۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۳۰۳۴۹۰
استاد حوزه علمیه اردبیل:

تنها راه مبارزه با فتنه گروه های تندرو و تکفیری بصیرت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه های علمیه اردبیل با اشاره به خطر گروه های تکفیری و تشیع انگلیسی بر علیه اسلام حقیقی، گفت: تنها عامل رهایی و نجات از این قبیل فتنه ها، بصیرت است و فقط اهل بصیرت و صبر می توانند در صراط مستقیم پایدار بمانند
حجت الاسلام عباسعلي پور، استاد حوزه علميه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از اردبیل، حجت الاسلام عباسعلی پور استاد حوزه های علمیه اردبیل، عصر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه میرزاعلی اکبر اردبیل با اشاره به حادثه عاشورا که سرچشمه آن به جهل مرکب مردم بر می گردد، گفت: اکنون نیز جهل مردم موجب تقویت گروه های افراطی می شود.

 

وی افزود: اگر مردم آگاهی و بصیرت لازم را در مواجهه با حوادث و فتنه ها داشته باشند، در صراط مستقیم الهی پایدار خواهند ماند و در غیر این صورت هر لحظه ممکن است در دام فتنه های مختلف اسیر شوند.

 

حجت الاسلام عباسعلی پور در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده با نام تشیع در سال های اخیر، اظهار داشت: هر حرکتی که صرفا نام شیعه را داشته باشد، حرکت ناب نیست، همانطوری که حضرت امام خمینی (ره) نیز نسبت به خطر اسلام آمریکایی هشدار دادند، این حرکت ها نیز، حرکت شیعه انگلیسی است و نمی توان آن را شیعه ناب خواند.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علوم انسانی در ادامه با بیان برخی مشترکات بین داعش و تشیع انگلیسی گفت: هردو این گروه ها مخالف با تعقل هستند و همچنان که در اعمال داعش و وهابیت بی عقلی موج می زند، از طرف دیگر می بینیم که شیعه انگلیسی نیز مخالف با علوم فلسفی و عقلانی است.

 

وی ادامه داد: تغذیه مالی مشکوک نیز وجه مشترک بین این دو گروه است و امروز گروه های افراطی همچون داعش و گروه های به ظاهر شیعه در انگلیس هزینه های کلانی صرف اهداف خود می کنند که این هزینه کرد ها با مبالغ بسیار کلان واقعا سوال برانگیز است.

 

این استاد حوزه علمیه اردبیل، بیان داشت: اکنون هزینه مدیریت یک کانال ماهواره ای بسیار بالا است اما مشاهده می کنیم که چندین کانال ماهواره ای از سوی این گروه ها مدیریت می شود.

 

وی افزود: علاقه مندی به جنگ های طایفه ای و یا به بیان بهتر تکفیر عام در هر دو گروه به گونه های مختلف قابل مشاهده است به طوری که عده ای غیر خود را به کل کافر و مهدور الدم می دانند و عده دیگر نیز به بیان دیگر غیر خود را به کل قبول ندارند و در مراتب بالاتر می توان گفت که هر دو گروه به نوعی منکر ضروریات دین نیز هستند.

 

حجت الاسلام عباسعلی پور با تأکید بر نقش مردم در ترویج و یا ریشه کن کردن این فتنه ها، اظهار کرد: تنها عامل رهایی و نجات از این قبیل فتنه ها، بصیرت است، همچنانکه امام علی(ع) نیز به این مطلب تأکید داشنتد که فقط اهل بصیرت و صبر می توانند در صراط مستقیم پایدار بمانند./937/202/ب3

 

ارسال نظرات