۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۳۰۲۷۹۱
استاد حوزه و دانشگاه:

رسانه های گفتاری و شنیداری در راستای مقابله با فرهنگ غربی قیام کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که انقلاب اسلامی بر اساس فرهنگ دینی شکل گرفته است، گفت: رسانه‌های گفتاری وشنیداری باید در راستای مقابله با فرهنگ غربی قیام کنند.
حجت الاسلام سيدعباس ميرحبيبي

حجت الاسلام سیدعباس میرحبیبی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که حوزه علمیه باید در جهت تحقق آرمان های اسلامی طرح داشته باشد و خطرات را گوشزد کند، گفت: قلمرو اطلاع رسانی حوزه علمیه محدود است، از این رو صداوسیما و مجموعه رسانه های گفتاری و شنیداری باید در راستای مقابله با فرهنگ غربی قیام کنند.

 

وی افزود: برای حفظ روحیه انقلاب، باید به اهداف اصلی و نورانی اسلام و فرهنگی دینی بازگشت و به برنامه های تخریبی غرب توجه کرد.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با بیان این‌که عزاداری ها، نماز جمعه‌ها و سایر فعالیت‌های فرهنگی صورت می‌گیرد، اما در نهایت شاهد مقابله با جریان ضد اسلام نیستیم، گفت: تجمل‌گرایی، اشرافی‌گرایی و تجمعات بی‌جا، روحیه انقلابی ما را تضعیف می‌کند، از این رو تقویت روحیه انقلابی در گرو پرهیز از روحیه تجمل‌گرایی و تبیین روشن در این زمینه است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که غفلت ما از خدا، اسلام، امام و شهدا موجب تضعیف نظام می‌شود، گفت: امام راحل از هیچ نکته ای غافل نشد، از این رو آرمان های ایشان باید مداری برای عمل ما باشد و مسؤولان نیز باید در کردار و رفتار خود این مهم را مدنظر قرار دهند.

 

وی با تأکید بر این‌که ما نیازی به تفریحات بی جا نداریم، گفت: در اجتماع باید با تبیین و جدیت و نه با خشونت و عجله، افراد را هدایت کرد.

  

ثمره خون شهدا در استقامت در دین است

به گفته وی، دشمن برای مقابله با اصل دیانت و بشریت تلاش می‌کند و نقطه مقابل آنها ایران اسلامی است، چرا که ایران اسلامی با فرهنگ دینی تشکیل شده است.

  

حجت‌الاسلام میرحبیبی با تأکید بر این که ثمره خون شهدا در استقامت در دین است، گفت: اگر برای مردم موضوعات تبیین شود و با هر حرکت ضد فرهنگی مقابله شود، می‌توان جامعه را در مسیر اصلی خود هدایت کرد.

  

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر نقش حساس وزارت فرهنگ و ارشاد در مقابله با اقدامات ضد فرهنگی، گفت: در مقابل اقدامات ضد فرهنگی نباید صبر کرد و بلافاصله باید با آن مقابله فرهنگی و روشنگرایانه داشت.

 

حجت الاسلام میرحبیبی با تأکید بر این که نمی‌توان قسمتی از امور فرهنگی را انجام داد و قسمتی از آن را رها کرد، گفت: خداوند می فرماید ابتدا باید طاغوت را لعن کرد، از این رو نباید زمینه فساد و انحراف را فراهم کنیم و بعد بخواهیم با انجام امور مثبت و فرهنگی با آن مقابله کنیم./1307/302/ب2

ارسال نظرات