۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۳۰۲۲۳۲
نمایشگاه مطبوعات؛

مدیر عامل خبرگزاری اهل بیت: نخبگان جهان اسلام مانع از تفرقه‌افکنی و سیاه‌نمایی دشمنان شوند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی عارف با اشاره به وظیفه طلاب و روحانیان در شرایط امروز جهان اسلام گفت: امروزه قلم‌ها و رسانه‌ها در دست دشمنان است و راهی نمانده جز این که نخبگان جهان اسلام و شاخه‌های مختلف شیعه و سنی در کنار هم بنشینند و تصمیم جدی بگیرند، تا این تلقی و این چهره کریه را از اسلام دور کنند و نگذارند که استکبار از این موقعیت برای تخریب اسلام بهره ببرند.
حجت الاسلام سيد عليرضا حسيني عارف

حجت الاسلام سید علی‌رضا حسینی عارف، مدیرعامل خبرگزاری اهل بیت(ع) با حضور در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا  با اشاره به وظیفه طلاب و روحانیان در شرایط امروز جهان اسلام اظهار داشت: برخلاف آن چیزی که در رسانه‌های بیگانه، تبلیغ و سیاه‌نمایی می‌شود و دنیا تصور می‌کند، اسلام آن گونه که گروه‌های تکفیری می‌گویند نیست و مسلمانان فقط اینها نیستند.

 

حجت الاسلام حسینی عارف افزود: امروزه قلم‌ها و رسانه‌ها در دست دشمنان است و راهی نمانده جز این که نخبگان جهان اسلام و شاخه‌های مختلف شیعه و سنی در کنار هم بنشینند و تصمیم جدی بگیرند، تا این تلقی و این چهره کریه را از اسلام دور کنند.

 

وی ابراز داشت: متأسفانه برخی از مراکز مهم علمی همچون «الازهر مصر» در جهان اسلام از تکفیری‌ها تأثیر گرفته‌اند، چنان که بارها مراجع تقلید از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی برای رفع اختلافات از شیخ الازهر دعوت به عمل آورده‌اند.

 

مدیر عامل خبرگزاری اهل بیت(ع) یادآور شد: بارها بزرگان حوزه علمیه قم و نجف از بزرگان الازهر دعوت به عمل آورده‌اند که بیایید با هم مباحثات علمی داشته باشیم و در جهت وحدت با همدیگر نماز بخوانیم، اما در بسیاری از موارد از تکفیری‌ها تأثیر گرفته‌اند و همراهی نمی‌کنند.

 

وی بازخوانی سیره پیامبر اکرم(ص) را موجب وحدت امت اسلام خواند و خاطرنشان کرد: با نگاهی به سیره پیامبر(ص) متوجه می‌شویم که رفتار پیامبر اکرم(ص) با ادیان دیگر بسیار مسالمت آمیز بود.

 

حجت الاسلام حسینی عارف به شبهات جریان تکفیری‌ها اشاره و تصریح کرد: تا بحث وحدت مطرح می‌شود، آنها جنگ با یهودیان را مطرح می‌کنند، در صورتی که ثبوتا و اثباتا، این مسأله مورد اشکال است و در گام بعد باید فضای جنگ، نفاق و قانون‌شکنی را نیز در نظر گرفت.

 

وی گفت: مرحله نخست این شبهه، اصل این داستان است و در مرحله بعد اگر این قضیه اتفاق افتاده، در فضای جنگ بوده است و پیامبر(ص) با آنها پیمان بسته بود و آنها نقض کرده و با مشرکان برای از بین بردن مسلمانان پیمان بستند و در نهایت نیز با رأفت اسلامی و طبق شرایط بهترین رفتار را با آنها انجام دادند.

 

مدیر عامل خبرگزاری اهل بیت(ع) تأکید کرد: دشمنان به همزیستی پیامبر اکرم(ص) با ادیان دیگر اشاره نمی‌کنند و این که ایشان منشور مدینه را در نخستین روزهای آمدن به مدینه نوشتند و در آن حقوق ادیان دیگر تضمین شده بود.

 

وی به سیره علما اشاره کرد و گفت: امثال شیخ مفید و شیخ طوسی از اساتید اهل سنت درس می‌گرفتند و اساتید اهل تسنن نیز از امامان شیعه بهره برده‌اند؛ از این‌رو این مسأله را ما باید درک و فهم کنیم و در گام بعد به بدنه جامعه تزریق کنیم.

 

حجت الاسلام حسینی عارف افزود: اگر ما میدان را برای گروه‌های تکفیری و داعش خالی کنیم، آنها درباره اسلام سیاه‌نمایی کرده و استکبار و دشمنان نیز از این موقعیت برای تخریب اسلام بهره می‌برند./908/پ200/ف

ارسال نظرات