۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۳۰۳۹۶۲

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ بهره مندی ۲۱۹۷ نفر از کلاس های حفظ قرآن کریم در یزد، برگزاری نشست خبری مسابقات کشوری تلاوت و تسنیم در مشهد، برگزاری ۶۸۰ گفتمان دینی ویژه دانش‌آموزان کردستانی، علم و تقوا جامعه را پویا و مبتکر می‌کند، پیام تبریک سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت آغاز هفته بسیج از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت السلام علی محمد رضایی رئیس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در شش ماه نخست سال جاری 2 هزار و یکصد و نود و هفت نفر از کلاس های حفظ قرآن کریم در استان یزد بهره مند شده اند.

 

وی افزود: از مجموع شرکت کنندگان در این کلاس ها 300 نفر برادر و یک هزار و 897 نفر خواهر بوده اند که در موسسات و خانه های قرآنی شهری و روستایی از آموزش های لازم بهره مند شده اند.

 

رضایی اظهار داشت: در مجموع 114 کلاس حفظ در بخش های مختلف در موسسات و خانه های قرآنی شهری و روستایی استان برگزار شده است.

 

رئیس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: کلاس های حفظ در بخش های حفظ کل، حفظ یک جز و طرح قرآنی 1449 برگزار شده است.

 

برگزاری نشست خبری مسابقات کشوری تلاوت و تسنیم در مشهد

 

نشست خبری مسابقات کشوری تلاوت و تسنیم با حضور مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور فردا اول آذرماه ساعت 10 صبح در محل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

 

بر اساس این گزارش، مرحله کشوری سومین دوره مسابقات قرآنی «تلاوت» و چهارمین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم» 25 لغایت 27 آذرماه سال جاری در مشهد برگزار خواهد شد.

 

بر این اساس، 250 نفر پس از کسب رتبه مجاز در مرحله استانی به مرحله کشوری راه یافتند که تعداد 160 نفر در مسابقات تلاوت و تعداد 90 نفر در مسابقات ویژه کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی به رقابت خواهند پرداخت.

 

از مجموع سه هزار و 744 ثبت‌نام کننده در مسابقات تلاوت، تعداد یک هزار و 435 نفر در رشته قرائت(تحقیق)، 777 نفر در رشته حفظ کل قرآن کریم و 1532 نفر در رشته حفظ 15 جزء قرآن کریم به رقابت پرداختند.

 

همچنین از مجموع یک هزار 681 نفر ثبت‌نام کننده در این مسابقات، تعداد 1413 نفر در بخش افراد بالای 18 سال شرکت و تعداد  268 نفر در بخش افراد زیر 18 سال به رقابت پرداختند.

 

 برگزاری 680 گفتمان دینی ویژه دانش‌آموزان کردستانی

 

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه 30 آبان ماه جاری در جلسه نقد و بررسی و برنامه‌ریزی گفتمان‌های دینی سال 94، اظهار کرد: برگزاری این تعداد گفتمان دینی در سطح مدارس می‌تواند تحول بزرگی در نگرش دانش‌آموزان نسبت به مسائل دینی و فرهنگی ایجاد کند.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری گفتمان‌های دینی یک اقدام وسیع فرهنگی و آموزشی به شمار می‌آید، یادآور شد: با برگزاری موثر این گفتمان‌ها نتایج خوبی از آنها حاصل خواهد شد و سئوالات دینی و شبهات دانش‌آموزان توسط اساتید این گفتمان‌ها پاسخ داده خواهد شد.

 

وی ضمن قدردانی از آموزش و پرورش کردستان در راستای برگزاری گفتمان‌های دینی در سطح استان بیان کرد: تعامل آموزش و پرورش استان با تبلیغات اسلامی کردستان قابل تحسین است و امیدواریم با تعیین مدت زمان لازم باهمکاری آموزش و پرورش این تعداد گفتمان دینی در سال‌جاری اجرایی و برگزار شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی یادآور شد: تبلیغات اسلامی آمادگی برگزاری دوره‌های ضمن خدمت را دارد و در این راستامجوز برگزاری 9 سرفصل را دارد و می‌تواند گواهینامه‌های آموزشی را در این زمینه برگزار کند.

 

حجت‌الاسلام آزادیخواه خاطرنشان کرد: برای برگزاری گفتمان‌های دینی از ماموستاهای بومی سطح استان استفاده خواهد شد.

 

وی همچنین به برگزاری همایش منادیان وحدت در استان اشاره کرد و گفت: هفتمین همایش منادیان وحدت امسال به صورت استانی و با عنوان جشنواره افسران فرهنگی ویژه دانش‌آموزان در کردستان برگزار می‌شود.

 

وی اضافه کرد: این جشضنواره امسال در سه رشته خوشنویسی، انشاء و نقاشی برگزار می‌شود و به برندگان هر رشته نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: در راستای برگزاری این همایش 17 هزار برگ پوستر تدوین و منتشر و در سطح مدارس استان توزیع شده است.

 

 

علم و تقوا جامعه را پویا و مبتکر می‌کند

 

حجت‌الاسلام علی دشتکی درجمع کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی همدان بابیان اینکه قدر شناسی نعمتهای الهی باعث زیادی وجاری وساری شدن نعمت ها از سوی خداوند متعال می‌شود،گفت:باید نعمتهای الهی راشناخت وباالگوگرفتن ازانبیاء واولیاء الهی شکر نعمتها را استفاده درست ازآنهابجا آورد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه حاکمیت نظام جمهوری اسلامی درکشور وهمچنین توفیق خدمت درنهاد فرهنگی دینی سازمان تبلیغات اسلامی ازنعمتهای الهی است که به ما هدیه شده است،افزود:باید با احساس وظیفه وبا نگاه تکلیف مدارانه درجهت خدمت به فرهنگ دینی قدم برداریم،تاتوانسته باشیم سپاس  خدای متعال را به جای بیاوریم.

 

وی تقویت ایمان واراده وارتقاء دانش وآگاهی را درایجاد نگاه مسئولانه نسبت به وظایف و رسالتی که بردوش همه افراد جامعه خصوصاً فعالان عرصه فرهنگ دینی قرار دارد رایک ضرورت دانست و افزود: کارکنان سازمان تبلیغات اسلامی به لحاظ ماهیت فرهنگی ودینی این مجموعه وظیفه ای بس خطیر درقبال نشر وتوسعه فرهنگ دینی در جامعه عهده دار هستند فلذا باید با عزم و ایمان خود و هوشیاری و شناخت ترفندهای دشمنان وبا بهره گیری ازتمامی فرصت ها وظرفیتها،در جهت نشر فرهنگ ومعارف اسلامی و ارتقاء آگاهیهای دینی آحاد مردم خصوصاً جوانان ونوجوانان تلاشی خستگی ناپذیر داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام علی دشتکی با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته دراداره کل تبلیغات اسلامی همدان، گفت:مجموعه این فعالیتها چشمگیر وتلاش همکاران قابل تقدیر است اما با توجه به تهاجم گسترده فرهنگی غرب که باهدف ضربه زدن وایجاد انحراف در اعتقادات وایجاد سستی دراراده دینی مردم ازهیچ تلاشی فرو گذار نیستند،ضرورت دارد با حداکثرتوان وبهره گیری هوشمندانه ازتمام امکانات وتوانمندیها،حرکتی جهاد گرانه داشته باشیم.

 

پیام تبریک سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت آغاز هفته بسیج

 

دراین بیانیه آمده است:  ‌آذرماه سال  58  باصدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج 20 میلیونی، باران عزت، غیرت و فداکاری در این مرز و بوم باریدن گرفت. سخنان امام (ره) برای تاسیس بسیج  ارزش های نوینی چون استقامت و پایداری،ایثار و فداکاری، احساس مسئولیت و ادای تکلیف، حماسه آفرینی و عشق به شهادت را در بین مردم خصوصا نسل جوان  فزاینده کرد و بسیج  شجره طیبه ای شد که ثمره آن  عاشقانی بودند که از نردبان کمال بالارفتند جان از تعلقات مادی شستند و مردانه  نه تنها از مرزهای کشور بلکه از باور و اعقتقاداتشان  طوری پاسداری کردند  که همه ی جهانیان و حتی دشمنان را به حیرت و تحسین وادار نمودند.

 

کثرت ثمرات بسیج به آنجا رسید که حضرت امام خمینی (ره) درمورد بسیج فرمودند: « بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد، بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسیج میقات پا برهنگان معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشانی در گمنامی و بی نشانی گرفته اند.» و رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) نیز فرمودند:« بسیج یعنی حضور بهترین بانشاط ترین و باایمان ترین نیروهای عظیم ملت در میدان هایی که برای منافع ملی و اهداف بالا، کشورشان به آنها نیاز دارد، همیشه بهترین، خالص‌ترین، شرافتمندترین و پرافتخارترین انسان‌ها این خصوصیات را دارند.» امروز نیز بسیج با تأسی به رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای  در راه آرمان‌های معمار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) قله های عزت  را فتح می‌کند و ملت ایران از سایه و ثمرات این شجره طیبه بهره می برد.

 

سازمان تبلیغات اسلامی آغاز هفته بسیج  را به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی)، ملت شریف ایران به‌ویژه  بسیجیان، خانواده‌های معظم و معزز شهدا  و جانبازان جنگ تحمیلی  تبریک گفت./1325/ت303/ف

 

منبع: روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات