۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۳۰۳۲۴۵
مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا:

استعداد زنان در پذیرش معارف الهی بیشتر از مردان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا گفت: اینکه اسلام سن دختران را در بلوغ زودتر از مردان قرار داده است برای آن بوده که آنها ظرفیت و استعداد بیشتری برای پذیرش معارف الهی دارند؛ یک دختر نه ساله به اندازه یک پسر 15 ساله قدرت درک عظمت عبودیت خداوند را دارد.
حجت الاسلام صالح شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید نعمت الله صالح مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا، شب گذشته در همایش سه سالگان حسینی که در مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه شهرضا برگزار شد عنوان کرد: در صورتی که زنان به عظمت های وجودی خود پی ببرند و آن را در راستای رضای الهی و کسب معارف الهی به کار گیرند، بسیار زودتر و بیشتر از مردان، به قلّه های معرفتی دست پیدا می کنند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: مادران پروش دهندگان نسل های آینده هستند، این سخن بدان معناست که تمام آینده اجتماع در دستان زنان قرار دارد و از اینجا است که الطاف بی کران الهی در حق زنان نمایان می شود.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به بخش هایی از واقعه عاشورا گفت: زنان، مهم ترین حاملان پیام عاشورا و مهم ترین راویان مظلومیت شهدای کربلا بودند، اگر زنان در صحنه عاشورا نبودند، بسیاری از حقایق آن واقعه مهم تاریخی برای همیشه مکتوم می ماند.

 

حجت الاسلام صالح مظلومیت حضرت رقیه(س) و اقدامات ایشان را مؤید عظمت وجودی زنان دانست و عنوان کرد: آن حضرت علی رغم صغر سن و طفولیت، هیچ گاه در برابر ناملایمات شکایت نکردند و همواره همانند سایر اسرا، عظمت خاندان رسالت را به نمایش گذاشتند.

 

وی حیا و عفت را مهم ترین ویژگی زنان مؤمنه برشمرد و افزود: سخت ترین شرایطی که بر زنان کاروان اسرای کربلا گذشت، زمانی بود که در شام و در انظار عمومی قرار گرفتند، زنان مؤمنه تحت هر شرایطی حیا و عفت خود را بر هر چیز مقدم می دارند.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا همچنین با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: در بیان سرگذشت حضرت موسی(ع)، هیچ گاه سخن از پدر آن حضرت نشده و در تمام آیات بر مادر ایشان تکیه شده است، زیرا عظمت وجودی یک زن به اندازه ای است که در مقاوم مادر، یک پیامبر را به عالم وجودی تقدیم کند.

 

حجت الاسلام صالح تأکید کرد: 50 نفر از یاران حضرت امام زمان(عج)، زنان هستند و تلاش همه زنان مؤمنه جامعه ما باید در جهتی باشد که به عنوان یکی از یاران آن حضرت در قیام جهانی ایشان حضور داشته باشند، چرا که خداوند این ظرفیت را به همه ان ها عنایت کرده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، زنان را پیشگامان تقید به اصول دینی در جامعه برشمرد و افزود: مردم کشور سوریه، علی رغم انکه مسمان بودند، اقدامات خلاف شرع هم انجام می دادند به همین خاطر زمانی که در برابر جبهه داعش قرار گرفتند، توان مقامت نداشتند.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا تصریح کرد: جوانانی که در مدت هشت سال دفاع مقدس توانستند در برابر هجوم بیگانه به کشور ایستادگی کنند، جوانانی مؤمن و متدین بودند، جوانی که با موسیقی و لهو لعب رشد کند، هیچ گاه توان ایستادگی در برابر بیگانه و سربازی را ندارد.

 

حجت الاسلام صالح تأکید کرد: مادران شهدا، لیاقت شهادت را در وجود فرزندان خود ایجاد کردند، تا زمانی که جامعه از وجود زنان مؤمنه و متعهد و پایبند به اصول و مبانی اسلامی برخوردار است، در برابر هرگونه هجوم و دسیسه دشمن توان مقابله خواهد داشت.

 

وی در پایان، گفت: اینکه ایسلام سن دختران را در بلوغ زودتر از مردان قرار داده است به برای آن بوده که آنها ظرفیت و استعداد بیشتری برای پذیرش معارف الهی دارند؛ یک دختر نه ساله به اندازه یک پسر 15 ساله قدرت درک عظمت عبودیت خداوند را دارد./868/202/ب3

ارسال نظرات