۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۳۰۱۸۸۳
نمایشگاه مطبوعات؛

مسجد جامعی: هیچ حزب و گروهی از نفوذ دشمن در امان نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای اسلامی شهر تهران نفوذ را مسأله‌ای عام دانست و گفت: نگرانی رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ دشمن، نگرانی بلند مدتی است و هر حزب و گروهی خود را از این بحث مبرا و مصون بداند؛ بنابراین باید به بحث نفوذ با تحلیل درونی نگاه کرده و از سطحی‌نگری در این باره اجتناب شود.
مسجد جامعي

احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران در ششمین روز از بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، نفوذ را مسأله‌ای عام دانست و اظهار داشت: نگرانی رهبر معظم انقلاب درباره نفوذ دشمن، نگرانی بلند مدتی است و ایشان به دستگاه و نهاد خاصی اشاره نکردند.

 

وی ابراز داشت: نباید نفوذ را به مسأله‌ای گروهی و جناحی تبدیل کرد و هر حزب و گروهی خود را از این بحث مبرا و مصون بداند؛ بنابراین باید به بحث نفوذ با تحلیل درونی نگاه کرده و از سطحی‌نگری در این باره اجتناب شود.

 

 عضو شورای شهر تهران یادآور شد: آنچه از فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید نتیجه‌گیری کنیم، عام‌تر و عمیق‌تر از آن چیزی است که برخی برداشت کرده‌اند؛ بنابراین همه اقشار جامعه باید مسأله نفوذ را جدی بگیرند و به آن توجه داشته باشند.

 

وی افزود: به عنوان مثال در بحث معماری شهرها، باید اماکن مذهبی که دارای معماری خاصی هستند مورد توجه قرار داد؛ زیرا این نوع معماری دارای بار تربیتی، آموزشی و فرهنگی بر اساس آموزه‌های اسلامی است.

 

مسجد جامعی ساخت مساجد با معماری اسلامی را نمادهایی از سبک زندگی اسلامی در شهرها دانست و تأکید کرد: نوع معماری ساختمان‌ها و مساجد در ساخت و بافت شهرها بر شخصیت افراد تأثیرگذار است؛ بنابراین وجود مساجد و ارتباط مردم با این مکان مقدس، در انتخاب سبک زندگی اسلامی توسط افراد جامعه تأثیرگذار خواهد بود و از موانع نفوذ دشمن محسوب می‌شود.

 

وی به تأثیر و اهمیت وجود بازار اسلامی در شهرها اشاره و تصریح کرد: اگر نگاه اسلام به مالکیت خصوصی برای افراد جامعه تبیین شود و بازارهای اسلامی ساخته شود، اثرات و فواید چشمگیر آن در سطح جامعه و در شخصیت افراد بسیار تأثیرگذار خواهد بود./908/پ200/ج

ارسال نظرات