۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۳۰۲۱۷۵
نمایشگاه مطبوعات؛

معاون وزیر بهداشت: حوزه‌های علمیه سلامت اخلاقی جامعه را ارتقا می‌دهند

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر بهداشت با تاکید بر این‌که جنبه‌های اخلاقی می‌تواند جامعه را در برابر بیماری‌ها ایمن کند، گفت: آموزه‌های دینی در دور کردن افراد از رفتارهای پرخطر بسیار موثر است.
رسول ديناروند رسول ديناروند رسول ديناروند رسول ديناروند

رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: طرح تحول سلامت طرحی است که برای مرتفع کردن مشکلات و کمبودها ایجاد شد، هدف ما هم این است تا خدمات به‌صورت عادلانه تقسیم شود پرداخت‌های مردمی نیز به حداقل برسد.


وی افزود: پیش از طرح تحول سلامت حدود 60 درصد از پرداخت‌ها از سوی مردم بود، در حالی‌که در همه دنیا نظام‌ها تلاش می‌کنند تا زمانی که مردم در سلامت هستند به‌سمت بیماری نروند و از طریق پولی که از بابت مالیت از آن‌ها اخذ شده است در هنگام بیماری همان پول هزینه درمان مردم شود.


معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره افق بیمه‌ای کشور، بیان داشت: تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم تا هزینه‌هایی که مردم پرداخت می‌کنند به حدود 30 درصد برسد.


وی تاکید کرد: در وزارت کشور و با کمک دولت تلاش می‌کنیم تا طرح تحول سلامت به نتیجه برسد و بار مالی از روی مردم در موضوع مواجهه با بیماری‌ها برداشته شود.


دیناروند با اشاره به رابطه اخلاق و سلامت، گفت: به‌طور کلی در داستان سلامت تنها 25 درصد تاثیر پزشکی موثر است و رفتارهای صحیح اجتماعی و اخلاقی می‌تواند از بیماری‌ها پیشگیری کند، از این‌رو یکی از بهترین مواردی که می‌تواند مردم را از خطرات بیماری‌های برآمده از انحرافات اخلاقی دور کند آموزه‌های دینی است.

 

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: دستگاه‌های فرهنگی و به‌خصوص حوزه‌های علمیه می‌توانند در فرهنگ‌سازی جامعه بسیار موثر عمل کنند و اصلاح رفتاری جامعه را جهت‌دهی صحیح کنند تا جامعه از آسیب‌های این چنینی دور شود.

 

وی در خصوص ماجرای آب‌های آلوده، تاکید کرد: موضوع آب‌های معدنی آلوده به‌ صورت کامل حل شد، ضمن این‌که دیگر آب معدنی دماوند تولید نمی‌شود و تنها آب آشامیدنی این شرکت مجاز است.

 

دیناروند درباره طرح تحول سلامت، تصریح کرد: این طرح به هیچ‌عنوان دچار خلل نخواهد شد و دولت و مجلس نیز با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

 

وی با غلط خواندن روش توزیع یارانه‌ها در دولت قبل، بیان داشت: این طرح از ابتدا اشتباه بود، زیرا در هیج جای دنیا این‌گونه نیست که به اقشار ثروتمند پول پرداخت کنند، ضمن این‌که از ابتدا قرار بود سوبسیت‌ها تنها برداشته شود و پول حاصله به مردم نیازمند پرداخت شود./856/پ200/ج1

ارسال نظرات