۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱
کد خبر: ۳۰۳۲۸۵
رسا گزارش می‌دهد؛

استاندار سمنان برکنار شد/ خباز استاندار جدید استان سمنان

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی وزارت کشور در‌حالی شب گذشته از تغییر استاندار سمنان خبر داد که نمایندگان این استان از این تغییر و سکاندار جدید استانداری سمنان اظهار بی‌اطلاعی و انتقاد کردند، حال آنکه منابع غیر رسمی محمدرضا خباز را به‌عنوان استاندار جدید سمنان معرفی کردند.
محمد زند وکيلي استاندار سمنان خباز استاندار جديد سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در حالی شب گذشته در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها از تغییر استانداران سمنان و قزوین خبر داد و گفت: جایگزین این افراد امروز چهارشنبه به دولت معرفی می‌شوند و معرفی نام آنان را منوط به تأیید گزینه‌های پیشنهادی وزارت کشور در جلسه امروز هیأت دولت کرد که رسانه‌ها از محمد رضا خباز و فریدون همتی به‌عنوان استانداران جدید استان‌های سمنان و قزوین نام بردند.

 

سخنگوی وزارت کشور ضمن اعلام خبر این دو تغییر، این‌گونه بیان داشت که "وزارت کشور کار ارزیابی عملکرد استانداران را از ماه‌ها پیش آغاز کرده و هر تغییری نیز بر همین مبنا خواهد بود، هرچند اعلام کرده‌ایم اصل بر عدم تغییر است." اما برخی از رسانه و صاحب‌نظران این فرایند را کلید خوردن پروژه تغییر استانداران ناهماهنگ با دولت نامیدند.

 

انتقاد و بی‌اطلاعی نمایندگان استان سمنان از تغییر نابهنگام استاندار

 

خبر برکناری محمد زند وکیلی از سمت استانداری سمنان علی‌رغم پیش زمینه‌ها و حرف و حدیث‌های روز‌های اخیر برای بسیاری از مردم و حتی مسؤولان استان سمنان غیر منتظره بود، به‌گونه‌ای که نمایندگان شهرستان‌های گرمسار، دامغان، سمنان، سرخه و مهدی‌شهر این تغییر را بدون اطلاع، نابهنگام یا بی‌موقع خواندند.

 

عبدالرحمان رستمیان، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان با عجیب خواندن این تغییر در پست نماینده عالی دولت یازدهم در استان سمنان اظهار داشت: علی‌رغم وجود حرف و حدیث‌هایی در باب تغییر استاندار سمنان در دو هفته اخیر، اما متأسفانه هیچ‌گونه مشورتی با نمایندگان مردم شریف استان در این‌باره انجام نشده است.

 

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، محمد زند وکیلی را در مدت عهده‌داری مسئولیت استانداری سمنان، مدیری پرتلاش و کوشا خواند و ضمن تشکر از زحمات وی، خاطر‌نشان کرد: با وجود مطرح شدن مسئله این تغییر در روز‌های اخیر، استاندار سمنان بر خدمت تا آخرین ساعت عهده دار بودن این سمت تأکید داشتند.

 

تغییر استانداران در آستانه دو انتخابات مهم تأثیر منفی خواهد داشت

غلام‌رضا کاتب، نماینده مردم شهرستان گرمسار نیز شب گذشته در گفت‌و‌گو با خبرنگاران تغییر استانداران در شرایط فعلی و در آستانه دو انتخابات مهم کشور را به مصلحت ندانست و افزود: بنده نیز خبر تغییر استاندار استان سمنان را از رسانه‌ها شنیدم و از گزینه‌های احتمالی این تغییر و تحول نیز بی‌اطلاع هستم.

 

عضو مجمع نمایندگان استان سمنان با بیان اینکه اعضای این مجمع به‌صورت رسمی هیچ اطلاعی از موضوع تغییر استاندار سمنان و گزینه‌های احتمالی استانداری این استان ندارد، گفت: اقدام دولت در تغییر استانداران سمنان و قزوین در آستانه برگزاری انتخابات در این دو استان تأثیر منفی خواهد داشت.

 

کاتب با اشاره به اینکه دولت همواره بر حضور پرشور مردم در انتخابات پیش‌ِرو تأکید می‌کند، تصریح کرد: تغییر استاندار به‌عنوان نماینده عالی دولت در هر استان در شرایط فعلی عین بی‌تدبیری است.

 

علی‌رضا خسروی، نماینده مردم سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز شب گذشته در باب این تغییر به رسانه‌ها گفت: متأسفانه هنوز به‌طور رسمی خبری درباره تغییر استاندار سمنان به مجمع نمایندگان این استان داده نشده است، تغییر استانداران در این برهه از زمان این شائبه را به‌ وجود می‌آورد که این اقدام‌ها مربوط به انتخابات است.

 

خسروی اضافه کرد: استانداری که در تنها سه ماه مانده به انتخابات ‌وارد یک استان شود، چگونه می‌تواند عملکرد خوبی در انتخابات داشته باشد؛ این درحالی است که استانداران فعلی این دو استان با شناخت کامل از وضعیت انتخابات بخشی از روند برگزاری آن را نیز انجام داده‌اند.

 

محمد زند وکیلی  خبر برکناری خود را تأیید کرد

محمد زند وکیلی، استاندار استان سمنان نیز شب گذشته در مواجهه با پرسش‌های رسانه‌ها خبر برکناری خود از این پست را تأیید کرد و گفت:  پیش بینی می‌کنم فرد جایگزین بنده ظرف هفته جاری معرفی شود.

 

وی با اظهار بی‌اطلاعی از نام استاندار جدید سمنان اضافه کرد: تا امروز پشت میز منصب استانداری بوده‌ام اما قطعاً روزهای آخر من در این سمت است، هدف ما خدمت است، حال استانداری باشد یا جای دیگر، تغییر یک امر طبیعی است، یک روزی ما هستیم و روزی از ما جوان‌ترها باید پست را تحویل بگیرند.

 

محمد رضا خباز، استاندار جدید سمنان کیست

با رصدی مختصر در دنیای مجازی و یا پرسش از فعالان سیاسی و اجتماعی، به اطلاعات زیادی راجع به سکاندار 61 ساله و جدید استانداری سمنان که طبق گمانه‌زنی‌ها امروز در جلسه هیئت دولت معرفی خواهد شد، دست می‌یابید، محمد رضا خباز با سابقه چهار دوره نمایندگی مردم کاشمر در مجالس چهارم، پنجم، ششم و هشتم، همواره از اصلاح طلبان فعال و اعضای پرکار فراکسیون اقلیت مجلس هشتم بوده است.

 

خباز که از اعضای رسمی حزب اعتماد ملی است، از ابتدای دولت تدبیر و امید به عنوان معاون مجید انصاری معاونت پارلمانی رییس‌جمهور فعالیت نموده، وی که دارای دانشنامه دکترای علوم سیاسی است به جز در مجلس ششم که در فراکسیون اکثریت حضور داشت در سه دوره  چهارم، پنجم و هشتم مجلس شورای اسلامی همواره از فعال‌ترین نمایندگان اقلیت مجلس و در شمار فراکسیون خط امام بود./977/201/ب1

ارسال نظرات