۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۳۰۲۰۵۳
امام جمعه هرمز:

علمای اسلام با تاسی از روشنگری های حضرت زینب ماهیت استکبار را افشا کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه هرمز، بقای نهضت عاشورا را در گرو بیان خطبه های آتشین حضرت زینب (س) دانست و گفت: علمای اسلام با تاسی از روشنگری های حضرت زینب(س) ماهیت استکبار را افشا کنند.
نهضت زينب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدکاظم مناقبیان، امام جمعه هرمز عصر امروز در همایش منشور عزت در بندرعباس، با بیان اینکه روشنگری‌های حضرت زینب(س) و امام زین‌العابدین(ع) سبب زنده نگه داشتن و تداوم اسلام شده است اظهار داشت: امام سجاد(ع) به همراه حضرت زینب (س) در رساندن پیام واقعه عاشورا نقش مهمی ایفا کردند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) با روشنگری های خود ماهیت بنی امیه را آشکار کرد افزود: خطبه‏‌های این بانوی بزرگوار و امام سجاد(ع) در کوفه، شام و مدینه بیشترین اثر را در شناساندن چهره پلید امویان به جامعه اسلامی داشت.
 
امام جمعه هرمز، ماندگاری و بقای نهضت امام حسین (ع) را در گرو روشنگری های حضرت زینب (س) دانست و تصریح کرد: پیام‌ رسانی و افشاگری جنایات یزیدیان به معنای تثبیت فرهنگ عاشورا بود که حضرت زینب(س) به دو شیوه خطبه‌ خوانی و گفتگوهای پراکنده به نحو احسن به انجام رساند.
 
وی، امام سجاد(ع) را به عنوان بهترین الگوی وحدت مسلمین در جامعه معرفی کرد و بیان داشت: بیانات و رهنمودهای این امام همام بود که توانست پس از واقعه کربلا آرامش را به جامعه برگرداند و نهضت عاشورا را همواره در دنیا زنده و پویا کند.
 
حجت الاسلام مناقبیان ابراز داشت: در دنیای امروزی استکبار با همان انگیزه بنی‌امیه وارد عمل شده و با تمام قدرت به صحنه آمده است تا اسلام را نابود سازد بنابراین باید هوشیارانه با حوادث برخورد کرد.
 
نماینده ولی فقیه در هرمز با تاکید بر ضرورت بصیرت دینی و سیاسی تصریح کرد: در این برهه از زمان که استکبار به وسیله ابزار نوین رسانه ای بر علیه جوامع اسلامی تلاش می کند بر همگان واجب است تا ضمن آگاهی بخشی به جوامع به ریسمان ولایت و رهبری که همان خط ولایت و رهبری است چنگ بزنیم.
 
امام جمعه هرمز در پایان با تاکید بر اینکه نباید در ترویج و گسترش فرهنگ عاشورا کوتاهی کرد بیان داشت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ عاشورا را به فرزندان خود منتقل کنیم./851/202/ب2
ارسال نظرات