۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۳۰۲۲۴۶
حداد عادل در آیین اختتامیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها:

رسانه شاخصی برای نشان دادن آزادی بیان در جامعه است/ قوه قضاییه پرونده خبرنگاران دستگیر شده را با دقت و سرعت رسیدگی کند

خبرگزاری رسا ـ رییس فرهنگستان علوم و زبان ادبیات فارسی گفت: ما از قوه قضاییه می خواهیم که پرونده روزنامه نگاران دستگیر شده را با دقت و با سرعت رسیدگی کند و اگر اتهامات واقعی است آن را بیان و اگر غیر واقعی است از دستگیرشدگان اعاده حیثیت کند.
حداد عادل حداد عادل حداد عادل حداد عادل اختتاميه نمايشگاه مطبوعات

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل عصر امروز در مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات که در مصلای تهران برگزار شد، با بیان این که زبان فارسی رکن مهم هویتی ملی ما ایرانیان محسوب می شود، اظهار کرد: دلبستگی ما به زبان فارسی فراجناحی است و زبان فارسی به همه آینده و گذشته ما تعلق دارد.


وی با بیان این که یکی از مهم ترین ابزارهای رسانه ها زبان است، افزود: هیچ حرفه ای همانند مطبوعات از زبان فارسی استفاده نمی کند و یکی از راه های آسیب شناسی زبان، توجه به زبان فارسی در رسانه ها است.

 

رییس فرهنگستان علوم و ادبیات فارسی با اشاره به این که انتظار ما از رسانه ها رعایت قواعد درست نویسی و توجه به زبان فارسی است، تصریح کرد: رسانه ها و بویژه مطبوعات در جامعه به عنوان نماد آن جامعه مطرح می شوند؛ رسانه به عنوان نبض جامعه است که می توان وضعیت سلامت و یا بیماری جامعه را از طریق این نبض مشخص کرد.

 

وی گفت: وضعیت رسانه ها به عنوان شاخصی برای نشان دادن آزادی بیان در جامعه که یکی از آرمان های انقلاب اسلامی بوده است، محسوب می شود.

 

حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روزنامه نگاران نیز باید عفت در زبان، قلم و حفظ حرمت اشخاص را رعایت کنند، اظهار کرد: ما از وضعیت مطبوعات می توانیم به پیشرفت استان ها و شهرستان های کشور پی ببریم.

 

وی با اشاره به دستگیری برخی از روزنامه نگاران و خبرنگاران در ماه های اخیر، افزود: شرایط کنونی انقلاب اسلامی و جایگاهی که ایران در دفاع از ملت های مظلوم و مبارزه با تروریسم و رژیم اشغالگر قدس دارد، دشمن در صدد نفوذ به داخل است و هیچ بعید نیست در این نفوذ از یک یا چند روزنامه نیز استفاده کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما از قوه قضاییه تقاضا داریم تا هوشمندانه و با دقت به این موضوع رسیدگی کند و اگر این اتهامات واقعی است با سرعت به آن رسیدگی کند و اگر غیر واقعی بوده از آنها اعاده حیثیت شود.

 

وی در ارتباط با عدم حضور برخی رسانه ها در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، تصریح کرد: از معاونت مطبوعاتی تقاضا می شود تا با دوستانی که در نمایشگاه شرکت نکردند، صحبت کند و به حرف های آنها گوش دهد و اگر دلایل آنها منطقی بود در سال های بعدی این مشکلات را برطرف سازد./858/پ200/ج

ارسال نظرات