۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۳۰۲۲۳۹
نمایشگاه مطبوعات؛

پایگاه اینترنتی پرتو قرآن؛ وب‌سایتی برای معرفی آثار قرآن پژوهان

خبرگزاری رسا ـ پایگاه اینترنتی«پرتو قرآن» به عنوان یک وب‌سایت فرهنگی و پژوهشی و با هدف ترویج فرهنگ اسلام و قرآن در میان مسلمانان داخل و خارج از کشور از طریق فضای مجازی و افزایش تعداد کودکان فرهیخته در جوامع اسلامی با رعایت بهداشت ازدواج از دیدگاه اسلام از سوی والدین، مشغول به فعالیت تبلیغی در عرصه رسانه است.
مرضيه يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرضیه یزدی، پژوهشگر قرآنی و استاد مدعو دانشگاه با حضور در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به عنوان مدیر پایگاه اینترنتی «پرتو قرآن»، اقدام به معرفی آثار پژوهشی، قرآنی و تربیتی به سه زبان فارسی، عربی و لاتین کرد.

 

یزدی که کارشناسی ارشد علوم تربیتی و همسر شهید حاج محمد حسین درفشی است، در همایش بین المللی بانوان قرآن پژوه سال 1386، رتبه نویسنده برجسته و ممتاز را کسب کرد.

 

وی همچنین، رتبه سوم پژوهش کشوری اساتید دانشگاه‌ها، رتبه اول حفظ اساتید و نویسنده نمونه استان همدان در سال‌های 77، 87 و 90 را در کارنامه خود دارد.

 

یزدی در وب‌سایت فرهنگی و پژوهشی «پرتو قرآن» به بخش‌های متنوعی پیرامون تفسیر سوره‌های نور و یس، معرفی کتاب های چاپ شده و کلیپ های آموزشی قرآنی پرداخته است.

 

وی ترویج فرهنگ اسلام و قرآن در میان مسلمانان داخل و خارج از کشور از طریق فضای مجازی و افزایش تعداد کودکان فرهیخته در جوامع اسلامی با رعایت بهداشت ازدواج از دیدگاه اسلام از سوی والدین را از جمله اهداف راه اندازی این وب سایت پژوهشی و قرآنی عنوان کرده است.

 

در این وب سایت 12 اثر چاپ شده مولف معرفی شده است که 11 اثر آن در بخش بزرگسالان و شامل موضوعات قرآنی و تربیتی و یک اثر آن در بخش ادبیات و داستان کودکان با هدف آموزش «بسم الله الرحمن الرحیم» به کودکان 4 تا 6 سال، است.

 

همچنین در این پایگاه اینترنتی، فیلم تفسیر سوره مبارکه نور به فارسی و لاتین همراه با ارائه طرح رنگی «چگونگی رعایت بهداشت ازدواج از دیدگاه اسلام» برای افزایش فرزندان فرهیخته و پیشگیری از فرزندان ناقص الخلقة در امت اسلامی به سه زبان را منتشر کرده است.

 

از جمله مطالبی که در این پایگاه قرآن پژوهی می‌توان دید، ترجمه و تفسیر آیاتی از قرآن کریم به عربی، فرانسوی، آلمانی و کردی، است.

 

همچنین در این وب سایت چهار اثر چاپ شده به سه زبان با عناوین «تربیت و خانواده با الهام از سوره نور»، «ایمان و هجرت در نهج البلاغه»، «ریحانه قرآن یس» و «فرهنگ سه زبانه قرآن کریم» و یک اثر چاپ شده به دو زبان با عنوان «المعجم المفرادات القرآنیه» ارائه شده است./997/پ200/ف

ارسال نظرات