۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۳۰۳۰۵۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

مسجد محوری مهم ترین امتیاز هیأت های مذهبی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: مهم ترین ویژگی هیأت های مذهبی ما مسجد محور بودن آنها است و امروز در همه مساجد ما هیأت های مذهبی ثبت شده است.
مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان، ظهر امروز در نخستین همایش ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی، که در سالن همایش تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی ظرفیت عظیمی با عناون تشکل های مردمی و با اولویت هیأت های مذهبی است.

 

وی افزود: این ستاد و هیأت های مذهبی برخاسته از خون شهدا و ظرفیتی بزرگ به وجود آورده است که همه ادیان و بشریت در طول تاریخ از آن بهره بردند.

 

حجت الاسلام مهدوی انقلاب اسلامی را نشأت گرفته از انقلاب عاشورا و کربلا دانست و عنوان داشت: به تناسب زمان حال از ظرفیت های عظیم انقلاب اسلامی استفاده می شود و باید تلاش کنیم با گسترش، حفظ و صیانت از آرمان های انقلاب آنها را پر بارتر به نسل جوان و آینده انتقال دهیم.

 

وی با بیان این که عظمت و شکوه در مراسم مذهبی و شئون فرهنگی بزرگ است، تصریح کرد: اگر آسیبی به این مراسم وارد شود نیز به همین اندازه بزرگ خواهد بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه با اشاره به این که در زمان گذشته ابزار محدودی همچون مساجد و حسینیه ها در اختیار داشتیم، تصریح کرد: در جامعه امروز ابزار عظیم و مهمی همچون حکومت اسلامی را در اختیار داریم و باید از این ابزار و فرصتی که داریم به خوبی استفاده کنیم.

 

وی با اشاره به تشکیل ستاد نظارت بر هیأت های مذهبی عنوان کرد: افزون بر نظارت بحث ما حمایتی و هدایتی نیز است.

 

حجت الاسلام مهدوی یادآور شد: در سال 93 هشت جلسه در این راستا با 48 مصوبه لازم الاجرا برگزار شده است.

 

وی در ادامه گفت: استان لرستان از کم آسیب ترین و بی آسیب ترین استان ها در کشور در راستای برگزاری مراسم مذهبی مطرح است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر این که حسینیه های باید پشتوانه مساجد باشند، خاطرنشان کرد: امروز برای همه مساجد استان لرستان هیأت های مذهبی ثبت شده است.

 

وی یادآور شد: همان‌گونه که به ساخت و فعالیت مساجد اهمیت می دهیم، در بحث هیأت‌های مذهبی نیز مهم ترین ویژگی بارز آنان در استان لرستان مسجد محور بودن است./9459/202/ب2

ارسال نظرات