۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۳۰۲۴۱۹
امام جمعه هشترود:

ماهواره و فضاهای مجازی ابزار اصلی تغییر رفتار و نگرش جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رحیمی با اشاره به این‌که ماهواره و فضاهای مجازی ابزار اصلی تغییر رفتار و نگرش جامعه هستند، گفت: این شبکه‌ها از مهم‌ترین ابزار های دشمن در حوزه نفوذ فرهنگی هستند.
حجت الاسلام رحيمي، امام جمعه هشترود

حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزای رسا در تبریز، با بیان این‌که ماهواره و شبکه های اجتماعی مهم‌ترین ابزار تغییر رفتار فرهنگی جامعه است، اظهار داشت: تغییر و پروسه ایجاد فضای متفاوت با جامعه امروز مورد توجه دشمنان انقلاب است.

 

وی در مورد اثرات مخرب ماهواره در خانواده ها و در نتیجه سطح جامعه، ابراز داشت: ماهواره‌ها در بحث مباحث فرهنگی و اثرگذاری فرهنگی در حوزه باورها و اندیشه های فرد و جامعه به دنبال تغییر و ایجاد رفتاری متفاوت هستند و به دنبال استحاله فرهنگی جامعه می باشند.

 

امام جمعه هشترود با بیان این‌که بر اساس این رویکرد ابزار اصلی تغییر رفتار و نگرش در جامعه، ماهواره و فضاهای مجازی است، خاطرنشان کرد: رسانه ها ابزار انحراف فرهنگ و شیوه زیستن است که مهم‌ترین آن ها ماهواره و شبکه‌های اجتماعی است.

 

وی با تأکید بر حفظ هوشیاری و شناخت دقیق خانواده ها، اظهار داشت: تمرکز اصلی ماهواره‌ها نهاد خانواده بوده و به دنبال تغییر در سبک زندگی و استحاله زندگی دینی آن ها است، بر اساس این تأثیرگذاری نیز برخی ناهنجاری‌های اخلاقی و روابط غیرهنجاری در جامعه ترویج می یابد.

 

امام‌جمعه هشترود با اشاره به اثرات مخرب ماهواره بر روی خانواده‌ها و جوانان، تصریح کرد: ماهواره و برنامه‌های نامناسب پخش‌شده از آن‌ها با مضمون‌های خانوادگی دلیل اصلی معضلات اجتماعی کنونی چون گسستگی خانواده‌ ها و افزیش طلاق در جامعه است.

 

وی از متولیان امور فرهنگی خواستار شد تا با افزایش بودجه‌های فرهنگی در مقابل توطئه‌های شوم دشمنان ایستاده و آن ها را خنثی کنند و گفت: بیشترین هجمه دشمن مخصوصاً در حوزه خانواده‌ها از طریق ماهواره بوده و دشمنان هرروز با برنامه‌ای جدید آن را دنبال می‌کنند.

 

حجت الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ دینی بهترین راهکار برای مقابله با برنامه های مخرب ماهواره ایو فضای مجازی است، با این طرح می توان از اثرات برنامه های ماهواره در تعاملات درون و برون خانواده جلوگیری کرد./854/302/ب2

ارسال نظرات