۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۳۰۲۷۷۶
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

چهره زشت بی ارتباطی با کتاب در جامعه با استفاده از هنر ترسیم شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در هرمزگان گریز از کتاب را یک منکر خواند و گفت: چهره زشت بی ارتباطی با کتاب در جامعه باید به صورت فیلم و سخنرانی و با استفاده از هنر ترسیم شود.
چهره زشت بی ارتباطی با کتاب در جامعه با استفاده از هنر ترسیم شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، امروز دوشنبه در جمع کارکنان کتابخانه های عمومی هرمزگان گفت: هیچ چیز جای کتاب را نمی تواند بگیرد حتی ابزار جدید نمی تواند خلع را پرکند چرا که کتاب یکه تاز میدان بوده و هست و جایگزینی برایش نیست و جامعه ای که می خواهد رشد کند باید حتماً حضور پررنگ داشته باشد کتابخانه ها و کتاب خوان ها سبب رشد فکری یک جامعه هستند وکتابخانه یک هنر است.


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: «وقت ندارم» حرف درست و صحیحی نیست، ما وقت مرده زیاد داریم و می توانیم باکتاب زنده اش کنیم در صف نانوایی یا هنگامی که منتظر هستیم در رستوران ها جهت غذا این همه وقت هست و می توان کتاب مطالعه کرد یا  وقتی کنار یک میز خالی نشسته ایم مطالعه کنیم واز این فرصت برای خواندن و نوشتن استفاده کنیم کسانی که وقت فشرده هم داشته باشند اوقاف خالی را دارند هنگام غذا خوردن وقت خالی خود را با مطالعه بگذرانند.


امام جمعه بندرعباس اظهار داشت: در خانواده ها روزی نیم ساعت همه ی اعضای خانواده یک کتاب بخوانند هم رشد فکری هم با هم بودن را تجربه خواهند کرد، هم خوانی کتاب گسترش فرهنگ مطالعه را در پی خواهد داشت، اهالی کتاب و کتابداران همخوانی کتاب را داشته باشند چون سنت بسیار زیبایی است و کتاب کسالت نمی آورد نشاط می آورد و کتاب نشاط آفرین است .


آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: کتابخانه ،کتابداری و وجود کتاب در قفسه خانه مردم یکی از مصداق روشن فکرها است و ترویج کتابداری و کتابخوانی وظیفه همه است و گریز از کتاب یک منکر است و باید چهره زشت بی ارتباطی با کتاب در جامعه باید به صورت فیلم و سخنرانی و استفاده از هنر خوب ترسیم شود. 


وی با اشاره به اینکه کتابداران خوشحال باشند که درفضای کتابخانه تنفس می کنند و با کتاب زندگی می کنند گفت: کتابخانه ها کتاب ها با نیاز مردم و توان علمی مردم تهیه و علاقمندی های مطالعه مردم را رده بندی و نیاز جامعه را رفع کنند.


امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: علت خلوت بودن کتابخانه ها این است که در کتابخانه ها حرف نو نمی بینید و همین مطلب در کتابفروشی وجود دارد و آنچه مراجعه کننده نیاز دارد دریافت نمی کند کتابداران باید خود کتابشناس باشند، اهل فن علاقمندی و نیاز مطالعاتی عموم مردم را ارزیابی کنند تا کتابخانه ها رونق بهتری پیدا کنند./851/202/ب3

ارسال نظرات