۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۳۰۱۷۹۸
نمایشگاه مطبوعات؛

سردبیر نشریه مهر و ناهید: تفکر سکولاری برخی مسؤولان ریشه غفلت از مسائل فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ سر دبیر نشریه مهر و ناهید، با اشاره به هشدارهای مکرر رهبری درباره جنگ نرم و نفوذ دشمن گفت: تفکر سکولاری در میان برخی از مسؤولان سبب شده است تا مسائل فرهنگی کشور مورد غفلت واقع شود.
سردبير نشريه فکر و نظر

فاروق صفی زاده، سردبیر نشریه فکر و نظر، در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به گستردگی فضای مجازی اظهار داشت: قلمرو فضای مجازی که حدود 10 سال است از عمر آن می‌گذرد، شامل اینترنت، تلگرام، وایبر و واتس آپ می‌شود.

 

وی فرهنگ‌سازی برای استفاده صحیح از فضای مجازی را امری ضروری دانست و گفت: متأسفانه در ایران به دلیل این که فرهنگ‌سازی در حوزه فضای مجازی انجام نشده است، بیشتر شاهد تأثیرات منفی این عرصه بوده‌ایم.

 

صفی زاده تأکید کرد: در کشورهای پیشرفته، فضای مجازی به مطالعه مردم اعم از دانشجویان و جوانان کمک می‌کند؛ در حالی که در ایران عکس این قضیه است و فضای مجازی مردم را از مطالعه باز می‌دارد که این یک فاجعه است.

 

وی به اثرات مخرب فضای مجازی در کشور اشاره کرد و گفت: در فضای مجازی موجود در ایران، شاهد نفوذ شدید فرهنگی غرب هستیم از جمله با پخش انواع شایعه‌ها درباره مسؤولان کشور و آموزه‌های مهم مذهبی به ویژه درباره مکتب تشیع در شبکه‌های اجتماعی روبرو می‌شویم.

 

سردبیر نشریه مهر و ناهید، تفرقه‌ افکنی بین مسلمانان را از دیگر عرصه‌های نفوذ فرهنگی دشمن برشمرد و ابراز داشت: وهابیت در فضای مجازی با ایجاد شبهات درصدد ایجاد تفرقه و خدشه دار کردن وحدت مسلمانان است؛ همچنین فرقه‌های تصوف و عرفان‌های کاذب در این فضا بسیار فعال هستند که جوانان را به جریان‌های منحرف جهان جذب می‌کنند.

 

صفی‌زاده یادآور شد: متأسفانه صدا و سیما و مطبوعات به عنوان رسانه‌های مهم و اثرگذار در سطح کشور در شناساندن فضای مجازی به مردم و فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار ضعیف عمل می‌کنند.

 

وی با اشاره به هشدارهای مکرر رهبری درباره جنگ نرم و نفوذ دشمن تصریح کرد: فضای مجازی و اینترنت در محدوده جنگ نرم قرار دارند؛ بنابراین صدا و سیما، مطبوعات، مؤلفان، محققان، پژوهشگران و متولیان فرهنگی باید هشدارهای رهبری در 10 سال اخیر را درباره مسأله نفوذ دشمن جدی بگیرند و آن در صدر برنامه‌های خود قرار دهند.

 

سردبیر نشریه فکر و نظر خاطرنشان کرد: طبق فرمایش رهبری، یکی از راه‌های جلوگیری از نفوذ فرهنگی، شناخت دشمن است؛ هنگامی که بدانیم دشمن قوی‌ است، می‌توان راه مقابله با نفوذ را به دست آورد.

 

وی به فعالیت گروه‌های اصول‌گراو اصلاح‌طلب‌ از اوایل انقلاب اسلامی تا کنون اشاره و تأکید کرد: تفکر سکولاری در میان برخی از مسؤولان سبب شده است تا مسائل فرهنگی کشور مورد غفلت واقع شود.

 

گفتنی است؛ فاروق صفی‌زاده مؤلف پانصد عنوان کتاب و سردبیر دو نشریه است؛ نشریه فکر و نظر در زمینه عرفان و معرفت و نشریه مهر و ناهید در زمینه ایران شناسی فعالیت می‌کنند و چهارده سال است که در این نشریه‌ها کار علمی و پژوهشی انجام می‌شود./908/پ200/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
درباره فاروق بیشتر تامل کنید و مطلب رو...
0
0