۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۳۰۳۰۴۵
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه خبر داد؛

آمادگی 30 مسجد و حسینیه برای خدمت به زائران اربعین حسینی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه با اشاره به استقبال گسترده زائران حسینی از مراسم اربعین، گفت: 30 مسجد و حسینیه در کرمانشاه آماده خدمت به زائران اربعین حسینی هستند.
معاون فرهنگي اداره اوقاف کرمانشاه معاون فرهنگي اداره اوقاف کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جلسه هماهنگی اربعین حسینی با حضور حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه و فعالان مذهبی و فرهنگی استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در سالن همایش اداره کل اوقاف استان کرمانشاه برگزار شد.


حجت الاسلام حسین قبادی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی عنوان داشت: عده ای از مؤمنان، علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت و شیعیان حقیقی اهل بیت در اربعین حسینی به سمت عتبات عالیات حرکت می کنند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به آمار حدود 950 هزار زائر برای تردد از سه مرز که در سطح کشور مشخص شده است ثبت نام کرده اند و قطعأ این تعداد افزون تر خواهد شد.


حجت الاسلام قبادی تصریح کرد: استان کرمانشاه وظیفه سنگینی به عنوان میزبان بر دوش دارد، لذا باید به زوار سید الشهدا (ع) خدمت کنند و هرچه در توان دارند برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی به کار ببرند.


معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به استقبال میلیونی زائران اربعین حسینی در سال گذشته بیان داشت: سال گذشته شاهد نمایشی عظیم از راهپیمایی زوار سیدالشهدا (ع) بودیم که ارادات و علاقه خود را به ائمه اطهار علیهم السلام نشان دادند.


کارشناس مسائل مذهبی به مهمان نوازی مردم ولایتمدار ایران اسلامی اشاره داشت و ابراز کرد: ایران اسلامی و به خصوص استان کرمانشاه در این زمینه زبانزد خاص و عام بوده و هست واین امر نشان دهنده محبت مردم نسبت به زائران امام حسین (ع) است.


وی اظهار داشت: استقبال و پذیرایی از زائران سیدالشهدا (ع) نسبت به سنوات گذشته باید پررنگ تر شده و این سنت را احیا و مردمی کنیم، لذا سیاست بر این است که برگزاری و پذیرایی از زوار سیدالشهدا (ع) کاملأ مردمی شود و همچنین دولت نیز حمایت می کند که برکات بسیاری وارد زندگی مردم شود.


حجت الاسلام قبادی از اعلام آمادگی بسیاری از مردم استان کرمانشاه برای پذیرایی و اسکان به زائران سیدالشهدا (ع) خبر داد و گفت: حرکت خداپسندانه مردم کرمانشاه نشان دهنده عشق و ارادت آن ها به امام حسین (ع) است، در حال حاضر 30 مسجد و حسینیه و کانون فرهنگی و مذهبی آماده استقبال از زوار سیدالشهدا (ع) هستند.


وی با تشریح امکانات اسکان و پذیرایی از زوار خاطر نشان کرد: در بین نماز از مردم درخواست شود که کمک های خود را برای استقبال از زوار سیدالشهدا (ع) به مسجد تحویل دهند، سیستم های گرمایشی، وسایل استحمام، فراهم کردن وعده های غذایی برای آن ها، مراقبت و مواظبت بر طهارت و سلامت غذا و موارد دیگر باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.


وی در پایان فعالیت نیروهای مردمی را از ابتدای آذر اعلام کرد و تصریح کرد: پذیرایی و اسکان زوار از ابتدای آذر ماه شروع شده و تا یک هفته پس از اربعین حسینی ادامه دارد، باید آمادگی کافی را پس از اربعین برای پذیرایی زوار داشته باشیم زیرا اصل برنامه پس از اربعین است.


گفتنی است ادارات، سازمان ها و نیروهای مردمی در برگزاری اربعین حسینی تمهیداتی اندیشیده اند./857/202/ب2

ارسال نظرات