۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۳۰۴۹۵۸
رییس اداره منابع انسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

تأمین محتوای فرهنگی زائران پیاده حرم از جمله فعالیت‌های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره منابع انسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: همه سازمان‌ها و نهادها در تقسم وظایف در زمینه برنامه و اجرا با قرارگاه هماهنگ شدند و در این بین تهیه و تأیید محتوای فرهنگی به عهده دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی است.
قدرت الله فرقداني

قدرت الله فرقدانی رییس اداره منابع انسانی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: با توجه به جلسه ای که در استانداری خراسان رضوی تشکیل شد دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی مدل قرارگاه را با عنوان «حریم یار» پیشنهاد کرد.


وی گفت: برای این قرارگاه دو بخش برنامه‌ریزی و عملیات تعریف شده است و بخش برنامه‌ریزی متشکل از هشت کمیته است که سازمان‌ها و نهادها با توجه به موضوع فعالیت خود نمایندگانی در این کمیته‌ها دارند. در بخش عملیات نیز هشت کارگروه عملیاتی فعال هستند.


فرقدانی تصریح کرد: دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، اداره کل تبلیغات، اداره کل اوقاف، اداره کل ارشاد، آستان قدس رضوی و نهادهای فرهنگی، نمایندگانی در کمیته برنامه‌ریزی فرهنگی قرارگاه دارند که برنامه‌های فرهنگی را طراحی و امکان سنجی می‌کنند.


وی با توجه به بخش دیگر این قرارگاه مبنی بر بخش عملیات تصریح کرد: بخش عملیات این قرارگاه نیز متشکل از هشت کارگروه عملیاتی است که هماهنگ با کمیته‌های برنامه‌ریزی اجرای برنامه‌ها و مصوبات را بر عهده دارند و یکی از این کارگروه‌های عملیاتی کارگروه فرهنگی است.


نماینده دفتر در این قرارگاه فرهنگی گفت: برنامه‌ریزی فرهنگی برای پاسخگویی به سه نیاز اساسی تبلیغات محیطی، نیاز زائران در بین راه، نیازهای معرفتی زائران در ایستگاه‌ها و محل‌های اسکان در نظر گرفته شد.


وی اشاره کرد: در تبلیغات محیطی جملات کوتاه و نکات مفید برگرفته از بیانات ائمه ‌طاهرین علیهم‌السلام در قالب تابلو و بنر و اطلاعات مختصر در خصوص سبک زندگی، انتظار و ظهور، زندگی ائمه علیهم‌السلام و ... در قالب اینفوگراف در سطح ایستگاه‌های بین راه و محل‌های اسکان در معرض دید زائران قرار می‌گیرد.


فرقدانی به نیاز دوم پرداخت و ادامه داد: زائری که سه یا چها روز یا بیشتر و کمتر در راه هست افزون بر نیازهای تدارکاتی، نیاز فرهنگی نیز دارد و برای پاسخگویی به این نیاز اطلاعات مربوط به ایستگاه‌ها، برنامه‌های متنوعی که برای زائران تدارک دیده شده، توصیه‌ها، مختصری از معارف رضوی و اهل بیت علیهم‌السلام، نواها، و ... در قالب یک نرم‌افزار اندرویدی طراحی شده است.


وی تاکید کرد: زائر در این سفر معنوی انتظار دارد با معارف اهل بیت علیهم‌السلام از جمله زندگی امام رضا علیه‌السلام بحث ولایت و غدیر، عاشورا و شهادت و مهدویت و ظهور، آشنا شود از این رو محتوای تبلیغی در قالب هشت دفتر به عنوان یک منبع مفید و قابل استفاده برای مبلغان محترم مستقر در ایستگاه‌ها و محل‌های اسکان تهیه و تدوین شده است.


وی ادامه داد یک بخش از برنامه‌های فرهنگی مختص کودکان درنظر گرفته شده و در غرفه‌ای با فضای جذاب، بازی‌های متنوع، نقاشی و... که با حال و هوای کودک همخوانی دارد که از سویی خاطره‌انگیز و از سوی دیگر برای کودکان یک سری مطالب آموزنده داشته باشد برنامه‌ریزی و طراحی شده است.


فرقدانی با تاکید بر اینکه ماهیت دفتر تبلیغات اسلامی بیشتر جنبه علمی پژوهشی دارد، تصریح کرد: همه سازمان‌ها و نهادها در تقسم وظایف در زمینه برنامه و اجرا با قرارگاه هماهنگ شدند و در این بین تهیه و تأیید محتوای فرهنگی به عهده دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و اعزام متمرکز مبلغان به عهده اداره کل تبلیغات اسلامی قرار گرفت البته تبلیغ در حرم مطهر به عهده آستان قدس رضوی است.


وی در رابطه با اعزام مبلغان متذکر شد: دیگر نهادهای فرهنگی به ویژه دفتر تبلیغات اسلامی نیز مبلغان سازماندهی شده خود را جهت اعزام به اداره‌ کل تبلیغات اسلامی معرفی خواهند کرد.


فرقدانی در پایان خاطرنشان کرد: بخش‌های اطلاع‌رسانی که مربوط به رسانه‌ها، امنیت زائر که مرتبط با پلس راهور، امداد و نجات مرتبط با هلال احمر، بهداشت و تغذیه و بخش سنجش و ارزیابی مرتبط با استانداری و کمیته‌ها از دیگر بخش‌های مختلف این قرارگاه می‌باشند که برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام کاملا آماده هستند./859/302/ب1

ارسال نظرات