۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۳۰۴۲۰۶

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ نخستین کاروان پیاده روی اربعین وارد همدان شد، برگزاری مراسم چهلم سردار شهید همدانی، اریسمان به استقبال پرشورترین مراسم آئینی اربعین می رود، علت موفقیت بسیج، از جنس مردم بودن است، برگزاری گفتمان‌های دینی در مناطق حاشیه‌نشین آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت: نخستین کاروان پیاده روی اربعین وارد وارد همدان شد.

 

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان اظهار داشت: همدان به دلیل امنیت و نزدیک بودن به کشور عراق هر ساله در ایام اربعین میزبان میلیون ها زائر است که از نقاط مختلف کشور به این شهر سفر می‌کنند.

 

وی بیان داشت: برای اربعین سال جاری نیز از هم اکنون گروه ها و کاروان های پیاده روی از اقصی نقاط  کشور در حال حرکت به سوی شهر همدان هستند و هم اکنون نیز اولین کاروان پیاده روی اربعین از استان خراسان رضوی وارد شهر همدان شده است.

 

ویسی با اشاره به اینکه تمام امکانات و تمهیدات لازم برای پذیرایی از زوار اربعین در شهرستان همدان تدارک دیده شده، گفت: قطعا امسال امکانات و زیرساختهای شهرستان چند برابر سال گذشته شده است.

 

برگزاری مراسم چهلم سردار شهید همدانی

رضا ویسی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان همدان گفت:مراسم چهلم سردار شهید حاج حسین همدانی با حضور حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در همدان برگزار شد.

 

این مراسم روز پنجشنبه 28 آبان ماه سال جاری از ساعت 14:30 الی 16:30 با حضور اقشار مختلف مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور همدان در حسینیه امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.

 

گفتنی است؛ سردار شهید حاج حسین همدانی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در طول سال‌های گذشته که نقش تعیین کننده‌ای در حفظ و حراست حرم حضرت زینب(س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت، 16 مهر ماه سال جاری در حین انجام مأموریت‌های مستشاری در حومه شهر حلب به دست تروریست‌های داعشی به شهادت رسید.
رهبر انقلاب، تشییع با شکوه شهید همدانی در تهران و تشییع کم نظیر آن شهید در همدان را جلوه‌ای از پاداش الهی در قبال اخلاص این شهید بزرگوار برشمردند و فرمودند «این حضور شگفت‌انگیز ناشی از جذبه و اخلاص آن شهید بود و در واقع برای مردم همدان نیز یک نعمت و فرصت الهی بود تا بار دیگر احساسات انقلابی و شهادت طلبانه خود را بروز دهند».

 

اریسمان به استقبال پرشورترین مراسم آئینی اربعین می رود

در آستانه برگزاری مراسم نینوای اریسمان که برای سیزدهمین بار در روز 11 آذر همزمان با بعد از ظهر اربعین حسینی برگزار می‌شود، مراحل آماده سازی این مراسم با تلاش و جدیت هر چه تمام تر طی روزهای پنج شنبه و جمعه انجام شد.

 

در یکی از مهم ترین اقدامات انجام شده، تعداد 200 قطعه پرچم به طول تقریبی 2 کیلومتر از دو طرف جاده  ترانزیتی کاشان – اردستان نصب و مسیرهای منتهی به محوطه مراسم نینوای  اریسمان با پرچم های قرمز، مشکی و سبز رنگ مزین شد.

در راستای بهینه ساری سیستم صوت و ایجاد روشنایی در هنگام شب، تعدادی تیرک جهت نصب پروژکتور و وسایل صوتی تنظیف و رنگ آمیزی گردید.

 

جوش و رنگ آمیزی تعداد 20 تیرک  جهت نصب پرچم های مشکی 5 متر در اطراف محل برگزاری مراسم نینوا را می توان از دیگر اقدامات صورت گرفته در روزهای اخیر برشمرد.

 

همچنین طی دو روز گذشته اقدامات دیگری از جمله خاکبرداری و تعیین محدوده پارکینگ در ضلع جنوبی محوطه مراسم،رنگ آمیزی و خطاطی ساختمان مخابرات قدیم و تنظیف و مرتب سازی پرچم و بنرهای مختلف در جهت آماده سازی آیین ننیوای اریسمان صورت گرفت.

 

نقطه جالب و قابل توجه در انجام این مراحل را می توان به حضور تعدادی از جوانان و نوجونان پرشور و ولایی اریسمان در کنار اعضای هیئت خادمین نینوا اشاره کرد.

 

طبق روال همه ساله، مراحل اصلی تمرینات، تبلیغات و آماده سازی مراسم نینوای اریسمان همچون استقرار خیام، تسطیح محوطه و نصب برگ های درختان نخل در فاصله کمتر از یک هفته به برگزاری این مراسم معنوی و باشکوه صورت می گیرد.

 

لازم به ذکر است مراسم نینوای اریسمان، امسال برای سیزدهمین بار در روز 11 آذر همزمان با بعد از ظهر اربعین حسینی برگزار و جریان شهادت تا اسارت کاروان حضرت سیدالشهدا (ع) توسط بازیگران و نقش آفرینان بومی به معرض نمایش در می آید.

 

علت موفقیت بسیج، از جنس مردم بودن است

حجت‌الاسلام عباس نظری مسئول پایگاه بسیج شهدای روحانیت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین جایگاه بسیج و بسیجی را بسیار رفیع برشمرد وگفت: پیروزی انقلاب اسلامی مدیون بسیج و حضور همه جانبه مردم در آن بوده است و جایگاه آنان،آن قدر رفیع است که در آخرین پیام امام خمینی(ره) درباره بسیج آمده است: «اگر مسئولین به فکر بسیج نباشند در آتش دوزخ خواهند سوخت.»

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار داشت: بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) با صدور فرمان تاریخی خود مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، شجره طیبه‌ای را بنیان نهادند که تاکنون برکات فراوانی برای انقلاب اسلامی و مردم شریف و مسلمان میهن مان به دنبال داشته است.

 

این مسئول هفته بسیج را فرصتی مناسب برای تبیین نقش‌های جدید و ظرفیت‌های بالقوه این تشکل در ترویج ارزش‌های اسلامی عنوان کرد و گفت: مسئولان و دست‌اندرکاران نظام باید ابعاد گسترده بسیج را برای مردم به‌ویژه نسل جدید انقلاب اسلامی بیان کنند.

 

وی  در  بخش دیگری از سخنانی خود به تبیین علت موفقیت بسیج پرداخت و گفت: علت موفقیت بسیج، از جنس مردم بودن است و اینکه از لحاظ فرهنگ و سازمان کاملاً مردمی است به دلیل همین امر دربرخی حوادث جامعه، بسیج سرعت عمل لازم را در کم کردن تهدیدات دارد که در کنار احساس مسئولیت، انگیزه‌ی بالا، حس شهادت طلبی و ایثار در اجرای سریع و دقیق عامل موفقیت بسیج بشمار می رود.

 

برگزاری گفتمان‌های دینی در مناطق حاشیه‌نشین آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

حجت‌الاسلام مهدی فرزی در جلسه نقد و بررسی و برنامه‌ریزی گفتمان‌های دینی که 30 آبانماه 94 در سالن کوثر تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: نباید گفتمان‌های دینی را فقط در مدارس خاص و داخل شهر برگزار کنیم بلکه امروزه حاشیه شهرها بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند و باید نگاه را به سمت این مناطق نیز هدایت کرد.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری سال 88 در سفر تاریخی خود به سنندج اولویت مهم را توجه به تقریب مذاهب بیان کردند و فرمودند مسئله عمده جوانان و نوجوانان این است که آیا به سمت تقریب می‌رویم یا نه، بنابراین باید در این زمینه نیز کار شود و جوانان را آگاه کرد.

 

وی استفاده از ظرفیت مبلغین سنی و شیعه را متذکر شد و گفت: استفاده از توان روحانیون و ماموستاها در کنار هم می‌تواند دانش‌اموزان مدارس را در رسیدن به پاسخ سوالاتشان بیشتر کمک کند.

 

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: استفاده از مربیان و اساتید خانم برای مدارس دخترانه و استفاده از اساتید مرد برای مدارس پسرانه نیز می‌تواند مثمرثمرتر باشد و زودتر به نتیجه برسد.

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: در کنار مبلغین و اساتیدی که مبلغ دینی هستند استفاده از اساتیدی در حوزه دیگر همچون روانشناس یا استاد علوم اجتماعی می‌تواند در پاسخگویی به سئوالات دانش‌آموزان کمک موثری باشد.

 

جمال ارشدی اضافه کرد: باید هدف و شاخص‌ها در برگزاری گفتمان‌های دینی مشخص کرد و به خوبی بتوانیم نیاز دانش‌آموزان را از طریق ظرفیت گفتمان‌های دینی پاسخگو باشیم.

 

وی تاکید کرد: تمامی مطالب و مفاهیمی که در گفتمان‌های دینی استفاده و ارائه می‌شود باید متناسب با سن و جنس دانش‌اموزان باشد تا خود دانش‌آموز از این ظرفیت و کلاس آموزشی استقبال کند./1325/ت303/ف2

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات