۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۳۰۱۸۷۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان مطرح کرد؛

ضرورت افزایش کارهای فرهنگی مبتنی بر اخلاق در جامعه/ مکارم اخلاقی ریشه کارهای فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به ضرورت افزایش کارهای فرهنگی مبتنی بر اخلاق در جامعه، گفت: مکارم اخلاقی ریشه کارهای فرهنگی است و جامعه مبتنی بر مکارم اخلاقی، دنباله‌دار فرهنگ اخلاقی است و اگر عاری از مکارم اخلاقی باشد کمی نگران‌کننده است.
حجت الاسلام صفي ياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیر اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در جمع روحانیان این شهر با بیان این که دشمن با ابزارهای مختلف سعی در تحت تأثیر قرار دادن سبک زندگی در جامعه را دارد، گفت: لزوم مصون‌سازی جامعه در مقابل منحرف کردن سبک زندگی جامعه ایرانی اسلامی باید مورد تأکید قرار گرفته و برای تبیین الگوی سبک زندگی اسلامی در جامعه، لازم است آموزه‌های اسلام با زبان روز برای مخاطبان طرح شود.

 

وی در ادامه با اشاره به این که جامعه توأم با فرهنگ دینی جامعه ای سالم خواهد بود اظهار داشت: سبک زندگی شامل تمام الگوهای رفتاری، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و زمینه و پایه تمدن سازی از مدیریت و اصلاح سبک زندگی نشأت می‌گیرد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین چالش‌های امروز نظام جمهوری اسلامی و کشور که یک تهدید استراتژیک بوده و موجب تغییر سبک زندگی است این است، ادامه داد: متأسفانه غربی‌ها درصدد این هستند که سبک زندگی اسلامی را در جامعه از بین ببرند و سبک زندگی غربی را نهادینه کنند.

 

حجت‌الاسلام صفی یاری در ادامه با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در زمینه حفظ سبک زندگی اسلامی افزود: مقام معظم رهبری همواره در خصوص لزوم پیاده شدن سبک زندگی اسلامی در جامعه تأکید داشته و در سفر خراسان شمالی نیز بر تقویت سبک زندگی اسلامی تأکید فراوانی کردند.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ورود پژوهشگران اسلامی در ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: متأسفانه امروز سبک زندگی غربی در همه ابعاد زندگی ما واردشده و ناخودآگاه از این سبک زندگی نیز استقبال شده است از این رو می طلبد تا در راستای تقویت زندگی اسلامی، پژوهشگران ورود پیدا کرده و مدیریت زندگی اسلامی را مدنظر قرار دهند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه با انتقاد از وجود آمار بالای طلاق در استان زنجان افزود: زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و آمار موجود در زمینه طلاق و اعتیاد در شأن مردم این سامان نبوده و باید علت این بحران‌های اجتماعی توسط تحلیل گران و پژوهشگران بررسی شود.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش کارهای فرهنگی مبتنی بر اخلاق در جامعه، گفت: مکارم اخلاقی ریشه کارهای فرهنگی است و جامعه مبتنی بر مکارم اخلاقی، دنباله‌دار فرهنگ اخلاقی است و اگر عاری از مکارم اخلاقی باشد کمی نگران کننده است، چرا که اگر مکارم اخلاقی از فرهنگ فاصله بگیرد، فاصله بین دین و فرهنگ هم بیشتر خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام صفی یاری در پایان خاطرنشان کرد: امروز باید نخبگان فرهنگی با مدیریت مسائل فرهنگی در این عرصه ورود پیدا کرده و نسبت به تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و کاهش نگرانی ایشان تلاش کنند./949/202/ب2

ارسال نظرات