۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۳۰۳۰۰۷

چند خبر کوتاه از غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ طب اسلامی تبلیغ و ترویج دین است، برگزاری هشت شب جلسه حدیث کسا در استان کرمانشاه و برگزاری 1800 جلسه سخنرانی توسط روحانیان شهرستان اسلام آباد غرب عناوین اخبار کوتاه از غرب کشور هستند.
اخبار کوتاه

بهزاد لارتی نماینده پدر طب اسلامی ایران در کرمانشاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان داشت: طب اسلامی یکی از مترقی ترین علوم دنیاست، طب اسلامی از کرامت و بزرگی و جایگاهی والا در میان علوم طب برخوردار است.

 

وی با اشاره به تأکید پیامبر اکرم (ص) بر طب اسلامی ادامه داد: پیامبر اسلام در میان علوم مختلف، معرفی علم دین و علم طب را برگزید و این امر نشان دهنده جایگاه ویژه و ارزشمند طب اسلامی در دین است.

 

لارتی از پدر طب اسلامی ایران نام برد و افزود: آیت الله عباس تبریزیان بعنوان پدر طب اسلامی ایران تا کنون چهار جلد کتاب با عناوین «الدراسه فی طب الرسول المصطفی (الامراض)»، «الدراسه فی طب الرسول المصطفی(لعلاج العام)»، «الدراسه فی طب الرسول المصطفی(العلاج الخاص و الوقایه)» و «ارشادات الرسول المصطفی(فی الصحه و طول العمر)» تألیف کرده است که 11000 روایت طبی در این کتاب ها گنجانده شده است.

 

طلبه حوزه علمیه کرمانشاه یادآور شد: از منظر آیت الله تبریزیان طب جدید، طبی صهیونیسمی است، سال ها پیش فقط تعداد اندکی داروخانه در سطح شهر دیده می شد اما امروزه شهر مملو از داروخانه هایی است که مشتریان فراوانی را در خود جای داده است، یکی از دلایل این کثرت را می توان اعتیاد به مصرف داروهای شیمیایی عنوان کرد.

 

وی تأکید کرد: منشأ طب اسلامی، وحی آسمانی است و این طب باید به قدری در کشور و جهان تبلیغ شود که دیگر کشورها نیز به طب اسلامی روی آورند، جایگاه دعا نیز در درمان بیماری ها به تجربه ثابت شده است.

 

لارتی ادامه داد: طب اسلامی اسرار نهفته بسیاری را در خود جای داده است به طوری که انسان از طریق تجربه و آموختن نمی تواند به طور کامل به آن ها دست یابد، خداوند متعال طب را به انسان آموخت، این علوم از طریق انبیاء الهی به مردم منتقل شده است و با استفاده از آیات و روایات متعدد می توان به کسب علم در این زمینه پرداخت.

 

طلبه حوزه علمیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: طب اسلامی همواره مورد توجه مردم است زیرا داروهای طب اسلامی به بدن ضرر نمی رساند و هزینه ای کمتر از داروهای شیمیایی به دنبال دارد، یکی از معجزات علم پزشکی داروی جامع امام رضا است که بیماری های صعب العلاج و قلبی را نیز درمان می کند.

 

وی تصریح کرد: طب اسلامی معجزه گر است و مردم وقتی معجزات این طب را می بینند به آن روی می آورند زیرا آیات خداوند متعال کامل و بی نقص است.

 

لارتی طب اسلامی را تبلیغ دین اسلام دانست و توصیف کرد: قطعا درمان بیماران با طب اسلامی بهترین تبلیغ برای دین مبین اسلام است، فردی که با طب اسلامی درمان شود به اصل دین اسلام نیز علاقمند خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: متأسفانه همکاری خوبی از جانب برخی مسؤولان در جهت شناساندن طب اسلامی به مردم استان صورت نمی گیرد، با توجه به مضرات طب جدید باید با تبلیغ بیشتر مردم را به بهره بردن از طب اسلامی که بر اساس احادیث و آیات و روایات بنا شده است ترغیب کرد.

 

طلبه حوزه علمیه در پایان تصریح کرد: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب ترویج طب اسلامی است، این طب نیازمند تبلیغ و توجه بیشتری است و امید است در حد امکان بیماری ها با استفاده از طب اسلامی درمان شوند.

 

برگزاری هشت شب جلسه حدیث کسا در استان کرمانشاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، هشت شب روضه سر مطهر، طشت طلا، چوب خیزران، سه ساله سلطان، دیر راهب مسیحی در استان کرمانشاه برگزار می شود.


گفتنی است این مراسم از 30 آبان ماه سالجاری تا هفتم آذر ماه با حضور علما و مداحان اهل بیت علیهم السلام برگزار می شود.


لازم به ذکر است حاج محمد جمال حسین زاده و حجج الاسلام سید علی خاتمی خوانساری، علیرضا مستشاری به عنوان سخنران در مراسم حضور می یابند.

 

برگزاری 1800 جلسه سخنرانی توسط روحانیان شهرستان اسلام آباد غرب
به گزارش خبرگزاری رسا، به همت روحانیان مستقر در شهرستان اسلام آباد و حمایت اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان 1800 جلسه سخنرانی با استقبال عموم مردم برگزار شد.


حجت الاسلام علی اوسط کماسی مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب از اعزام 53 مبلغ و روحانی به مناطق شهری و روستایی خبر داد و عنوان داشت: مبلغان و روحانیان در مناطق محروم، حسینیه ها، مساجد، ادارات و مناطق دیگر به امر تبلیغ و ترویج دین اسلام مشغول به فعالیت هستند.


وی در پایان خاطر نشان کرد: قطعأ حضور طلاب و روحانیان در این شهرستان دارای خیر و برکت فراوانی است و سبب ارتقا آگاهی مردم نسبت به مسائل دینی و اسلامی شده و از نفوذ فرهنگ غلط غرب به خانواده های ایرانی جلوگیری می کند./857/203/ب3

ارسال نظرات