۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۳۰۴۹۳۳
مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی:

نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی دعوت آنها به فهم متفقهانه دین بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) با بیان این که نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی دعوت آنها به فهم متفقهانه دین بود، گفت: ایشان جوانان مسیحی و حتی ملحد را دعوت به فهم متفقهانه دین می کنند، چون فهم غیر مفقهانه دین فهمی سطحی، ظاهری، احساسی و مبتنی بر فضاسازی رسانه های غربی است.
حجت الاسلام الهي خراساني، مدير مدرسه علميه حضرت مهدي(عج)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام الهی خراسانی، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) شب گذشته در سلسه جلسات بزم اندیشه با موضوع «جوان مومن انقلابی و الگوی فهم متفقهانه دین» در موسسه جوانان آستان قدس رضوی گفت: دعوت به فهم متفقهانه دین  منحصر به جوان مومن اقتصادی نیست اما جوان مومن انقلابی انتظار بیشتری در این خصوص است و نیز مدیران فرهنگی باید سرمایه گذاری فکری و نیروی انسانی در این زمینه داشته باشند.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به نفوذ فکری و اعتقادی دشمن از طریق ایجاد شبهات و تأثیر بر ذهن ها، اظهار کرد: اگر این شبهاتی که مطرح می شود حل نشود، در اختیار جبهه استکبار قرار گرفته و خود را صرف اهداف او می کند که از مهمترین برنامه های دشمن است و بسیاری از فعالان فرهنگی از آن غافل است.

 

حجت الاسلام الهی خراسانی منظور ما از دین، دینی است که انبیاء الهی آورده اند گفت: منظور از دین هر کیش و آیینی نیست و قرآن دین را حتی در مرام کارفران بیان می کند، بنابراین فهم از دین و مصداق ان در زمان ما اسلام است.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) با اشاره به تعریف دین، تصریح کرد: دین مجموعه معارف عقیدتی، احکام عملی و دستوراهای اخلاقی است که در ابعاد گوناگون فردی و اجتماعی سازگار با عقل و فطرت انسانی از سوی خدا و توسط پیامبر برای هدایت همه جانبه مادی و معنوی بشر فرستاده شده است که سعادت دنیوی و اخروی بشر را فراهم می کند.

 

این استاد علوم و معارف اسلامی با بیان این که نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی دعوت به  فهم متفقهانه دین بود، تصریح کرد: ایشان جوانان مسیحی و حتی ملحد را دعوت به فهم متفقهانه دین می کنند چون فهم غیر مفقهانه دین فهمی سطحی، ظلهری، احساسی و مبتنی بر فضاسازی رسانه های غربی است.

 

وی به فهم مفقهانه اشاره و بیان داشت: فهم مفقهانه فهم اصیل، جامع، معتبر و مستند است که قرآن ما را به ا« دعوت و تکلیف کرده است و مصادیق آن قرآن، سنت و عقل است.

 

حجت الاسلام الهی خراسانی با باین این که نباید یک تصویر کاریکاتوری از دین داشته باشیم ، خاطرنشان کرد: باید تصویری جامع و کامل از دین ارائه کنیم و دیدگاه جامع نیز یعنی این که همه دین و اجزار را ببینیم.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) در ادامه با اشاره به این که حتی برخی از طلبه ها هم به فهم متفقهانه دین نرسیده اند، بیان داشت: علوم اسلامی لزوما ما را به فهم متفقهانه نمی رساند، راهی که ما را بیشتر به این فهم برساند حوزه است اما کفایت نمی کند./1310/202/ب2

ارسال نظرات