۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۲
کد خبر: ۳۰۱۵۸۷
مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا:

اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تحریم اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا اعمال تحریم های مختلف از جمله محاصره اقتصادی، بر علیه تشیع را از جمله اصول مبارزاتی ثابت دشمنان در طول تاریخ برشمرد و گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تحریم اقتصادی است.
حجت الاسلام صالح شهرضا

حجت الاسلام سید نعمت الله صالح، مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به بخش هایی از تاریخ واقعه عاشورا عنوان کرد: واقعه عاشورا، تنها یک حادثه تاریخی ساده نیست که تحلیل های گذرا، از آن عبور کنیم؛ این واقعه تاریخی مبارزه مستمر حق و باطل را برای ثابت و یقین به استمرار آن را در وجود ما مستحکم می کند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از عبرت های واقعه عاشورا، تأکید بر لزوم ایستادگی در برابر دشمنان، در هر زمان و هر مرحله ای از تاریخ است؛ این واقعه تاریخی به ما ثابت می کند، تقابل حق و نا حق تا روز قیامت ادامه خواهد داشت.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا تأکید کرد: ایستادگی در برابر ظلم، مستلزم کسب آمادگی لازم است؛ وقتی دشمن با تمام قوا و با اتخاذ انواع تدابیر و نه تنها برای جلوگیری از گسترش اندیشه اسلام ناب، بلکه برای براندازی آن عمل می کند، طرفداران جبهه حق نیز باید با آمادگی کامل از نظر روحی و جسمی به دفاع از حق بپردازند.

 

حجت الاسلام صالح در بخش دیگری از سخنان خود، خود اتکایی و ایستادگی بر صراط مستقیم را از جمله اصول اولیه انسان های حق طلب برشمرد و گفت: امام حسین(ع)، هیچ گاه از دشمنان خود تقاضای رحم و شفقت نکردند، بلکه تا اخرین لحظه نبرد آن ها را به بازگشت سفارش کردند و در زمان نبرد هم ایستادگی کردند؛ پیکار با دشمن با محبت نسبت به او سازگار نیست.

 

وی گفت: زمانی که عمر سعد، برای حضرت اباالفضل(ع) و برادران ایشان، امان نامه آورد، آن حضرت فرمودند، لعنة بر تو و امان نامه ات؛ یک مبارز راستین هیچ گاه در سختی ها اوصل خود را فراموش نمی کند، دشمن به دنبال آن است که با اعمال سختی ها و فشارهای مختلف استقامت حق طلبان را در هم بشکند.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا تصریح کرد: ایمان به پروردگار ایجاب می کند افرادی که برای رضای الهی قیام می کنند، در هر شرایطی بر اصول و مبانی خود ایستادگی کرده و از مواضع خود عقب نشینی نکنند، در غیر این صورت خطر مبارزان سست اراده بیشتر از دشمنان قسم خورده خواهد بود.

 

حجت الاسلام صالح، ندای هَیهات مِنَّ الذِّلّة امام حسین(ع) را شعاری جاودان برای مبارزان راه حق و حقیقت برشمرد و تصریح کرد: اعتقادات و آرمان هایی که امروزه همه ما به آن افتخار می کنیم، مرهون تلاش ها و جانفشانی انسان های مبارزی است که برای اقامه کلمه حق، از تمام داشته های مادی خود گذشتند، و البته این دینی است که تا ابد بر دوش انسان های آگاه وجود دارد.

 

وی تأکید کرد: برای کسب عزت و افتخار ماندگار در دنیا و آخرت، یک ملت باید هم از نظر وضعیت ظاهری و اقتصادی به خود اتکایی برسد، و هم نظر اخلاقی باید رو به خدا بیاورد؛ زمینه های اعتلای اخلاقی در دین و اعتقادات ما فراهم است و از نظر اقتصادی هم باید، با استفاده از اقتصاد مقاومتی، به خودکفایی برسد.

 

مدیر حوزه علمیه مدینة العلم شهرضا اقتصاد مقاومتی را تنها راه مقابله با تحریم اقتصادی عنوان کرد و افزود: دست یابی به آرمان های متعالی اسلامی و اصول انقلابی تنها از طریق خودکفایی اقتصادی ممکن است.

 

حجت الاسلام صالح در پایان اعمال تحریم های مختلف از جمله محاصره اقتصادی، بر علیه تشیع را از جمله اصول مبارزاتی ثابت دشمنان در طول تاریخ برشمرد و گفت: مبارزه بی امان مخالفان تشیع، تنها به این دلیل بوده است که، این مکتب فکری، هر زمانی که از رهبری قدرتمند برخوردار بوده است، بر علیه ظلم و زیاده خواهی مستکبران ایستادگی کرده است./868/302/ب2

ارسال نظرات