۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۳۰۳۷۶۳
در کاروانی 180 نفره؛

علم به دوشان علما و شهدای کاشان از مصلی نماز جمعه کاشان راهی کربلا شدند

خبرگزاری رسا ـ نهمین کاروان پیاده روی کربلای معلی بصیرت حسینی کاشان ظهر امروز با حضور در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان و اقامه نماز سیاسی عبادی جمعه در حالی که هر یک پرچمی را که مزین به نام یکی از علما و یا شهدای کاشان بود در دست داشتند راهی کربلای معلی شدند.
مهدي شجري مسؤول كاروان پياده روي كربلاي معلي بصيرت حسيني كاشان پياده روي كربلاي معلي بصيرت حسيني‌كاشان پياده روي كربلاي معلي بصيرت حسيني‌كاشان پياده روي كربلاي معلي بصيرت حسيني‌كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، مهدی شجری مسؤول کاروان پیاده روی کربلای معلی بصیرت حسینی کاشان در حاشیه حرکت این کاروان به کربلای معلی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: این کاروان 180 نفر از شهرستان های کاشان، کرمان، رشت، لاهیجان، قم، اهواز و اندیمشک هستند که در مسیر به کاروان اضافه می شوند.

 

وی با اشاره به این که در جمع کاروان پیاده روی کربلای معلی کاشان پدران و فرزندان شهدا نیز حضور دارند، افزود: هر یک از زائرین کاروان پیاده روی کربلای معلی کاشان یک پرچم به دوش دارند که مزین به نام علمای کاشان و یا شهدای دفاع مقدس است.

 

شجری گفت: پیرترین عضو کاروان غلامعلی حیدری اهل روستای ویدوجای کاشان با 77 سال سن است که امسال برای دومین سال متوالی است که همراه با کاروان عازم کربلای معلی است و کوچکترین عضو کاروان نیز ابوالفضل تقییان با 9 سال سن به همراه پدرش که برای پنجمین سال همراه با کاروان عازم کربلای معلی است.

 

مسؤول کاروان پیاده روی کربلای معلی بصیرت حسینی ‌کاشان در ادامه از  اجرای برنامه های فرهنگی متعدد در مسیر پیاده روی خبرداد و افزود: از همین امروز در اولین روز حرکت کاروان در روز جمعه ختم صلوات برای امام زمان(ع) آغاز شود و درادامه صلوات کبیره تا روز شانزدم سفرکه ختم صلوات برای ابوالفضل العباس قرائت خواهد شد ادامه خواهد داشت.

 

شجری همچنین توزیع تصاویری از آستان مقدس امام رضا(ع)، فاطمه معصومه(س) و علی بن باقر(ع) و همچنین ارتباط با موکب‌دارها و رؤسای هیات مذهبی برای اتصال با ملت عراق را از دیگر برنامه های فرهنگی کاروان پیاده روی کربلای معلی کاشان اعلام کرد.

 

وی معرفی فرهنگ شیعه ایران به شیعیان عراق، ابلاغ پیام دوستی شیعیان ایرانی به برادران شیعه عراق و پیام انقلاب اسلامی و مقاومت برابر دشمنان اسلام را از مهمترین اهداف کاروان پیاده کربلای معلی بصیرت حسینی اعلام کرد.

 

مسؤول کاروان پیاده روی کربلای معلی بصیرت حسینی کاشان یادآور شد: کاروان پیاده روی کربلای معلی بصیرت حسینی کاشان حرکت خود را امروز جمعه 29 آبان ماه جاری از مصلی بقیه الله الاعظم کاشان کاشان آغاز خواهد کرد و در مسیر یکهزارو 100 کیلومتری خود ابتدا در قم بعد از زیارت حضرت معصومه (س) سفر خود را به طرف اراک و از آنجا به سمت اندیشمک و بستان و چزابه ادامه خواهد داشت و از چزابه وارد خاک عراق خواهد شد./1307/203/ب2

ارسال نظرات