۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۳۰۱۸۹۵
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

حوزه‌های علمیه ستاد امر به معروف را در احیای این فرضیه یاری کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زرگر با با بیان اینکه ستاد امر به معروف ارتباط تنگانگ با حوزه‌های علمیه داشته باشد، گفت: احیای امر به معروف در جامعه فعالیت عظیم فرهنگی و پژوهشی در جامعه می‌طلبد؛ در شهر قم و حوزه‌های علمیه ظرفیت‌های عظیمی برای احیای و ترویج این فریضه وجود دارد.
دبير پژوهشکده امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد زرگر، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، ظهر امروز در رونمایی از پرتال جامع پژوهشی و اطلاع رسانی پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر که در شهر قم برگزار شد، به اهمیت و ضرورت احیای این فریضه در جامعه اشاره کرد و گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال 72 بنا بر دستور رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و ایشان در رهنمودهایی که به دست اندرکاران این ستاد داشتند فرمودند که امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه احیا شود و مردم همان گونه که نماز خواندن را واجب می‌دانند این فرضه هم واجب بدانند.

 

حجت الاسلام زرگر بیان کرد: احیای امر به معروف در جامعه فعالیت عظیم فرهنگی و پژوهشی در جامعه می‌طلبد و ستاد امر به معروف باید ارتباط تنگانگ و نزدیک با حوزه علمیه داشته باشد؛ در شهر قم و حوزه‌های علمیه ظرفیت های بسیاری برای احیای و ترویج امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان داشت: شورای ستاد مرکزی معروف و نهی از منکر از 16 نفر عضو تشکیل شده است که 6 نفر از وزرا، 3 نفر از طلاب و کارشناسان حوزه علمیه در این ستاد شرکت دارند.

 

حجت الاسلام زرگر ابراز داشت: بعد از تشکیل این ستاد، از برخی علما و مراجع درخواست شد که درس خارج خویش را درباره امر و به و نهی از منکر قرار دهند که رهبر معظم انقلاب و مرحوم آیت الله گیلانی در درس خود به این موضوع پرداختند.

 

وی با بیان اینکه 5 قرن است که برای علمای اسلام نتواستند معارف دینی را در جامعه ترویج کنند، گفت: انقلاب اسلامی سبب شکوفایی دوباره اسلام شده است، بنابراین وظیفه علمای اسلام این است برای احیای امر به معروف ونهی از منکر تلاش کنند.

 

حجت الاسلام زرگر در بخش دیگر از سخنانش به ضرورت ایجاد سایت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: سایت فعال در این زمینه باید حداقل سی نیروی مختصص و فعال داشته باشد که بتوانند به گونه آنلاین و زنده پاسخگو س‍ؤالات و شبهات مخاطبان باشد.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: متأسفانه برخی از افراد بدون آگاهی از شرایط امر به معروف اقدام به این امر کرده‌اند که سبب ایجاد آسیب های جدی به این فریضه شده است.

 

حجت الاسلام زرگر عنوان داشت: نیروهایی که در ستاد امر به معروف فعالیت می‌کنند باید نیروهای کارآمد و فعال بوده و از آموزش‌ها لازم در این عرصه دیده باشند؛ ایجاد سایت علمی، فرهنگی، پژوهشی و آموزشی در زمینه امر به معروف سبب کارآمدی نیروهای فعال در این فریضه می‌شود./998/پ202/ف

ارسال نظرات