۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۳۰۲۹۶۷
معاون تهذیب حوزه های علمیه خبرداد؛

اعزام 900 استاد اخلاق به حوزه های علمیه سراسر کشور

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسین خانی با بیان این که امسال 900 نفر روز اساتید اخلاق به حوزه های علمیه سراسر کشور اعزام شده اند، گفت: توجه به این که در بسیاری از مناطق کشور اساتید اخلاق حضور ندارند یکی از برنامه های معاونت شناسایی و اعزام اساتید اخلاق به حوزه های علمیه سراسر کشور است.
حجت الاسلام هادي حسين خاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی حسین خانی معاون تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله نوری همدانی با تشریح فعالیت های این معاونت گفت: افراد تازه وارد به حوزه در دوره های 10 روزه میثاق طلبگی شرکت می کنند تا با فضای حوزه و چشم انداز تحصیل در حوزه آشنا شوند.


وی افزود: با این برنامه طلاب راه و چاه را می توانند تشخیص دهند و از سویی مسؤولان پذیرش حوزه نیز می توانند شناخت لازم را نسبت به داوطلبان ورود به حوزه داشته باشند، این برنامه چند سالی است که در سطح کشور اجرا می شود و اثرات خوبی تا کنون داشته است.


معاون تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که در گذشته چنین برنامه هایی وجود نداشته است، اظهار داشت: در زمان های گذشته طلاب بدون هیچ گونه آموزشی وارد درس و بحث حوزه می شدند اما اکنون برنامه های ویژه ای برای شناسایی طلاب اجرا می شود.


وی ادامه داد: پس از ورود طلاب به حوزه علمیه برنامه هایی گوناگونی وجود دارد که از جمله آن می توان به کلاس های اخلاق مدون اشاره کرد، با توجه به این که در بسیاری از مناطق کشور اساتید اخلاق حضور ندارند یکی از برنامه های معاونت شناسایی و اعزام اساتید اخلاق به حوزه های علمیه سراسر کشور است.


حجت الاسلام حسین خانی با بیان این که امسال 900 نفر روز اساتید اخلاق به حوزه های علمیه سراسر کشور اعزام شده اند، ابراز داشت: در کنار این برنامه، برنامه هایی برای ایام فراغت طلاب در تابستان در نظر گرفته شده که مبتنی بر اخلاق است.


وی عنوان کرد: در همین راستا دوره های 10 روزه و دو هفته ای با عنوان ضیافت ملکوت در نقاط خوش آب و هوا برگزار و طلاب در این دوره ها حاضر شده و به آنها مباحث اخلاقی ارائه می شود؛ برای تلبس طلاب به لباس مقدس روحانیت نیز شرایط خاصی در نظر گرفته شده است.


معاون تهذیب حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در طول این سال ها دوره هایی تحت عنوان کارگاه تلبس اجرا می شود و افرادی که درصدد ملبس شدن هستند در این دوره ها با بایسته های لباس روحانیت آشنایی پیدا کرده و در ادامه مصاحبه هایی با طلاب صورت می گیرد تا صلاحیت آن ها برای ملبس شدن تشخیص داده شود.


وی اضافه کرد: طلاب پس از این که مجوزی تحت عنوان مجوز تلبس گرفتند با خانواده به مشهد مقدس اعزم می شوند و ضمن زیارت امام رضا(ع) با مسائل مربوط به لباس روحانیت بیشتر آشنا می شوند، همچنین برنامه هایی برای مسائل خانوادگی و موضوعات مشاوره ای نیز برای طلاب در نظر گرفته شده است./1323/پ202/ج

ارسال نظرات