنگ کردن ارزش های اسلامی در جامعه دینی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: همه باید در برابر جریان نفوذ حساس بوده و با وحدت، انسجام و همدلی در برابر آن مقابله کنند.

 

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه بسیج یک شعار نیست بلکه واقعیت اصلی انقلاب و نظام اسلامی ایران محسوب می شود، تصریح کرد: امروز شکل و تفکر بسیجی از مرزهای ایران اسلامی عبور کرده و نیروی مقاومت بسیج به مصداق روشن صدور انقلاب اسلامی به سراسر جهان بدل شده است.

 

 

وی به برخی از ویژگی های فرد بسیجی نیز پرداخت و افزود: اعتقاد محکم به خدا و پیامبر و قیامت، ولایت مداری، بصیرت اسلامی و انقلابی، داشتن باورهای محکم و تزلزل نداشتن از مهم ترین ویژگی های بسیجی واقعی است که باید همه بسیجیان و افراد تلاش کنند این خصائل را در خود تقویت کنند.

 

 

امام جمعه بجنورد تبعیت محض از ولایت، پذیرش بحران ها و تلاش برای رفع آنها و تحمل سختی ها را از دیگر ویژگی های بسیجیان ممتاز و اسوه دانست و افزود: باید راه و روش و منش این بسیجیان به الگوی سایر افراد تبدیل شود.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری توصیه رهبر معظم انقلاب به بسیجیان مبنی بر اینکه فرد بسیجی باید مراقب باشد دچار سایش نشود، خاطرنشان کرد: سایش بسیجیان سستی و کمرنگ شدن اعتقادهای آنها است.

 

 

علم و آگاهی لازمه اقتدار پایدار است

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه اعتقاد و توکل به خداوند یکی از اصلی ترین زیرساخت های تفکر بسیجی است، افزود: بسیجیان نباید هیچ گاه از این اعتقاد و توکل غافل شوند به همین دلیل نیز یأس و ناامیدی نباید در زندگی و فعالیت آنها جایی داشته باشد.

 

 

وی با اشاره به اینکه نیروهای بسیجی می بایست در فضای مه آلود از راه و رسالت اصلی خود منحرف نشوند، تصریح کرد: عبادت و ارتباط بیشتر با باری تعالی مه شکن بسیجیان در مسیرهای مه آلود و فتنه انگیز است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با بیان اینکه عمار یاسر یک بسیجی نمونه بود، افزود: همان گونه که رهبری نیز فرمودند عمار یاسر هنوز در جامعه اسلامی و در بین بسیجیان ما ناشناخته است به همین دلیل باید نیروهای بسیجی مصداق هایی از عمار یاسر را شکل داده و تربیت کنند تا یاور دین و ولایت فقیه باشند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه امروز دوره ولایت مداری، دشمن شناسی و عمارگونه زیستن است، اضافه کرد: افراد بسیجی باید تلاش کنند بصیرت و علم خود را افزایش دهند چرا که لازمه کسب اقتدار پایدار داشتن علم و آگاهی است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس هر اندازه که علم و دانایی بسیجیان بیشتر باشد به همان میزان خدمت گزاری آنها به جامعه اسلامی افزایش خواهد یافت.

 

 

امید به دوستی آمریکا با انقلاب و نظام اسلامی ساده اندیشی است

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به خطر نفوذ دشمنان به ویژه آمریکا به نظام و کشور اسلامی، تصریح کرد: دشمنان و مستکبران و در رأس آنها آمریکا قصد دارند هویت اسلامی و دینی را از نظام، کشور و ملت ما بگیرند.

 

 

وی با تأکید بر لزوم هوشیاری و بصیرت بیشتر برای مقابله با این روند، افزود: کشورهای غربی قصد دارند با استفاده از شرایط پسابرجام زمینه نفوذ خود به نظام اسلامی را در بخش های مختلف فراهم کنند.

 

 

امام جمعه بجنورد اضافه کرد: بر همین اساس بود که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند مذاکرات هسته ای و برجام جای خود را دارند اما ارتباط با آمریکا همچنان ممنوع است.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: آمریکا گرگ بوده و از گرگ درنده نیز نباید انتظار مهربانی و دوستی داشت و اگر افرادی گمان می کنند آمریکا روش و ذات خود را در قبال ملت و نظام ایران تغییر داده، سخت در اشتباه هستند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: اگر امروز آمریکا نام ایران را بر زبان آورده و خواستار افزایش ارتباط بوده به این دلیل است که می خواهد با استفاده از این شرایط به کشور نفوذ کرده و جلوی توسعه و پیشرفت نظام اسلامی را در حوزه های مختلف بگیرد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه تصریح کرد: ساده اندیشی بزرگی است اگر گمان کنیم که آمریکا با این اهداف و سیاست ها، روزی دوست شفیق انقلاب اسلامی و نظام دینی ایران می شود./9314/201/ب1

ارسال نظرات