۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۳۰۴۸۷۲
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

تقویت فرهنگ دینی بهترین راه جلوگیری از نفوذ دشمن است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران به خطر نفوذ فرهنگی دشمن اشاره کرد و با بیان این که نفوذ فرهنگی دشمن بسیار خطرناک تر از نفود سیاسی و اقتصادی است، گفت: تقویت مبانی دینی با بهره‌گیری از ظرفیت حوزه و روحانیت بهترین راه جلوگیری از نفوذ دشمن به کشورمان است.
حجت الاسلام علي غفاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی غفاری، مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران امروز در جمع تعدادی از گروه های تبلیغی استان در ساری، تبلیغ اثرگذار دین را مهم ترین رسالت روحانیت دانست و گفت: مبلغان حضور در عرصه مبلغان دینی موجب خنثی شدن بسیاری ازهجمه های فرهنگی دشمنان خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه پرچم دار فرهنگ دینی و ترویج آموزه های وحیانی هستند، تصریح کرد: این امر از تکالیف ذاتی آنها است و برای همین امر تربیت می شوند. 

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که حوزه و روحانیت همواره پیشگام در نهادینه کردن فرهنگ دینی در جامعه بوده اند، تصریح کرد: ترویج مبانی دینی از سوی روحانیت مهم ترین راه مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان است.

 

حجت الاسلام غفاری در ادامه سخنان خود بر ضرورت استفاده از شیوه های نوین تبلیغ به منظور پاسخگویی به شبهات دینی تأکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی صحیح در برابر هجمه های گسترده دشمنان ایستاد و نسل آینده را در تهاجم آنها حفظ کرد. 

 

وی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی امروز همه توان و ابزار خود را برای مقابله با اسلام ناب به کار گرفته اند، افزود: آنها تلاش می کنند تا چراغی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دنیا روشن کرده را خاموش کنند. 

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که وظیفه حوزه های علمیه همان رسالت نبوی است، ادامه داد: طلاب باید مشعل هدایت جامعه و عالم عامل باشند و حوزه به دنبال تربیت مربیانی است که می خواهند طبیب نفوس دیگران و پرچم دار معارف الهی باشند. 

 

حجت الاسلام غفاری حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش معارف ارزشمند دین مبین اسلام دانست و گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت مراکز حوزوی هستیم. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حوزه های علمیه ما باید پویا و قوی باشند تا بتوانند شبهاتی که دشمن علیه اعتقادات دینی ما ترویج کرده پاسخگو باشند، تصریح کرد: شبهات دینی امروز مهم ترین تهدیدی است که دین و مبانی اصولی ما را تهدید می کند.

 

وی با بیان این که دشمن در تضعیف ارزش های دینی از همه توان و ابزار خود بهره می گیرد، خاطرنشان کرد: جامعه حوزوی کشور به ویژه مبلغان دینی باید با تقویت بنیه علمی خود در برابر هجمه های سازمان یافته دشمن بیاستند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که امروز دنیا تشنه معارف اهل بیت(ع) است، ادامه داد: حوزه علمیه باید با جهاد علمی و تلاش مستمر این معارف ارزشمند را در جهان نهادینه کند. 

 

وی با اشاره به این که امروز اعتقادات و باورهای مردم به ویژه نسل جوان بیش از گذشته در معرض خطر قرار دارد، افزود: حوزه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز دینی باید برای پاسخگویی به این شبهات برنامه داشته باشند.

 

حجت الاسلام غفاری به خطر نفوذ فرهنگی دشمن اشاره کرد و با بیان این که نفوذ فرهنگی دشمن بسیار خطرناک تر از نفود سیاسی و اقتصادی است، تصریح کرد: تقویت مبانی دینی با بهره گیری از ظرفیت حوزه و روحانیت بهترین راه جلوگیری از نفوذ دشمن به کشورمان است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تأکید بر این که دستگاه های فرهنگی باید از موازی کاری در امور فرهنگی و دینی پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: انجام کارهای موازی در حوزه مسائل فرهنگی نمی تواند اثرگذاری لازم را در این بخش داشته باشد.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که متأسفانه تناسب لازم میان برنامه های فرهنگی و آموزشی در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اگر تناسب وجود نداشته باشد برنامه های دینی و تبلیغی اثرگذاری لازم را نخواهد داشت./950/202/ب2

ارسال نظرات