۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۳۰۲۱۷۰
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران:

برخوردهای عصبی و ادبیات نیش دار در شأن رییس جمهور نیست/ حیف است رییس جمهور در حصار یک جریان خاص قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران به سخنان رییس جمهور در نمایشگاه مطبوعات واکنش نشان داد و گفت: کسی که در رأس دستگاه اجرایی است و بعد از رهبری عالیترین مقام را دارد، نباید عصبی برخورد کند و نیش‌دار سخن بگوید؛ بلکه ادبیاتش مؤمن شادکن باشد.
حجت‌الاسلام کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران حجت الاسلام کاظم صديقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته، به سخنان رییس جمهور در نمایشگاه مطبوعات اشاره کرد و گفت: شما از کی دفاع کردید و به چه کسانی حمله کردید.

 

ادبیات رییس جمهور مؤمن شادکن باشد

امام جمعه موقت تهران افزود: کسی که در رأس دستگاه اجرایی است و بعد از رهبری عالی ترین مقام را دارد، نباید عصبی برخورد کند و نیش‌دار سخن بگوید؛ بلکه باید ادبیاتش مؤمن شادکن باشد.

 

وی تأکید کرد: این بد است که در برابر بیگانگان بسیار رعایت ادبیات کنید و همه جوانب را در نظر بگیرید، اما در حمله به خودی‌ها، متدینین، خدمتگزاران و دلسوزان انقلاب، یک جور دیگر سخن بگویید.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: حیف است که رییس جمهور در حصار یک جریان قرار بگیرد و این ادبیات را نیز در شأن یک رییس جمهور نمی‌بینیم.‌

 

وی نفوذ را بسیار خطرناکتر از جنگ خواند و یادآور شد: در ایام جنگ، یک رییس جمهور همچون رجایی و نخست وزیرش همچون باهنر را به شهادت می‌رسانند، اما یک وقت با نفوذ، فکر رییس جمهور را تغییر می‌دهند و در تصمیم‌ وی تأثیرگذار هستند.

 

دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر نخبگان است

استاد اخلاق حوزه علمیه قم افزود: دشمن به دنبال تأثیرگذاری بر نخبگان است و قصد دارد قشون ما را به نیروی خودش تبدیل کنند، همانگونه که رهبر معظم انقلاب به نفوذ دشمن در مراکز تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز هشدار دادند.

 

وی در ادامه با اشاره به دستگیری شبکه نفوذی «نزار زاکا» ابراز داشت: نزار زاکا، مسؤولیت راه‌اندازی شبکه اجتماعی با اهداف آمریکایی را بر عهده داشت و از سرنخ‌های نفوذ در کشور بود که با اهداف شوم و اخذ پول وارد ایران شده بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی به مسأله کشف حجاب اشاره کرد و گفت: برخورد با جرایم مشهود، وظیفه قانونی پلیس است؛ زیرا این کار راه استکبار را هموار می‌کند و مقابله با دستور خداوند است، در صورتی که حجاب و عفاف، سنگر حفاظت ما است.

 

وی در ادامه با محکومیت شیعه کشی در افغانستان و جنایات آل سعود در یمن تصریح کرد: مایه تأسف است که دبیر کل سازمان ملل از جنایات دولت دیکتاتور وابسته و مرتجعی همانند عربستان دفاع می‌کند و این همه سیاه نمایی و مظلوم کشی در دنیا عجیب است.

 

پیروزی دولت‌های استکباری از سوریه، تحقق وعده استقامت است

استاد اخلاق حوزه علمیه قم به پیروزی جریان مقاومت در سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: هنگامی که برخی با سیاست‌های آمریکا همراه شده بودند و به دست برداشتن از سوریه تأکید می‌کردند، رهبر معظم انقلاب، وعده پیروزی مقاومت را دادند و امروز با عقب‌نشینی کشورهای مستکبر و برخی از کشورهای مرتجع منطقه، این پیروزی را به چشم مشاهده می‌کنیم.

 

وی افزود: حفظ تمامیت ارضی سوریه، مبارزه با تروریست‌های النصره و داعش و تصمیم مردم سوریه درباره سرنوشت کشورشان و بشار اسد، بهترین راه‌حل پیشنهادی ایران است.

 

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی به اوضاع فرهنگی دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه محل پرورش مدیران کشور است، از این‌رو باید تربیت اسلامی و انقلابی مدنظر باشد، نه این که امید به بیگانگان و نسخه‌های وارداتی تجویز شود.

 

وی یادآورشد: مسؤولان دانشگاه و اساتید چقدر در جهت تربیت دینی دانشجویان، عزت دین و استقلال کشور، حاکمیت دین و گفتمان ولایت گام برداشته‌اند و سعی کرده‌اند مدیران موفقی را به جامعه تحویل دهند که مردم در گوشه و کنار شاهد رانت‌ها و پرونده‌های میلیاردی نباشند.

 

دانشگاه باید در تراز قرآن و انقلاب اسلامی باشد

امام جمعه موقت تهران افزود: دانشگاه باید در تراز قرآن و انقلاب اسلامی باشد، پژوهش محوری و نیاز سنجی داشته باشد، رشته‌ها با رفع نیازها و مملکت اسلامی انطباق کامل داشته باشد.

 

وی اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش اقتصاد کشور خواند و تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی موجب قطع وابستگی به بیگانگان شده و عدالت محور و درون‌زا است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: بر خلاف اقتصاد لیبرالی که عده‌ای با رانت و استثمار مستضعفان به نوایی می‌رسند، اما پابرهنگان و مستضعفانی که همیشه از مرز‌های دینی و سرزمینی دفاع کرده‌اند و در حال حاضر نیز در سوریه به شهادت می‌رسند، از این اقتصاد بهره‌ای نخواهند داشت و در زیر دست و پا له می‌شوند./908/پ201/ج1

ارسال نظرات