۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۰۲۶۰۱
در نشستی خبری مطرح شد؛

تشریح برنامه های هفته بسیج از سوی سردار نقدی/ مسؤولان بسیج با مراجع تقلید در قم دیدار می کنند

خبرگزاری رسا ـ در نشست خبری هفته بسیج با حضور سردار نقدی، برنامه های هفته بسیج از جمله دیدار مسؤولان بسیج با مراجع تقلید و مراسم ویژه روز بسیج طلاب و روحانیون تشریح شد.
سردار نقدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین امروز یکشنبه 24 آبان ماه در نشست خبری که به مناسبت آغاز هفته بسیج   با شعار «بسیج، دست قدرت خدا» در سازمان بسیج صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اقداماتی که در هفته بسیج برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: مردم با حضور در بسیج سعی می کنند تا خلاء های موجود در جامعه را برطرف کنند.


رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که رزمایش «الی بیت المقدس» در هفته بسیج برگزار می شود، عنوان کرد: این رزمایش با حضور 120 گردان در اطرف شهر قم برگزار خواهد شد، در این رزمایش استان های تهران، قم، سمنان، البرز و مرکزی شرکت خواهند کرد.

 

وی باتشریح دیگر برنامه های هفته بسیج عنوان کرد: دیدار مسؤولان بسیج با مراجع عظام تقلید در قم، دیدار و تجلیلی از خانواده معظم شهدا،  راهپیمایی خانوادگی در 300 شهر کشور،  برگزاری حلقه‌های صالحین در نمازهای جمعه، برگزاری همایش های فعالان بسیج عرصه بین الملل، افتتاح 70 بیمارستان صحرایی و افتتاح واحدهای صنعتی کوچک روستایی از برنامه های بسیج در این هفته است.


سردار نقدی مسأله نفوذ دشمن را به کشور جدی دانست و اظهار داشت. آمریکا این استراتژی را سال‌ها به دلیل کینه توزی که علیه انقلاب اسلامی ایران داشته دنبال می کند، این نفوذ را به عنوان یک استراتژی در نظر دارد و با دوستی و نزدیکی با ایران قصد دارد تا از پشت خنجر وارد کند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این که بسیج نسبت به فاجعه منا بی تفاوت نخواهند ماند، ابراز داشت:  باید کمیته مردم نهادی در این زمینه تشکیل شود و نهادهای رسمی اطلاعات لازم در این زمینه را ارائه دهند.


وی با اشاره به اقدامات آمریکا علیه امنیت کشور سوریه، گفت: آمریکا به مجهز کردن تروریست ها قصد دارند تا در منطقه نامنی ایجاد کنند.


سردار نقدی با تأکید بر این که  امنیتی که امروز شاهد آن هستیم نتیجه ایثار مردم است، بیان کرد: مردم ایران در دور افتاده ترین نقطه کشور به صورت داوطلبانه و ایثارگرگرانه در صحنه حضور دارند و آماده خدمت رسانی هستند.


واکنش نسبت به حادثه تروریستی پاریس

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره حادثه تروریستی پاریس عنوان کرد: این حمله تروریستی نتیجه حمایت‌های آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از تروریست‌ها است، آنها  با حمایت از تروریست های داعش چوب آن را خواهند خورد.


وی در ادامه با تأکید براین که غربی‌ها باید از حمایت داعش دست بردارند، خاطرنشان کرد: اگر اروپا و آمریکا از تروریست‌ها حمایت نکنند مردم توان مقابله با داعش را پیدا می کنند و منطقه  امن تر خواهد شد.


سردار نقدی با انتقاد از این که غربی ها  نیروهایی همانند حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین را تروریست خطاب می کنند، بیان کرد: این در حالی است که نیروهای مقاومت هیچگاه  دستشان به خون مردم بی گناه آلوده نشده است، در مقابل این تروریست های داعش هستند که با حمایت غربی ها مرتکب این جنایات می شوند.


رییس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این که آیا سازمان بسیج، عملیات نظامی با کشورهای دیگر در خارج از ایران دارد، اظهار کرد: ما عملیات نظامی بین‌المللی با کشورهای دیگر نداریم و مقاومت در کل کشورها برای آزادی از چنگال استکبار است.


وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره پاسخ دولت در رابطه با  توانمندی های بسیج در حوزه اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: متأسفانه در دکترین مدیریت ادارات استفاده از ظرفیت های مردمی و بسیج امکان پذیر نیست، بسیج ارگان مردمی است که نمونه آن در دنیا وجود ندارد، دکترین قابلیت این را ندارد که  یک نهاد مردمی بزرگ را در دل خود ببیند و این مشکل بزرگ وجود دارد، معاون اول رییس جمهور از بسیج در این زمینه دعوت کرده است و ما طرح های خود را ارائه داده ایم و منتظر نتایج آن هستیم.


سردار نقدی با اشاره به جلسه برگزار شده با دولت درباره اقتصاد مقاومتی و ارائه دادن طرح های در این زمینه، عنوان کرد: معاون اول رییس جمهور این طرح ها را خوب دانست و اعلام کرد که اگر مشکل مالی داشته باشد حل می کنیم ولی از نظر تخصصی باید ‎نهادهای مربوطه آن را تأیید کند.


وی در ادامه با بیان این که دکترین مدیریت ما مبتنی بر بهره برداری از جریان های مردمی نیست، این موضوع را یک نقطه ضعف دانست و گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی نیز همین گونه بود، مردم خودشان را در دفاع مقدس اثبات کردند و نیروهای مسلح هم از این ظرفیت مردمی استفاده کردند در حالی که دستگاه های اداری ما نتوانستند نظیر نیروهای مسلح عمل کنند و تنها بسیج سازندگی با هماهنگی دستگاه های دولتی فعالیت های را انجام داد.


سردار نقدی با تأکید براین که باید بسیاری از مشکلات را به صورت مردمی حل کنیم، افزود: اگر بخواهیم بی سوادی را ریشه کن کنیم این توانایی در مردم است که آن را در زمان کوتاهی ریشه کن کنند، ما به عنوان سازمان دهنده مردم این مسائل بر اساس فرمایش امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری پی گیری می کنیم.


وی با اشاره به نقش و اهمیت رسانه ها در این زمینه، گفت:  رسانه ها می‌توانند  در این زمینه کمک شایانی کمک کنند، همان خطی مشی که بچه های بسیجی در جنگ به جبهه ها رفتند و با دشمن جنگیدند در حوزه اقتصاد مقاومتی هم اجرا کنند.


رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش موثر بسیج در پیشبرد اهداف کشور بیان کرد: بسیج تعداد زیادی از واحد های تولیدی را برای ایجاد اشتغال تأسیس کرده است و باید مسؤولان را به استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی در حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله تشویق کرد.


وی ضمن اشاره به شهدای دفاع از حرم در سوریه گفت: بسیجیان ما تجربه‌های فوق‌العاده از دوران هشت سال دفاع مقدس دارند و بعد از جنگ ترجیح داده‌اند وارد مشاغل نظامی نشوند تا بسیجی باقی بمانند، این افراد تجربه‌های را در قالب نیروهای مستشار از بسیجیان با تجربه هستند و جزء نیروهای سپاه هم نیستند.


سردار نقدی با اشاره به نقش بسیج مردمی گفت: آنچه که سوریه  و لبنان را نجات داد بسیج مردمی  بود که هدف آن رهایی از نیروهای استکبار بوده است.
 

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان صحبت های خود با اشاره به دیگر فعالیت های و برنامه های هفته بسیج عنوان کرد:  همایش جامعه اساتید پزشکی در سراسر کشور، برگزای مراسم دعای ندبه در اماکن مذهبی، مراسم ویژه روز بسیج طلاب و روحانیون، از دیگر برنامه های بسیج در این هفته است./818/پ201/ج1

ارسال نظرات