۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
کد خبر: ۳۰۲۰۸۱
آیت الله وحید خراسانی:

قرآن و نهج البلاغه اساس کلام حق است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله وحید خراسانی، گفت: قرآن و نهج البلاغه اساس کلام حق است و ریشه دین، علم کلام است، تنه دین فقه است و میوه اش سعادت دنیا و آخرت است.
آيت الله وحيد خراساني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله وحید خراسانی در دیدار با مجمع عمومی انجمن کلام حوزه علمیه گفت: هر شخصی در هر کاری که مشغول است باید آن کار را به خوبی بشناسد تا بتواند به آن عمل کند.

 

وی افزود: همانطوری که یک درخت ریشه، تنه و میوه دارد، شجره معرفت هم متوقف بر اصل، فرع و ثمر است؛ اما علم کلام، علمی است که اصل سایر علوم شمرده می شود و ریشه شجره طیبه دین علم کلام است.

 

حضرت آیت الله وحید خراسانی اظهار داشت: علم دارای سه مرحله از جمله آیة محکمه، سنة قائم و فریضه عادله است که منظور از آیة محکمه عقاید و سنة قائم ملکات نفسانی و فضایل اخلاقی و منظور از فریضه عادله فقه است بنابراین انسان کامل کسی است که در هر 3مرحله  کمال مطلوب را تحصیل کند.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت علم کلام، عنوان کرد: علم کلام، اصول عقاید و در اعتقادات اصل الاصول است و خداوند در قرآن می فرماید: شجره طیبه اصلش ثابت است و این ثبات ریشه اش در قرآن است که منظور از ریشه علم کلام است.

 

وی تصریح کرد: کلام اسلام همان مذهب حق است و آن مذهب از اهل بیت(ع) برگرفته شده است و ما مسلمانان قدر دین اسلام را نشناختیم چرا که وقتی به قرآن مراجعه  کنید خواهید دید که معرفت نسبت به خدا چگونه بیان شده است.

 

حضرت آیت الله وحید خراسانی گفت: قرآن و نهج البلاغه اساس کلام حق است و ریشه دین علم کلام است، تنه دین فقه است و میوه اش سعادت دنیا و آخرت است.

 

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: کلامی ارزش دارد که موافق با کتاب و روایت اهل بیت(ع) باشد و انحراف از این دو موجب ضلال و گمراهی می شود.

 

وی در پایان گفت: با توجه به این که علم کلام اصل  الاصول است تمام قدرت شیطان صرف انحراف در اصول می شود چرا که وقتی ریشه فاسد می شود تنه و ثمره اش را هم فاسد می کند./1325/پ202/ج

ارسال نظرات