۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۰۱۷۲۶
آیت الله مهمان نواز:

کتاب‌های انحرافی و ضاله به بهانه آزادی، در کشور منتشر نشود

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر دقت و نظارت بیشتر بر انتشار کتاب، گفت: نباید به بهانه آزادی، کتاب های انحرافی و ضاله در کشور منتشر شوند.
آيت الله مهمان نواز- ديدار با مديرکل کتابخانه هاي عمومي خراسان شمالي آيت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی و کتابداران استان که به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب برگزار شد، با بیان اینکه کتاب همانند شمشیر دولبه بوده و می تواند هم هدایت گر و هم سبب گمراهی باشد، افزود: باید مسؤولان و متولیان امر که دارای تخصص، تجربه و قدرت تجزیه و تحلیل هستند نسبت به جداسازی کتاب های مفید از غیرمفید اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: قرآن کریم و آموزه های اسلامی بر مطالعه کتاب تأکید دارند اما بهره برداری از کتاب ها موضوع دقیقی بوده و نیازمند نظارت مسؤولان به منظور ارائه کتاب های مناسبت و مفید به عموم مردم است.

 

آیت الله مهمان نواز با بیان اینکه کتاب ها به دو دسته هدایت گر و گمراه کننده و یا ضاله تقسیم بندی می شوند، خاطرنشان کرد: کتاب های ضاله که با افکار و اهداف خاصی نوشته و منتشر می شوند قصد دارند با استفاده از روش های جذاب و ارائه تحلیل های عوام پسند مردم را گمراه کنند.

 

وی تأکید کرد: به همین دلیل باید مسؤولان و متولیان امر دقت و مراقبت ویژه ای داشته باشند تا به نام آزادی همه کتاب ها در اختیار مردم قرار نگیرد چرا که افکار و استعدادهای افراد متفاوت بوده و همه قدرت تجزیه و تحلیل درست مسائل مطرح شده در کتاب های مختلف را ندارند.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر دقت و نظارت بیشتر بر انتشار کتاب، گفت: نباید به بهانه آزادی، کتاب های انحرافی و ضاله در کشور منتشر شوند.

 

آیت الله مهمان نواز با بیان اینکه می بایست افراد برای مطالعه کتاب، سواد، تخصص و آمادگی کافی داشته باشند تا از مطالب آن بهره برداری مناسبی داشته باشند، تصریح کرد: در غیر این صورت، مطالعه کتاب های مختلف و گاها ضاله و انحرافی برای عموم همانند این است که فردی شنا کردن بلد نباشد اما وارد دریا شود که به طور قطع غرق می شود.

 

وی تأکید کرد: کتاب های ضاله و انحرافی نیز می بایست از سوی افراد محقق، متخصص و مطلع که قدرت تجزیه و تحلیل دارند، مطالعه شود تا این افراد بتوانند برای تضعیف باطل و تقویت حق کتاب نوشته و به شبهات و سؤالات انحرافی پاسخ مستدل و منطقی و درست بدهند.

 

آیت الله مهمان نواز با اشاره به اینکه هر کس اسلام را بر اساس معیار خود معنا می کند، تصریح کرد: بر این اساس مسؤولان و متولیان نباید اجازه دهند کتاب های مسموم در زمینه اسلام در اختیار مراجعان و تشنگان به کتاب و کتابخوانی قرار گیرد.

 

وی اظهار کرد: امروز داعش نیز به نام اسلام، مردم و مسلمانان را قتل عام کرده، تهمت شرک به آنها می زند و قتل نفس و غارت اموالشان را واجب می داند در حالی که نیروهای داعش همان وهابی های سابق هستند که کتاب های انحرافی را مطالعه کرده و آن را در بین مردم ترویج می دهند.

 

آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: بر این اساس می بایست کتاب های انحرافی شناسایی شوند چرا که امکان دارد افراد گمراهی به نام اسلام اقدام به تألیف و انتشار کتاب کنند تا مردم با مطالعه این کتاب ها گمراه شوند.

 

گفتنی است، امسال هفته کتاب و کتابخوانی از بیست و چهارم آبان شروع شده و تا پایان ماه جاری ادامه دارد./9314/202/ب1

ارسال نظرات