۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۳۰۲۲۹۵
استاد حوزه علمیه قم:

بانوان محور عاطفی و سلامت روانی خانواده‌ها هستند

خبرگزاری رسا ـ خانم یزدان پناه، خانواده را کانون آرامش و تربیت فرزندان شایسته خواند و گفت: زن محور خانواده است و اگر خانواده‌ بر پایه اصول اخلاقی بنا شده باشد و اعضای آنها حقوق یکدیگر را رعایت کنند، دچار آسیب های اجتماعی نخواهند شد و فرزندی که در این خانواده رشد می‌کند در اجتماع، فردی موفق و با اعتماد به نفس خواهد بود.
خانواده خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم یزدان پناه، در رواق حضرت خدیجه(س) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در خصوص جایگاه زن در خانواده افزود: هر زنی در خانه چیزی را برای سامان دادن وضع خانه جابجا کند، خداوند نظر رحمت به او می کند و هر کسی که مورد رحمت خداوند قرار گیرد خداوند عذابش را از او بر می دارد.

وی افزود: خانواده اولین جایگاهی است که شخصیت فرد در آن شکل می گیرد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: زن به دلیل قدرت عاطفی زیادی که دارد بیشترین نقش را بر همسر و فرزند خود خواهد داشت و خانواده ای موفق است که اعضای آن با محبت و احترام متقابل بتوانند کمبودهای روحی همدیگر را پر کنند.


خانم یزدان پناه با تأکید بر این که خانواده ها باید از سیره و بزرگان دینی الگو بگیرند، افزود: اگر خانواده های ما بر پایه اصول اخلاقی بنا شده باشد و اعضای آنها حقوق یکدیگر را رعایت کنند دچار آسیب های اجتماعی نخواهد شد و فرزندی که در این خانواده رشد کند در اجتماع، فردی موفق و با اعتماد به نفس خواهد بود.


خانم یزدان پناه با بیان اینکه زن بیشترین نقش را در هدایت همسر و فرزندان خود دارد، اظهار کرد : زن به عنوان محوریت خانواده با مدیریت درست می تواند زمینه گناه و انحراف همسر و فرزندان خود را از بین ببرد و آنها را در رسیدن به مقام های معنوی یاری کند، چنانچه امام خمینی(ره) می فرماید از دامن زن است که مرد به معراج می رسد.


وی با بیان اینکه در رسیدن به سعادت و انجام اعمال حسنه میان زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد، گفت: عمل حسنه زن حفظ عفت در همه زمینه ها، خوب شوهرداری کردن ، تربیت فرزند و انجام واجبات الهی و ترک محرمات است.


استاد حوزه علمیه قم افزود: یک کانون بزرگتر از خانواده، جامعه اسلامی است که باید سالم باشد و زن در بیرون از خانه به عنوان یک انسان مطرح است که باید با رعایت حجاب و عفت مقام و منزلت انسانی خود را حفظ کرده و در اصلاح جامعه از آسیب های اجتماعی تلاش کند

.
خانم یزدان پناه با اشاره به اینکه بزرگترین خدمت انسان به خداوند، نماز خواندن با حالت خشوع و خضوع است، یادآور شد: اهمیت این فریضه به اندازه‌ای است که خداوند از آیه 16تا 36سوره معارج را به نماز اختصاص داده است؛ زیرا بهترین فرصت و بالاترین نعمتی است که در آن انسان می تواند با خالق خود سخن بگوید./968/پ202/ف2

ارسال نظرات