۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۳۰۴۲۵۸
گزارش رسا از آیین معارفه استاندار جدید سمنان با حضور معاون وزیر کشور؛

آیت الله شاهچراغی:وحدت عامل اصلی توسعه و موفقیت هر منطقه است/ مقیمی:تغییر استانداران ربطی به در پیش بودن انتخابات ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان سمنان در آیین معارفه محمدرضا خباز به‌عنوان استاندار جدید این استان، گفت: مسؤولان به‌یاد داشته باشند که وحدت عامل اصلی توسعه و موفقیت هر منطقه است و استان سمنان همواره از منظر وحدت خطه‌ای مثال‌زدنی بوده و هست.
معارفه استاندار جديد سمنان معارفه استاندار جديد سمنان معارفه استاندار جديد سمنان معارفه استاندار جديد سمنان معارفه استاندار جديد سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان در آیین تودیع محمد وکیلی استاندار سابق و معارفه محمدرضا خباز سکاندار جدید استانداری سمنان که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور، نمایندگان شهر‌ستان‌های این استان در مجلس، فرمانداران، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، روحانیان و فعالان سیاسی و اجتماعی استان سمنان در محل تالار همایش‌های اداره کل تأمین اجتماعی این استان برگزار شد، اظهار داشت: مدیران جامعه و نظام اسلامی باید ولایتمداری، حفظ وحدت و تقوا پیشه کردن را الگوی عملی و رفتاری خود قرار دهند.

 

امام جمعه سمنان از استاندار جدید این استان خواست به موارد یاد شده به ویژه حفظ و گسترش وحدت توجه خاص داشته باشد و افزود: استان سمنان خطه‌ای با ویژگی‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیاد است که مردمی با فرهنگ و متدین و پرتلاش را در خود جای داده و استاندار و مدیران استان باید در همه مسائل با مردم همدل و همراه باشند.

 

نماینده ولی فقیه در سمنان با بیان این مطلب که انتظار داشتیم وزیر کشور به شخصه در این مراسم تودیع و معارفه مهم حضور می‌یافت، از عدم حضور رحمانی فضلی در آیین تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید استان سمنان انتقاد کرد و گفت: استاندار سابق سمنان استاندار همه استان از ایوانکی تا فرومد بوده و فردی عاقل، متدین، ولایتمدار و کاردان بود، که از خدمات و زحمات او شایسته تقدیر است.

 

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به اینکه استاندار جدید سمنان نیز فردی متدین و عاقل است، خطاب به محمد رضا خباز تصریح کرد: انتظار می‌رود استاندار جدید با شناسایی ظرفیت‌های استان سمنان و بهره‌گیری از همه استعدادهای این استان، در رفع مشکلات آن بکوشد.

 

استانداران نقش مهمی در تحقق سند چشم‌انداز دارند

محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور نیز نیز در آئین تودیع و معارفه استاندار سمنان اظهار داشت: امروز با تلاش سپاه و بسیج و نیروهای انتظامی و وزارت اطلاعات توانستیم امنیتی در کشور برقرار کنیم که در بین کشورهای منطقه و جهان سرآمد باشد.

 

وی افزود: امروز امنیتی که در کشور و استان‌ها برقرار است را باید استانداران دولت و تدبیر و امید پاس داشته و کمک کنند تا این امنیت برقرار و حفظ بماند، همانا حاکم‌شدن سلامت در کشور یکی دیگر از وظایف بسیار مهم استانداران دولت یازدهم است.

 

قائم مقام وزیر کشور در امور سیاسی عقیده خود را درباره دیگر ویژگی‌های استانداران دولت یازدهم این‌ چنین بیان کرد: استانداران دولت تدبیر و امید باید به توسعه منطقه در چارچوب سیاست‌های کلان نظام فکر کنند، بر اساس چشم‌انداز 20 ساله توسعه کشور، جمهوری اسلامی ایران باید در سال 1404 حرف اول را در منطقه بزند و استانداران نقش مهمی در تحقق این هدف دارند.

 

مقیمی با اشاره به اینکه استاندار جدید سمنان نیز باید با صرف وقت بیشتری، این راه را ادامه دهد تصریح کرد: استاندار جدید سمنان نیز باید مردمی بوده مردمی بودن خود را نشان دهد، باید عدالت را در جامعه بسط دهیم تا محرومان جامعه نیز از مواهب آن برخوردار شوند.

 

معاون وزیر کشور در امور سیاسی اضافه کرد: باید سراسر استان سمنان از شمال گرفته تا جنوب و شرق و غرب آن و نیز روستاها و شهرها و مناطق عشایرنشین آن موردتوجه استاندار سمنان باشد و از همه سرمایه‌های اجتماعی، نیروی انسانی کارآمد و همه فعالان جامعه در بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی باید کمک بگیرد تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

 

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای خروج از رکود گفت: در شرایطی که درآمدهای کشور به حداقل رسیده است؛ برای رسیدن به رونق اقتصادی باید از نخبگان جامعه و سرمایه‌های اجتماعی کمک بگیریم، اگر بخواهیم قیمت تمام‌ شده در تولید کاهش‌ یافته و تولیدات ما رقابت‌پذیر باشد؛ توجه به دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از تولیدات داخلی ضروری است.

 

محمد‌حسین مقیمی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و با اشاره به وضعیت ویژه استان سمنان از نظر دانش‌پژوهی و دانشگاهی تصریح کرد: استاندار جدید سمنان باید شرایط را برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان انجام دهد تا به سیاست‌های اقتصادی نایل شویم.

 

قائم‌مقام وزیر کشور در امور سیاسی با بیان اینکه سمنان استانی صنعتی و با ظرفیت‌های بالای گردشگری و کشاورزی است تصریح کرد: باید با کمک همه ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی، نقش استان سمنان در رونق اقتصاد و اقتصاد علمی توسعه یابد.

 

تغییر استانداران ربطی به در پیش بودن انتخابات ندارد

مقیمی با اشاره به اینکه استاندار سابق سمنان تا امروز مسؤولیت‌هایی را که باید در حوزه‌های انتخابیه این استان در زمینه برگزاری انتخابات پرشور و شکوهمند انجام می‌داد؛ به خوبی انجام داده است، تصریح کرد: اکنون نیز احساس شد که باید نیروی تازه نفس می‌آمد و کار استاندار قبلی سمنان را ادامه می‌داد.

 

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه عمده اجرا و برگزاری انتخابات بر عهده هیأت‌های اجرایی است گفت: البته استانداران نیز نقش زیادی در برگزاری انتخابات دارند؛ اما کارهای اجرایی را در موضوع انتخابات، هیأت‌های اجرایی و فرمانداران انجام داده و تغییر استانداران ربطی به در پیش بودن انتخابات ندارد.

 

حضور حداکثری مردم در انتخابات به همراه رقابتی سالم هدف مسؤولان وزارت کشور است

وی خاطر‌نشان کرد: بر اساس ماده 60 قانون انتخابات کشور، مجریان و ناظران برگزاری انتخابات، حق هیچ تبلیغاتی را له یا علیه کاندیداهای انتخابات ندارند، وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران، جزئی از مجریان انتخابات هستند که همه آنان باید آمادگی‌های لازم را در خود ایجاد کنند تا انتخاباتی شکوهمند، با حضور حداکثری مردم به همراه رقابتی سالم برگزار شود.

 

قائم‌مقام وزیر کشور در امور سیاسی با تأکید بر اینکه همه مردم باید به‌پای صندوق‌های رأی بیایند تصریح کرد: لازمه این مهم، حضور داوطلبان از همه اقشار در این انتخابات است و بی تردید همه امکانات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه تأمین خواهد شد

 

مقیمی اضافه کرد: بر اساس قانون، همه دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند که امکانات موردنیاز هیئت‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و هیئت‌های نظارت بر انتخابات را در اختیار آنان قرار دهند و هیچ دستگاه دولتی و غیردولتی اجازه ندارد تا از امکاناتی که از دولت در اختیار دارد، له یا علیه فردی در انتخابات استفاده کند.

 

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه همه باید کمک کنند تا انتخابات امسال، «باشکوه» برگزار شود گفت: امروز در بحث انتخابات، اجرای موبه‌موی قانون را یک تکلیف می‌دانیم همانا اجرای قانون و بی‌طرفی مجریان انتخابات، دو اصل مهم برای انتخابات امسال است.

 

تأکید بر لزوم تبعیت مردم و مسؤولان از فرامین رهبر معظم انقلاب در تمامی عرصه‌ها

محمد وکیلی استاندار سابق سمنان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران فرزند همه ملت ما است گفت: امروز شرایط به‌گونه‌ای است که مادران ناخوانده انقلاب اسلامی، همه تلاش خود را برای نابودی آن به کار گرفته‌اند ازاین‌‌رو مادران واقعی انقلاب اسلامی ایران که همان ملت بزرگ ایران هستند؛ باید برای توسعه و حفظ انقلاب اسلامی تلاش کنند.

 

وی با اشاره به اینکه نباید اجازه ورود هیچ خدشه‌ای به انقلاب اسلامی داده شود و حفاظت از ارزش‌های انقلاب به‌ویژه ولایت‌فقیه به‌عنوان مهم‌ترین این ارزش‌ها، امروز وظیفه همه ما است تصریح کرد: امروز همه ما باید پشت سر ولی‌فقیه زمان خود که رهبری‌ حکیم، فرزانه، شجاع و با درایت هستند حرکت کنیم.

 

وکیلی خاطرنشان کرد: همه باید با تکیه به رهبری عزتمند و شجاع و مدبر مانند امام خامنه‌ای، تلاش کنیم تا خیمه این انقلاب اسلامی که بر اساس اسلام ناب محمدی بناشده است؛ پابرجا و مقتدر باقی بماند.

 

وی آیین‌های تودیع و معارفه را به مراسم‌های ترحیم تشبیه کرد و با اشاره به اینکه همه باید بدانیم که مسؤولیت‌ها برای ما ماندگار نخواهد بود گفت: این مسؤولیت‌ها باید برای خدمت بیشتر به مردم مغتنم شمرده شود، بنده در دو سال زمان مدیریت خود تلاش کردم تا شعارهای دولت یازدهم را محقق کنم و حتی به‌کارگیری نیروهای انسانی در استان سمنان نیز بر اساس شعار دولت تدبیر و امید که همان اعتدال بود انجام شد.

 

استاندار سابق سمنان با اشاره به اینکه 65 تغییر در هرم مدیریتی استان سمنان بر اساس شایسته‌سالاری و با به‌کارگیری همه سلایق فکری در دو سال گذشته انجام شد، افزود: رسانه‌های گروهی استان سمنان به‌دوراز تخریب، با انتقادهای سازنده، مدیران استان را در انجام وظایفشان یاری می‌کنند و نقش آنان، مردم و مدیران این استان در امنیت موجود کم‌نظیر است.

 

برای سرمایه‌گذاری سالم فرش قرمز پهن می‌کنیم

محمدرضا خباز نیز در آیین معارفه خود به‌ عنوان استاندار جدید سمنان با بیان اینکه به خواسته رییس‌جمهور، باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا استان سمنان به معنای واقعی، استان معین تهران شود اظهار داشت: توسعه سرمایه‌گذاری در این شرایط راهکار توسعه استان سمنان است و امروز باید برای سرمایه‌گذاری سالم، فرش قرمز پهن کنیم.

 

وی با اشاره به کاهش شدید درآمدهای کشور در برهه کنونی تصریح کرد: امروز درآمدهای نفتی کشور به یک‌ سوم تقلیل یافته است و دیگر کشور، استان و شهرستان‌ها را تنها با تکیه به درآمدها و بودجه‌های دولتی، نمی‌توان اداره کرد.

 

خباز با تأکید بر اینکه امروز شرایط کشور، شرایط حساسی است خاطرنشان کرد: واگذاری امور به مردم و برقراری رابطه حسنه با دنیا به‌ منظور اداره بهتر کشور دو نکته مورد اشاره رییس‌جمهور در نشست هیئت دولت بود که به‌ منظور انتخاب استاندار سمنان برگزار شد.

 

استاندار سمنان با بیان اینکه شأن مدیران در کشور شأن خدمت بوده و مدیران هیچ شأن دیگری ندارند زیرا بالاترین فضیلت بعد از فرایض دینی، خدمت به مردم است، اضافه کرد: مدیر لایق، حتماً نباید متخصص همه امور باشد، بلکه باید برای انجام امور، کارشناسان خبره را در همه امور دور خود جمع ‌کند./977/200/ب1

ارسال نظرات