۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۳۰۲۰۵۵
رحبی‌ دوانی:

هتاکان به مقام حضرت زهرا متأثر از وهابیت و به دور از ارزش‌های شیعی هستند

خبرگزاری رسا ـ مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به هدف فرد هتاک به مقام حضرت زهرا (س)، گفت: از لحن و ادبیات این فرد می‌توان برداشت کرد که وی با ارزش‌های شیعی مشکل دارد و شاید تحت تأثیر وهابیت قرار گرفته است. همچنین حرف‌های زشت و سخیفی مطرح کرده که حتی سنی ها مطرح نمی کنند.
رجبي دواني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد حسین رجبی دوانی ،مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام و استاد دانشگاه تهران عصر امروز در نشست تخصصی بررسی شبهات شهادت حضرت زهرا (س) در اندیشکده شهید مهدی باکری در دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد، گفت: شدت تأثر از هتاکی به حضرت زهرا (س) وقتی بیشتر می شود که در شهر امام رضا(ع) صورت گرفته است. افرادی بدون داشتن صلاحیت و علم لازم نکاتی را بیان می کنند که در تضاد کامل با ائمه اطهار (ع) است.

 

وی با بیان اینکه وهابیت اعلام کرده تا دهه اول 70 مسأله شهادت حضرت زهرا (ع) مطرح نبوده و این مسأله را حکومت جمهوری اسلامی مطرح کرده است، اظهار کرد: امام خمینی (ره) با توجه به این که تأکید فراوانی بر اتحاد شیعه و سنی داشتند در ابتدای انقلاب تأکید بر شهادت حضرت زهرا داشتند.

 

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام بیان کرد: رهبر انقلاب نیز که در عرصه  تاریخ دارای مطالعات متعدد و تحلیل های ناب هستند و مخالف تنش شیعه و سنی هستند نیز تأکید بر شهادت حضرت زهرا(س) دارند.

 

وی بیان کرد: در زمان طاغوت روز شهادت حضرت زهرا(س) در تقویم ثبت نشده بود، ولی فاطمیه ها مراسم عزاداری ایشان را برگزار می کردند. زمان طاغوت روز تاسوعا و اربعین نیز تعطیل اعلام نمی شد، پس آیا تاسوعا و اربعین بعد از انقلاب آمده است؟ فاطمیه از دهه اول 70 مطرح و روز شهادت حضرت زهرا (ع) تعطیل اعلام شد.

 

استاد دانشگاه تهران گفت: شهادت حضرت زهرا(س) بر اساس اسناد و منابع متعدد اهل تسنن معتبر و متقدم است و تأکید شده که به خانه حضرت حمله شده است.

 

وی با بیان این که چه دلیلی وجود دارد که حضرت زهرا(س) در جوانی از دنیا برود اظهار کرد: ایشان نه بیماری داشتند و طبق فرمایش پیامبر رشد بدنی حضرت زهرا دو برابر دختران همسنشان بوده است. چگونه است که حضرت به فاصله ی کوتاهی بعد از وفات پیامبر پژمرده می شوند؟ و این که طفل حضرت زهرا چرا از بین رفته است؟

 

رجبی دوانی دو علت را سبب پژمردگی حضرت زهرا(س) دانست و گفت: غصب خلافت که سبب شد تمام دستاوردهای پیامبر به باد رود دلیل ناراحتی روحی حضرت بود و ضربه ای که به پهلوی حضرت وارد شد و باعث شکستن پهلویشان و سقط جنین شد، علت ناراحتی شدید جسمی ایشان بود.

 

وی با بیان این که اگر ابوبکر امام عصر بود چرا حضرت زهرا(س) از ایشان خشمگین است، بیان کرد: طبق فرمایش پیامبر «هرکس امام زمان خود را نشناسد و بمیرد به مرگ جاهلیت مرده است» پس چرا حضرت زهرا (س) از ابوبکر و عمر خشمگین بودند و حتی جواب سلام آن دو را نمی دادند.

 

استاد دانشگاه تهران به اصل قضیه پرداخت و اظهار کرد: آن ها به خانه ی وحی که حتی جبرئیل بدون اجازه وارد نمی شد حمله کردند و ایشان را مضروب کردند و حضرت علی (ع) را دست بسته و کشان کشان بردند تا از ایشان بیعت بگیرند.

 

توطئه سقیفه سبب انحراف اسلام شد
رجبی دوانی با بیان این که توطئه ی سقیفه سبب انحراف اسلام شد بیان کرد: بعد از این که خبر سقیفه و خانه نشین شدن حضرت علی (ع) به مردم در شهرها و دیارها رسید افراد زیادی از اسلام برگشتند، چرا که به گمان آنان اگر اسلام درست بود گفته پیامبر در مورد جانشینی حضرت علی (ع) باید انجام می شد.

 

وی به هدف فرد هتاک به مقام حضرت زهرا (س) اشاره کرد و گفت: از لحن و ادبیات وی می توان برداشت کرد که وی با ارزش های شیعی مشکل دارد و شاید تحت تأثیر وهابیت قرار گرفته است. همچنین حرف های زشت و سخیفی مطرح کرده که حتی سنی ها مطرح نمی کنند.

 

مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام به موضع گیری مناسب و به موقع مسؤولان و اقشار مختلف و گفت: دانشجویان و دیگر اقشار آگاه جامعه باید نسبت به این هتاکی ها موضع گیری مناسب و به موقع داشته باشند تا دیگر کسی جرأت اشاره کرد هتاکی و زیر سؤال بردن ائمه اطهار را نداشته باشد. زیرا اگر قبحش شکسته شود دیگر برای ما چیزی نمی ماند.

 

استاد دانشگاه تهران گفت: باید مسؤولان به این قضایا رسیدگی کنند و اگر کوتاهی کردند باید جلویشان گرفته شود و باید مسأله پیگیری شود.

 

وی در پایان با اشاره به این که بعضی ها ادعا دارند امام حسین(ع) شب عاشورا با عمر سعد مذاکره کرده است، اظهار کرد: این یک مغلطه است و بی سوادی تاریخی است، در تاریخ واژه مصافحه و مذاکره وجود ندارد، فقط واژه لقا(دیدار) آمده است تا امام (ع)، عمرسعد را نصیحت کنند، حضرت حتی به او سلام نکردند چه برسد به این که مصافحه با وی داشته باشند./861/202/ب2

ارسال نظرات