۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۳۰۳۶۹۲
امام جمعه بهشهر:

فرهنگ عاشورا، عامل بیداری جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر با بیان این که فرهنگ عاشورا عامل بیداری جهان اسلام است، گفت: باید با فرهنگ سازی مناسب و ارائه سبک زندگی اسلامی و با بصیرت افزایی در جامعه، جوانان را به سمت تعالی و سعادت رهنمون سازیم.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر، پنج شنبه شب در آیین گرامیداشت افسر نیروی انتظامی ضمن تبریک و تسلیت به خانواده شهید یوسفی با اشاره به این که اشرار همان بی دینان، قسی القلب و معتاد به جنگ جویی هستند که بدون هیچ رحم و محبتی، خانواده ها را در غم فرو می برد، افزود: اما از این غافل هستند که ملت را بیدار، صبور و مقاوم تر می کند.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که شهادت به مردم عزت می دهد، بیان داشت: دشمنان بدانند که مردم ما در مکتب فزت و رب کعبه تربیت شدند و با به شهادت رسیدن شهید مصطفی یوسفی، هزاران مصطفی یوسفی دیگر، به صحنه خواهند آمد و این راه را ادامه می دهند و حافظ ارزش های اسلام و انقلاب هستند.

 

حجت الاسلام جباری مجلس شهدا را محفل حلاوت دانست و گفت: خوش به حال شهید یوسفی که به این مرحله از کمال رسید و با سوی خدا شتافت و دشمن از ادامه دادن راه شهدا از سوی جوانان و مردم ما می ترسد.

 

وی با بیان این که شهدا جان خود را برای پیروزی اسلام و قرآن دادند، خاطرنشان کرد: اگر از خودگذشتگی و ایثار رزمندگان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس نبود امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه جهانی عزت و افتخاری نداشت.  

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه همان ارزش و آرمان های ارزشمند دفاع مقدس جایگاهی عزتمند و افتخارآمیز دارد، تصریح کرد: باید با همه توان و ظرفیت موجود از آرمان های دفاع مقدس حراست کنیم. 

 

حجت الاسلام جباری با تأکید براین که دشمنان تلاش می کنند ارزش های اصیل و انقلابی دفاع مقدس را در میان نسل جوان ما کمرنگ کنند، افزود: اگر خدای ناکرده ارزش های دفاع مقدس در جامعه ما کمرنگ شود، شرایط به گونه ای دیگر رقم خواهد خورد. 

 

وی با بیان این که فرزندان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس به وظیفه خود در قبال انقلاب اسلامی به خوبی عمل کردند و سربلند بیرون آمدند، گفت: امروز وظیفه همه ما است که با ادامه راه شهدا به وظیفه خود در برابر انقلاب، امام راحل و رهبری نظام عمل کنیم و جامه عمل بپوشانیم.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که امروز دشمن در عرصه دیگر به مقابله با نظام اسلامی آمده است، گفت: جنگ و دفاع همچنان ادامه دارد، اما صحنه دفاع و مقابله با دوران دفاع مقدس متفاوت است، امروز دشمنان با کشورمان وارد جنگ اقتصادی و فرهنگی شده است.  

 

وی با تأکید بر این که گسترش و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه ما است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که استکبار جهانی به دنبال خدشه دار کردن مبانی دینی ما و تهی کردن افکار جوانان کشورمان از ارزش های دینی و انقلابی است، باید از هر فرصتی در جهت گسترش فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت بهره گیریم.  

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ایران اسلامی معطر به عطر شهدا است، بیان داشت: در سراسر ایران اسلامی شهدای گرانقدری داریم که فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت در نقاط مختلف کشور طنین انداز شده است. 

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که وظیفه داریم به همه دنیا ثابت کنیم که همواره مدیون خون های پاک شهدا هستیم، افزود: تلاش ما در این راستا است که هیچ گاه راه شهدا را بی رهرو نمی گذاریم.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که عاشورا یعنی برگشت به مکتب قرآن و ولایت، ادامه داد: پیروی از ولایت و نهضت عاشورا یک اصل است و در همه امور زندگی خود باید رهرو راه ولایت باشیم که این راه همان راه عاشورا است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ملت ما آمریکا را شکست داد و امروز نیز دشمن از طریق مذاکره به فکر نفوذ در تقوا، سیاست، اقتصاد و دین ما است./1317/202/ب1

ارسال نظرات