۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۳۰۲۳۷۵
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان:

تولید محتوای فرهنگی بر مبنای خنثی سازی تهاجم فرهنگی دشمن باشد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: محتوای فرهنگی به تناسب نقشه های دشمنان تولید شود و به گونه ای طراحی و اجرا شود که خنثی کننده تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.
مقابله با تهاجم فرهنگي فرنگي

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با بیان اینکه تهاجم فرهنگی بنا به تعبیر مقام معظم رهبری شبیخون فرهنگی است، گفت: تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و هجوم فرهنگی مفاهیمی است که بر سر زبان ها افتاد و گسترش یافته و امروزه با توجه به رشد فکری و آگاهی عمومی ملت های جهان، نفوذ و سلطه و به دست آوردن مستعمرات از راه لشکر کشی های نظامی به آسانی امکان پذیر نیست و در صورت اجرا هزینه های زیادی را بر مهاجمان تحمیل می کند.



وی افزود: به همین سبب بیش از یک قرن است که استعمارگران روش نفوذ در کشورها را تغییر داده اند و از طریق سیاست های فرهنگی تلاش می کنند به اهداف شوم خود برسند زیرا فهمیده اند که بهترین راه نفوذ در سایر کشورها نفوذ در فرهنگ آنان است.



معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان نظام اسلامی تهاجم خود را علیه مقدسات اسلامی ما شدت بخشیده است و دشمنان با ترویج و اشاعه فرهنگ ابتذال در قالب های بی حجابی، بدحجابی و پوشش غربی و زمینه سازی استعمال مواد مخدر و مشروبات الکلی تلاش کرده است و هچنین سرمایه گذاری بر روی فاصله گرفتن مردم از سبک زندگی اسلامی که خود نوعی معضل فرهنگی است.  



انصاری راد تصریح کرد: آنان می خواهند ارزش های مورد پسند خود را ارزش های مترقی جلوه دهند تا بتوانند آن را جایگزین معیارهای بومی و ملی ملت ها سازند که در فرهنگ ملت ها از این اقدامات به هجوم فرهنگی تعبیر می کنند.



وی گفت: آنچه در این میان مهم‌تر نشان می دهد آن است که ترویج سبک غربی و تلاش در جهت نهادینه ساختن فرهنگ ابتذال با بهره گیری ابزار و تکنولوژی روز به ویژه ماهواره صورت می پذیرد و ماهواره ها و شبکه های مجازی در خدمت غرب حرکت تهاجم فرهنگی دشمن را تصریح می بخشد.



معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان اضافه کرد: محتوای فرهنگی که تولید می شود به تناسب نقشه ها و ترفند های دشمنان صورت پذیرد یعنی به گونه ای طراحی و اجرا شود که بتواند برنامه های تهاجم فرهنگی دشمنان را خنثی و حداقل کم اثر کند.



انصاری راد خاطرنشان کرد: نقش رسانه ها اعم از رسانه ملی و همه شبکه های آن، مطبوعات، سینما و تئاتر و حتی نمایش های مذهبی بسیار جذاب و اثرگذار نشان می دهد یعنی چنان چه فعالیت های فرهنگی قابل ارائه از سوی نظام اسلامی و متناسب با ذوق و سلیقه مردم به ویژه جوانان طراحی و اجرا شود.



وی در پایان گفت: با وجود اینکه ایران مهد تمدن و فرهنگ اسلامی است و اسلام از فرهنگی غنی برخوردار است، ولی متأسفانه نحوه تبلیغ و ترویج آن را یا نمی دانیم یا اشتباه تبلیغ می کنیم و اگر به طور صحیح تبلیغ شود، دیگر نیازی به فرهنگ مبتذل غرب نخواهد بود./851/302/ب1

ارسال نظرات