۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۳۰۳۹۳۹

تشریح ویژگی‌های متفاوت مسابقات قرآنی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی به تشریح ویژگی‌های متفاوت سی و هشتمین دوره مسابقات استانی حفظ، قرائت و ترتیل قرآن پرداخت.
حجت‌الاسلام وحدت مشهوري‌نظري

حجت الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی در حاشیه سی و هشتمین دوره مسابقات استانی حفظ، قرائت و ترتیل قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: نظرسنجی های انجام شده از هیأت داوران و شرکت‌کنندگان حاکی از ارتقای سطح کیفی اجرای این دوره از مسابقات نسبت به سال های گذشته است.

 


وی ادامه داد: یکی از مهم ترین اقداماتی که از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام شد، برگزاری کلاس های الزامی قبل از آغاز مسابقات در راستای آمادگی هر چه بیشتر شرکت کنندگان برای حضور در مسابقه مورد نظر بود. توجه به این مهم باعث پیشرفت سطح علمی متسابقین شد که این امر در روند اجرای مسابقات نیز به خوبی احساس می شود.

 


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در ادامه با اشاره به طراحی نرم افزار آندروید این دوره از مسابقات خاطرنشان کرد: طراحی این نرم افزار موجب اظهار رضایت اکثر شرکت کنندگان و داوران شده است که از مهم ترین ویژگی های این نرم افزار می توان به ارائه اخبار این دوره از مسابقات به صورت آنلاین و اطلاعات و سوابق شرکت متسابقین به تفکیک شهرستانی و سوابق آن ها اشاره کرد.

 


حجت الاسلام مشهوری افزود: یکی دیگر از وجوه تفاوت این دوره از مسابقات نسبت به مسابقات سال های گدشته این بود که 10 روز مانده به آغاز برگزاری مسابقه، اطلاع رسانی به شرکت کننده را در قالب پیامک های ارسالی و تماس آغاز کردیم که این امر سبب شده است تعداد غایبان در مقایسه با سال های قبل کاهش یابد.

 


وی افزود: محل اسکان شرکت‌کنندگان از امکانات خوبی برخوردار بود. متاسفانه در سال های گذشته آن چنان که باید و شاید به این امر توجهی نمی شد که در اکثر موارد سبب نارضایتی بوده است، البته به این وضع نیز راضی نیستم و برآورد ما نسبت به مسابقه بسیار فراتر از وضعیت فعلی بود.

 


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان این‌که امیدواریم هر سال نسبت به سال قبل از آن پیشرفت های زیادی را کسب کرده و با کمترین نقص و اشتباه برنامه های خود را پیش ببریم، گفت: برای شرکت کنندگانی که حائز رتبه های برتر امسال شدند کلاس هایی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار می شود تا بیش از پیش برای حضور و درخشش در مسابقات کشوری آماده تر شوند.

 


حجت الاسلام مشهوری در پایان با تقدیر از همکاری برخی دستگاه های اجرایی در برگزاری هرچه بهتر این دوره از مسابقات قرآنی ادامه داد: برای سال های آتی برنامه ما است که تمامی شرکت کنندگان از روز اول برگزاری مسابقات در برنامه حضور داشته باشند تا هم استراحت کافی و هم مرور کنند و با فراغ بال بیشتری مسابقه بدهند.

 


وی افزود: یکی دیگر از علت های رضایتمندی هر چه بیشتر شرکت کنندگان و هیات داوران این بود که با توجه به سیاست سازمان که مسابقات امسال را به دو صورت مجزای بالای هجده سال و زیر هجده سال برگزار کرد باعث عدالت بیشتر در اجرای مسابقات شده و هرکسی با یک فرد تقریبا هم سن خودش مسابقه داد./935/302/ب1

ارسال نظرات