۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۳۰۱۸۵۶

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ ضرورت حمایت از تولید، احداث باغ بزرگ گیاهان دارویی کانون بسیج مهندسین کشاورزی و مراسم تودیع و معارفه قائم مقام جدید و قدیم خواهران حوزه بسیج دانشجویی امام حسن (ع) مشهد از اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سرگرد پاسدار حمید رضا نامور، فرمانده سپاه زاوه با اشاره به اقتصادمقاومتی اظهار داشت :یکی از اصلیترین ارکان و اصول اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید کنند می باشد،حمایت از تولید کنند ،فعال کردن ظرفیت شرکت ها ،معادن و کارگاههای  کوچک و بزرگ است.


وی خاطر نشان کرد: حمایت از تولیدکننده که درحال حاضر سرمایه ای بسیار زیادی ازآنها انباشته شده که به عنوان مهمترین اصل در دستور کار مسئولین اجرایی نظام بخصوص وزارت صنعت معدن تجارت باید قرارگیرد.


نامور با اشاره به ظرفیت های شهر ستان زاوه افزود:با توجه به شرایط که از حیث خاک منطقه وجود دارد تقریبا در فاصله ای زمانی 40سال گذشته ،اخیرا حدود 22کارخانه آجرپزی معمولی تحت عنوان آجر گری و آجر سفال مرغوب راه اندازی شده است که متاسفانه به دلیل عدم حمایت های لازم امروز شاهد بیکار شدن تعداد 2هزار نفر و تعطیلی این کارخانه های با تجربه بیش از 4دهه می باشیم .


فرمانده سپاه زاوه افزود:در سال اخیر به همت مسئولان امر در مرکز شهرستان زاوه کارخانه سیمان زاوه با قوت و همیاری مردم منطقه ایجاد شد که یکی از پرافتخار ترین رکن های  خراسان رضوی در حوزه صنعت ومعدن  را با مدیریت خوب به خود اختصاص داده که لازم است درزمینه صادرات حمایت های بیشتری صورت گیرد .


وی تصریح کرد : در بحث شرکت ها و کارگاه های کوچک و بزرگ و همچنین کارخانه های آجرپزی مهم‌ترین معذلی که در سطح شهرستان است، طی سی سال اخیر فروش همان آجر معمولی «گری» تولید شده و با استقابل فروش روبه رو بوده  است، ولی امروز به دلیل رکود بازار ساخت مسکن به مشکل  عدم فروش این تولیدات  که در حال حاضر با چالش بزرگی در منطقه و تعطیلی و بیکاری تعداد زیادی نیز شده است.


نامور در ادامه گفت:در بحث توافقات برجام و پسا برجام  اگر در خصوص اقتصاد مقاومتی حمایت های لازم برای تولید کنندگان صورت گیرد و به تعهدادت پایبند باشند، احتمال در بازار گامی موثری در بحث اقتصاد مقاومتی برداشته خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: شهرستان زاوه هم ظرفیت های دیگری نیز دارد ظرفیتی همچون قطب های پرورش دام و طیور که متاسفانه این عرصه هم با مشکلاتی از جمله نبود یک کشتارگاه  صنعتی مناسب با وجود تعداد بالای مرغداری در منطقه زاوه.


نامور درپایان افزود: سپاه ناحیه زاوه با کمک و استقبال بسیجیان ،در بحث پرورش محصولات گلخانه ای صنعتی و نیمه صنعتی عملکردقابل رو به رشدی داشته که ان شالله با فراهم نمودن بازار کارمناسب گامی در بحث اقتصاد مقاومتی که مورد توجه مقام معظم رهبری و نیاز جوانان برای ساختن آینده سالم کشور است برداریم.


باغ بزرگ گیاهان دارویی در منطقه گردشگری عطار احداث می شود

پیرو بازدید شهردار، مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز واعضای شورای اسلامی شهر از غرفه کارگروه فضای سبز کانون بسیج مهندسین درنمایشگاه گل وگیاه تفاهم نام اولیه احداث باغ بزرگ گیاهان دارویی منتسب به عارف بزرگ و نامی عطار نیشابوری در منطقه گردشگری عطار صورت گرفت.

 

احمد همت ابادی مسئول کانون بسیج مهندسین نیشابوراظهارداشت: در جلسه ای مشترک تفاهم نامه کلی با موضوعات اجرای باغ بام (روف گاردن) و دیوار سبز برای شهروندان متقاضی با کمک و حمایت شهرداری و همچنین طراحی ، احداث و نگهداری فضای سبز شهری امضا خواهد گردید.

 

وی درادامه عنوان کرد: حضور فعال کارگروه فضای سبز کانون در نمایشگاه گل و گیاه به منظور کمک به کشاورزی شهری و فضای سبز شهرستان صورت پذیرفته و در حال حاضر این کارگروه با عضویت حدود 20 نفر از متخصصین این رشته به عنوان تخصصی ترین کادر در حوزه فضای سبز مشغول به فعالیت می باشد .

 

همت آبادی درباره این کانون وفعالیتهای آن عنوان کرد: این کانون در حال حاضر با 320 نفر عضو متخصص در شهرستان نیشابور در گرایش های مختلف کشاورزی و همچنین مقاطع تحصیلی از فوق دیپلم تا دکتری در راستای تحققق اهداف خود با محوریت شعار اقتصاد مقاومتی در حال فعالیت می باشد ، کانون بسیج مهندسین به دور از تاثیر پذیری از هر گونه تفکر و گرایش سیاسی و به تبعیت از فرمایشات و توصیه های مقام معظم رهبری در عرضه کشاورزی به میدان آمده تا با عزم و اراده جدی مسیر علمی شدن و علمی کردن کشاورزی در خط مقدم تولید یعنی روستاها محقق گردد و در همین راستا در حال حاضر با استفاده از 10 نفر کارشناس کشاورزی 40 روستا در شهرستان تحت نظارت و آموزش تسهیلگری قرار گرفته است.


گفتنی است، کانون بسیج مهندسین کشاورزی دارای پنج کانون تخصصی در رشته‌های باغبانی و فضای سبز، زراعت، علوم دام، گیاه پزشکی و آب و خاک است.


قائم مقام جدید خواهران حوزه بسیج دانشجویی امام حسن (ع) معرفی شد

مراسم تودیع و معارفه قائم مقام جدید و قدیم خواهران حوزه بسیج دانشجویی امام حسن(ع) با حضور مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی برگزار شد.


مراسم تودیع خانم کرمانی، قائم مقام سابق حوزه بسیج دانشجویی امام حسن (ع) و معارفه خانم دهقان، قائم مقام جدید حوزه بسیج دانشجویی امام حسن (ع) با حضور مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی، نماینده حفاظت، مسئول خواهران ناحیه و مسئول بازرسی خواهران و جمعی از فعالین و اعضا شورا حوزه امام حسن(ع) در محل ناحیه بسیج دانشجویی مشهد برگزار شد
./859/203/ب2

ارسال نظرات